22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    interFACE

handen op speakers powerbook, scherm donkerder????

vraag me niet hoe ik erop kwam, maar als ik met mijn handen de interne speakers van mijn 17″ powerbook hou, dan wordt het scherm een paar tinten donkerder :? s p o o k e y

maarten

Bijdrager
    marloez

dat is nou de functie ‘aanpassen aan omgevingslicht’…

mooi he?!:D

Bijdrager
    interFACE

maar zou het scherm dan niet lichter van kleur moeten worden?

enne, waar kan ik die functie aan- en weer uitzetten?

maarten

Bijdrager
    marloez

nee, want als het donker is moet je scherm ook donkerder worden, anders is het te fel aan je ogen! Volgens mij kan dat niet uit, maar waarom zou je? Zit je de hele avond met je handen over de speakers?:P
    Als het al uit kan zal het wel ergens in de systeemvoorkeuren –> energiestand staan…

Bijdrager
    syriani

neen, in donkere omgeving moet een scherm minder helder zijn om het duidelijk te kunnen zien, als het dan op zijn helderste is dan kunnen je ogen zeer gaa ndoen van het licht, een slecht verlichte omgeving is niet goed om naar een scherm te staren.

hierop heeft ook philips zich gebaseerd bij het ontwikkelen van zijn plasma en lcd tv’s die nu te koop zijn, daarin zit “ambilight” ingebouwd, het werpt een wit of gekleurdlicht al naargelang hetgeen op tv is op de muur langs en achter de tv, dit zorgt dat je ogen minder rap vermoeid geraken .

het oog is adaptief, vergeet dat niet.
    in het donker vergroot je pupil en als je dan ineens op een felle lichtbron kijkt dan ben je even verblind.

plus wees maar blij dat je powerbook dit autmatisch doet.
    mijn vorige was twee jaar oud en ik merkte echt dat de backlight zijn beste tijd gekend had, hij ging niet meer tot aan maximum helderheid.

de ingebouwde functie spaart dus niet alleen je ogen maar ook je scherm

Bijdrager
    MokumMac

Heeft de 12″ PB dit ook?

Bijdrager
    Erick Verlee

Het kan uit hoor!

Bijdrager
    Rene van Leeuwen

Systeemvoorkeuren en dan naar beeldscherm

Bijdrager
    syriani
    ”MokumMac”

Heeft de 12″ PB dit ook?

neeen enkel de 15″ superdrive en 17″ PB

Bijdrager
    MokumMac

jammer….

Bijdrager
    syriani

ik ben nog altijd op zoek naar een programma dat in systempreferences een extra optie geeft om te kizen hoe sterk het licht van het toetsenbord moet zijn,

ik weet dat er via terminal een max kan ingesteld worden maar zou liever terug die preferencepane vinden waar je met stappen kutn aangeven, of permanent aan en uit kunt zetten

Bijdrager
    Rupert Nicolson

vraag me niet hoe ik erop kwam

: op de interne speakers?

Bijdrager
    marloez

er zit toch een knopje op je toetsenbord waar je zelf kunt aangeven hoe sterk je toetsenbord verlicht moet worden?! Wel raar is dat ie nu bijvoorbeeld niet werkt, terwijl het wel aardig donker is hier!

Bijdrager
    artimachead
    ”syriani”

ik ben nog altijd op zoek naar een programma dat in systempreferences een extra optie geeft om te kizen hoe sterk het licht van het toetsenbord moet zijn,

ik weet dat er via terminal een max kan ingesteld worden maar zou liever terug die preferencepane vinden waar je met stappen kutn aangeven, of permanent aan en uit kunt zetten

Probeer F8, F9 en F10 eens. Wellicht dat er een lichtje gaat branden.

Bijdrager
    marloez

maar hoe kan het dat die af en toe niet werken? staat een streep door op het scherm!

Bijdrager
    syriani
    ”artimachead”
    ”syriani”

jaja dat weet ik wel, ben geen lomp wicht hoor,

maar ik be nooit een op internet een programma of utility tegen gekomen die in de preferences staat en waarmee je de intensiteit kunt bepalen waarmee de backlight brandt, en de gevoeligheid van de sensors

ik merk vaak dat ik rapper backlight zou willen dan dat het volledig donker is in de kamer, en dan sterket dan wanneer ie het zelf bepaald

Bijdrager
    syriani
    ”marloez”

maar hoe kan het dat die af en toe niet werken? staat een streep door op het scherm!

omdat de powerbook sensor het dan niet donker genoeg vindt voor backlight

dat heb ik dus net hierboven beschreven…

Bijdrager
    marloez

das wel leuk, maar tis hier hartsikke donker! en vaak doet ie het ook wel, in dit licht…maar nu niet! Grrr!

Bijdrager
    artimachead
    ”syriani”
    ”artimachead”
    ”syriani”

jaja dat weet ik wel, ben geen lomp wicht hoor,

maar ik be nooit een op internet een programma of utility tegen gekomen die in de preferences staat en waarmee je de intensiteit kunt bepalen waarmee de backlight brandt, en de gevoeligheid van de sensors

ik merk vaak dat ik rapper backlight zou willen dan dat het volledig donker is in de kamer, en dan sterket dan wanneer ie het zelf bepaald

Sorry!!!
    De vraag niet juist begrepen en het was leuk maar niet lullig bedoeld.

Nog even gezocht naar een dergelijk program. Niets kunnen vinden.

Bijdrager
    Sad

als iemand mij verteld wat het terminal commando is hiervoor, dan maak ik zo een menubar tool of een gewoon appje waarmee je dit in kan stellen.

ik heb geen PoBo dus iemand anders moet dan wel bereid zijn de appicatie te testen.

Bijdrager
    iMac-Boy

Colpolyp, wat ben je een goed mens (en vroeg op), als er meer van zulke mensen waren zou de wereld er een stuk beter uitzien.

Bijdrager
    Deskman

Sinds kort wordt backlight en sleep ook ondersteund door Ubuntu en Debian Linux-smaakjes. Misschien dat je daar de terminal-code makkelijk kunt vinden…

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.