5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    TinMachine

Handige site met al het on demand aanbod?

Hoi allemaal, ik beschik over verschillende on demand abonnementen op mijn tv. Nou zou ik zo graag eens op één website willen zien welke films er nu allemaal bij welke on demand diensten worden geleverd. Natuurlijk, je hebt een site waar het aanbod van Netflix staat, eentje waar dat van Apple staat, enzovoort enzovoort. Maar ik zou zo graag eens een site zien waar alles netjes actueel is samengevoegd. Ik dacht dat Film.nl dat wel was, maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de diensten die Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge aanbieden, staat daar Netflix niet tussen, terwijl deze film daar wel te zien is…  Iemand een ideetje?

Bijdrager
    Brombeer

Als zo’n site er was, dan zou die toch dezelfde bekendheid als buienradar moeten hebben, denk je niet?

Je zal echt niet de eerste met dit idee zijn, maar je bent aan de genade van de contentaanbieders overgeleverd en die willen blijkbaar niet.

Zo kun je het aanbod van Netflix alleen zien, als je ook bent ingelogd, dus een (proef)abo hebt. Dus komt zo’n site er pas als de laatst overgeblevenen alle andere heeft opgekocht of weggeconcurreerd.

Bijdrager
    Vincent

Ja hoor, dat kan hier, weet niet of het helemaal super werkt, maar zo te zien hebben ze ook Nederlandse providers als Videoland en Pathe:
    https://www.justwatch.com/nl

@brombeer: sorry maar je kletst een beetje, zie mijn voorbeeld hierboven. De meeste content providers willen JUIST dat de info zo goed mogelijk verspreid wordt. vandaar dat ze ook vrij toegankelijke API’s hebben zodat ontwikkelaars dit soort sites/apps kunnen maken, maar ook dat producten als de apple tv zoek functies kunnen implementeren.

<p class=”cite”>Brombeer op 23 oktober 2018 om 23:26</p>
    Zo kun je het aanbod van Netflix alleen zien, als je ook bent ingelogd, dus een (proef)abo hebt. Dus komt zo’n site er pas als de laatst overgeblevenen alle andere heeft opgekocht of weggeconcurreerd.

Bijdrager
    Shmoo

Netflix heeft in elk geval geen publieke API. Die hebben ze bewust vanwege deze onzin jaren geleden opgeheven.

Bijdrager
    Vincent

<p class=”cite”>Shmoo op 24 oktober 2018 om 01:18</p>
    Netflix heeft in elk geval geen publieke API. Die hebben ze bewust vanwege deze onzin jaren geleden opgeheven.

Ik vermoed dat Netflix wel semi-publiekelijk toegang geeft tot de catalogus via derden-API’s. als ik zo die site die ik eerder linkte even test is -ie- vrij accuraat wat betreft de Nederlandse database.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.