16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    iAgree

Handbreak + h264 + quicktime player

Ik was van de week eens bezig een backup te maken van een dvd die had gekocht, en deed dat via handbreak.
    Daarin kun je kiezen om te converteren naar avc/264, dat zou dus h264 moeten zijn wat vanaf QT 7 DE encoder is qua kwaliteit.
    Nu kan ik nadat ik dit gedaan heb,de avi. file die daaruit voorkomt, niet afspelen met de quicktime player.Hier snap ik dus helemaal niets van, mis ik iets , doe ik iets verkeerd ?
    Ik krijg de player met een wit scherm , en dan de bekende boodschap dat er essentielle onderdelen ontbreken om deze file af te kunnen spelen, met een verwijzing naar de QT pagina, waar ik persoonlijk echt nog nooit wijs uit ben geworden, waar ik nou wat zoiu moeten vinden maar dat terzijde.
    Mijn vraag is dus wat heb nodig omdeze files toch gewoon af te kunnen spelen in de qtime speler.

Alvast bedankt, ;-).

Bijdrager
    iljitsch

Het gaat waarschijnlijk beter als je bij file format voor MP4 kiest.

Bijdrager
    iAgree

Ja , dat begrijp ik , maar ik wil juist H264 gebruiken omdat de kwaliteit van encoderen dan veel hoger is,en h264 is van apple, dus waarom speelt qt player het dan niet gewoon af als je het daar me encodeerd.Wazig altijd dit soort dingen, nu blijkt h264 dus niet gewoon h264 te zijn.

Moderator
    unSOUND

Een MP4 bestand kan ook gewoon H264 video bevatten iAgree…

Heb je beide typen H264 ook geprobeerd ? ( Main en/of Baseline )

Daarbij komt dat H264 helemaal niet zo vreselijk veel beter is dan MP4, daarentegen vraagt het wel veel meer van je CPU…

Bijdrager
    iAgree

Heei unsound , ik ben op dit moment de Baseline setting aan het proberen, nadat ik eerder al de mainline had gedaan, ik ben nu feitelijk gewoon dezelfde film met verschillende instelling aan het omzetten om er achter te komen welke het mooiste resultaat geeft.
    Ik weet dus nog niet of de uitkomst van de baseline omzetting anders is dan van de main.

In de belasting van de cpu heb ik niet direct verschil gemerkt eerlijk gezegd, althans niet een heel groot verschil.

Als ik thuis kom vanavond ga ik kijken hoe deze omzetting uit de bus komt .

Bijdrager
    iljitsch
    ”iAgree”

Ja , dat begrijp ik , maar ik wil juist H264 gebruiken omdat de kwaliteit van encoderen dan veel hoger is,en h264 is van apple, dus waarom speelt qt player het dan niet gewoon af als je het daar me encodeerd.

(Ugh! Tegenwoordige Tijd is altijd meT een T!)

Je moet bij file format voor MP4 kiezen. Daarna kan je bij codec voor H.264 kiezen. H.264 heeft geen eigen bestandsformaat, je kan dit in .mp4 gooien, maar ook in .avi of .mov. alleen dan loop je het risico dat een applicatie het niet snapt.

Bijdrager
    iAgree

Bedankt voor de nederlandse les, maarik waarschuuw je alvast dat is niet aan mij besteed ;-).

Waar het mij om gaat is om mijn dvd’s via Handbrake om tezetten naar een kleiner formaat, zodat ik alle films later op een netwerkschijf in me netwerk kan plaatsen zodat iedere mac die in mijn netwerk hangt lekker die films kan gaan afspelen.

Hiervoor zoek ik dus de beste kwaliteit beeld die over blijft bij een gemiddelde grote per film van ongeveer 1 gig.

En gezien ik op zoveel plekken lees dat de kwaliteit van het h264 eindproduct vele malen hoger is dan van mp4 , ben ik deze dus aan het uit proberen.

Ik stel handbrake in op een avi file met h264 ,main/baseline . Het gevolg is dat in qt player me beeld wit blijft/geen beeld met de melding dat ik iets mis, maar wat mis ik dan das de vraag, op deze manier kan ik niet zien wat beter is , of eigenlijk op deze manier is mp4 dus beter want dat kan ik wel bekijken;-) .

Moderator
    unSOUND

QuickTime’s eigen formaat heeft dan ook geen AVI als container-naam, maar MOV of MP4. Probeer eens een .MP4 te maken met H264 beeld, en AAC geluid…

Bijdrager
    iljitsch
    ”iAgree”

Bedankt voor de nederlandse les, maarik waarschuuw je alvast dat is niet aan mij besteed ;-).

Ik merk het want na twee keer duidelijk uitleggen wat je moet doen begrijp je het nog steeds totaal verkeerd.

Bijdrager
    iAgree

Ik heb geen behoefte aan taal correctie, ik ben al jaren van school af gellukkig ;-), mijn vraag ging over handbrake en h264, niet of ik misschien spelfouten in mijn berichten heb .

Zal ik eens doen straks unSound, bedankt voor de tips , ook jij natuurlijk iljitsch;-) .

Bijdrager
    iljitsch
    ”iAgree”

Ik heb geen behoefte aan taal correctie, ik ben al jaren van school af gellukkig ;-), mijn vraag ging over handbrake en h264, niet of ik misschien spelfouten in mijn berichten heb .

En wederom begrijp je niks van wat ik zeg.

Bijdrager
    iljitsch
    ”iljitsch”

En wederom begrijp je niks van wat ik zeg.

Voor de duidelijkheid: mijn laatste twee berichten slaan op het feit dat je niet leest wat ik schrijf, niet op spelling.

Bijdrager
    boekenzoekster

iAgree weet je al of de Baseline instelling beter resultaat geeft dan de mainprofile? Ik vind het kiezen voor mpeg geen goede kwaliteit geven! Ben benieuwd en moet je verder nog instellingen veranderen bijv. bij picture settings en zet je dan constant quality op 100?

Bijdrager
    boekenzoekster

iAgree weet je al of de Baseline instelling beter resultaat geeft dan de mainprofile? Ik vind het kiezen voor mpeg geen goede kwaliteit geven! Ben benieuwd en moet je verder nog instellingen veranderen bijv. bij picture settings en zet je dan constant quality op 100?

Bijdrager
    alvinvdv

Kan ik met HandBrake een AVI file maken met de H264 encoder en ACC-audio dat ik kan afspelen op een DVD of multimediaplayer? (na het te branden op een CD/DVD uiteraard)

Werkt prima met FFmpeg encoder (90% van de DVD-splers speelt deze AVI-films af)maar kan het ook met H264?? Het geluid is dan MP3….

Ik heb er een gemaakt met H264 en ik kon het zelf op m’n Mac niet afspelen (met quickTime)???

Als ik dan er een MP4 file van maak, kan ik dat afspelen op een DVD-speler?

Is het kwaliteitsverschil echt de moeite?

Bijdrager
    alvinvdv

Heb een DVD via Handbrake omgezet naar een AVI file….
    H264 encoding gebruikt….. wil het in QT afspelen, resultaat WIT scherm!!

H264 is toch een Apple product, waarom lukt het niet???
    Heb AVI vervangen door MP4…. NIETS!

Tenslotte geprobeerd afte spelen met VLC player…. PERFECT RESULTAAT!
    DVD > nestand van 998MB, veel beter dan gewone AVI!!
    Nadeel….. bijna 7 uur (op mijn MacMini G4 1,43)

Toch wel een serieus verschil in kwaliteit! Het geluid is m.i. niet beter! (AAC)

Ik opteer voor AVI-files omdat ik die ook kan afspelen op m’n DVD-speler! MP4 niet….

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.