14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    iPrincess

Handige jailbreaktweaks

Gisteren op de borrel hadden we het over het jailbreaken van een iPod/iPhone/iPad en toen kwamen er toch nog een paar leuke/handige tweaks op tafel die ik nog niet kende. Ik denk dat het wel een leuk idee is om dit soort dingetjes te verzamelen in de wikipost zodat je misschien iets leuks ontdekt waar je nog nooit aan gedacht hebt. Zo kunnen ook mensen die willen gaan jailbreaken ook een beetje een idee krijgen wat ze er zoal mee kunnen!

Ik stel voor dat je gewoon de naam van ‘app’ opschrijft, een kleine beschrijving en de eventuele prijs. Alfabetische volgorde zou leuk zijn :nerd:.

:kiss:

Bijdrager
    Wiki Post

Sommige tweaks zijn universal voor de iDevices, maar ik weet niet precies welke. Mocht iemand er meer verstand van hebben dan mag die dat zo indelen. Bij een enkele tweak weet ik dat ik er voor betaald heb, alleen weet niet meer hoeveel, daarom een vraagteken.

Universal
    SBSettings (schakel tools snel aan en uit, vanuit Notification Centre – $free)
    EmojiPro (deze tweak activeert de verborgen smileys die vanaf IOS 5.1 zijn toegevoegd – $0,99)
    Folder Enhancer (Deze tweak breidt de mappen functie van IOS uit. – $1,99)
    iFile (de Finder in de iOS – €?,??)
    LockInfo (Deze tweak breidt de informatie op het lockscreen en het notificatie center erg uit – $7,99)
    intelliScreenX (Deze tweak breidt net als Lock Info het lockscreen en het notificatie center uit – $9,99)
    Lyricalizer (voegt lyrics toe aan muziekapp – €0,00)
    ProTube (Een zeer complete Youtube app. En daarom een goede vervanging voor de standaard app – $1,49)
    NCSettings (Een volwaardig alternatief voor SBSettings, bevat allerlei handigheden en is makkelijk in gebruik. – Gratis ?)
    Shrink (Verander de grote van de icoontjes, de labels (verbergen kan ook), de bages en nog veel meer opties. – $0,90)
    StatusNamer (Met deze tweak kan je de naam aan de linker kant van de IOS scherm zoals “iPad” veranderen in elk gewenste naam, het zelfde geld ook voor de tijd)
    Winterboard (Verander het uiterlijk van je IOS apparaat, doormiddel van het installeren van thema’s – Gratis)

iPhone/iPod
    Applocker (hierdoor kan je een wachtwoord op specifieke apps zetten – €?,??)
    Fake Operator (de naam van je provider veranderen – €0,00)
    Infinifolders (ongelimiteerd aantal apps in map – €?,??)
    No Lockscreen Camera (geen camerabutton bij ‘slide to unlock’ – €0,00)
    NoStoreButton (de Store-button uit de muziekapp, hallelujah! – €0,00)
    Barrel (Verander overgang van je homepages in iOS – $?,??)
    BiteSMS (Vervanger van de standaard SMS app, met oa. Quick Reply – Gratis versie met reclame en Pro versie)

iPad

Bijdrager
    thijs19990312

De tweak : zeppelin is leuk
    Hiermee kan je de naam van je apparaat veranderen (oftewel links boven in je scherm)
    B.v het coca cola logo , none etc etc

Bijdrager
    IBram15

Mijn lievelingen tweak is op dit moment BiteSMS! En vooral dan de Quick Reply!

Bijdrager
    Sascha

Zie hier de tweaks die ik geïnstalleerd heb op mijn iPhone 4 (en iPad) op iOS 5.1.1:

Action Menu
    Action Menu Plus Pack
    Activator
    AdBlocker
    AppAnalystics
    AppStorelous
    AppSync
    Barrel
    BiteSMS
    BlurriedNCBackground
    Bulletin
    CardSwitcher
    ClearMyCache
    CleverPin
    Clockify
    CoverMeNot
    Cydia
    Cyntact
    Data Usage
    Five Icon Dock
    Five Icon Switcher
    Five-column Springboard
    FolderEnhancer
    Forecast
    Fullscreen For Safari
    GraviBoard
    Gridlock
    iCouchPotato
    iFile
    Installous
    iOS 6 Twitter Widget For NotificationCenter
    iOS 6 Theme
    iPhoneDelivery
    iRetina++
    MusicCenter
    MyAlarm (Indien geen PlayAwake)
    Navigate From Maps
    NetMeter
    NetMeter For NC
    Nitrous
    NowListening
    NowPlayingDetailInfo
    PlayAwake
    PkgBackup
    QuickReply For WhatsApp
    QuickTweet
    Reveal
    Safari Upload Enabler
    SBSettings
    SpringFlash
    SpringFlash SBSettings Toggle
    Springtomize
    Sudoku Solver
    TetherMe
    Torch
    TweetSong
    WeatherIcon
    WeeKillBackground Pro For NotificationCenter
    WeeTrackData For Notification Center
    Winterboard

iPad specifiek:

MountainLionCenter
    RetinaPad

Onderstaande tweaks zijn ook wel handig of leuk maar heb ik niet meer op mijn iPhone staan. Dit kan komen doordat deze nog niet compatibel zijn met de laatste iOS-versie of omdat ik een beter alternatief heb gevonden of omdat ik ze beu was en ze niet meer relevant waren.

AptBackup
    Awesome Music Controller
    Crash Reporter
    CyDelete
    Dashboard For Maps
    FolderCloser
    FreeSync
    FreeSync SBSettings Toggle
    IntelliScreenX
    iOS 6 Photos Menu
    iSocialShare
    iSwipe NL
    LockInfo
    MobileVolumeSound
    MultiCleaner
    MyOS
    OpenNotifier
    OpenSSH
    OverBoard
    QuickReply for SMS
    Safari Download Manager
    Shrink
    Tab+
    TidySpring
    Whirlpool

Bijdrager
    Ni3l55

SwipeDock is een zeer handige tweak met te weinig ruimte op je screenboard.
    Met swipedock kan je met één beweging de Dock weghalen/terughalen en je kan simpel in plaats van je dock een vijfde rij aan je screenboard toevoegen.

Bijdrager
    iPrincess

Weet iemand een alternatief voor Infinifolders ? Hij is nog niet iOS6-geoptimaliseerd, dus geen succes toen ik hem installeerde op mijn telefoon.

Inactief
    Anoniem

@iPrincess Volgens mij kan je dit
    Met Springtomize doen.

Inactief
    Anoniem

Springtomize (universeel)
    Volgens mij betalend.
    Een app die je heel veel dingen laat customizen aan je idevice. Als je deze installeert kan je heel eat andere tweaks verwijderen want die zitten hier al in.

iCleaner (universeel)
    Gratis
    Last van een langzame idevice? Dit is dé oplossing. Opschonen, talen verwijderen, foto\’s en andere onnodige (systeem)troep!
    Inclusief mijn Nederlandse vertaling in de app;)

Bijdrager
    Kdingo

Even dit topic weer naar boven halen.

Een alternatief (eigenlijk veel beter) voor SBSettings: BatteryDoctorPro (€0,00). Werkt erg goed samen met iOS 6.1(.1) naar mijn ervaringen een van de beste jailbreak tweaks. Erg goed ook om (de naam zegt het al) je batterij lekker lang mee te laten gaan. Ik heb de tweak al een paar dagen en ik blijf me nog steeds verbazen over de tientallen handige opties en het prachtige design van de app.
    Een aanrader dus!

Installatie: ga in Cydia via Beheren>Sources naar de BigBoss Repo. Blader door de lijst met tweaks naar onder totdat je bij de chinese tekens komt. Bekijk tussen die chinese tekens of je ergens Batterydoctorpro tussen ziet staan. Dan heb je de goede, geen nood! Het programma is wel gewoon in het Engels. Je kan de tweak niet zoeken aangezien het begint met wat rare chinese tekens..

Hoop dat jullie er wat aan hebben! Hoor jullie ervaringen ook graag!

Geblokkeerd
    Anoniem

Auxo
    Zephyr

Allebei zijn cool, maar de combo doet het hem.

Bijdrager
    Ni3l55

Dashboard X: Plaats widgets op het beginscherm, zoals een Klok widget en een muziek widget. (Prijs:?)

Bijdrager
    Sam Rijver

Belangrijkste tweaks om te jailbreaken voor mij:

* f.lux (andere whitebalance/kleur voor je scherm ’s avonds
    * Splitmail (ook in portrait je mail overzicht behouden)
    * SwipeSelection (Maakt het editen van tekst stuk makkelijker op iPad)
    * NCsettings (persoonlijk vind ik deze mooier dan SBSettings)

Filmpje van de tweaks op YouTube

Ik gebruik ook nog Activator voor wat custom swipes en WhatsPad om WhatsApp the kunnen draaien.

Bijdrager
    iPrincess

Nu 6.1 een veel betere jailbreak is dan 6.0.1, ben ik weer helemaal los gegaan in Cydia. De volgende tweaks heb ik nu bijgevoegd.

gpSphone: emulator voor GBA-spellen. Zit nu heel nostalgisch weer Pokémon te spelen, net als vroeger op mijn GameBoy.
    gpSphone Bios: nodig om de spellen toe te voegen als je niet met SSH wil werken.
    KillBackground: tweak in de categorie ‘liever lui dan moe’, in één keer al je apps afsluiten
    Lock Seconds: seconden toevoegen aan je tijd op je lock screen.
    MusicCenter: In je NC zien welke muziek je luistert

Huh, ik kan op een of andere manier niet de wiki aanpassen? Nog een stuiptrekking van de forummigratie van laatst?

En mods, is het een idee om van dit topic een sticky te maken?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.