15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    auris

Handbrake werkt niet met el capitan

Handbrake werkt niet goed meer om een dvd te rippen. Ik krijg de melding dat libdvdcss.2.dylib geïnstalleerd moet worden.
    Gekeken op internet maar de uitleg is te ingewikkeeld voor mij.
    Is er iemand die ook last heeft met handbrake op el capitan?
    Graag hulp.

Bijdrager
    Shmoo

Hier werkt het gewoon prima.. Kijk eens of de presets (rechterkant) mogelijk een update nodig hebben.

Anders HandBrake even verwijderen en opnieuw installeren.

Bijdrager
    Franky Mac

@auris
    Er zijn inderdaad problemen met Handbrake door El Capitan’s nieuwe “System Integrity Protection” (SIP), tijdens de installatie van El Capitan verplaatst het systeem de libdvdcss library naar /Library/SystemMigration/History/. Omdat de libdvdcss library blijkbaar in een directory staat waar die volgens Apple niet hoort.

Ik zie dat er een nieuwe versie van Handbrake is, heb je die al geïnstalleerd? Hopelijk lost dat je probleem op.

@shmoo
    Ik had er een paar maanden geleden ook last van toen ik een paar nieuwe DVD’s wou rippen. Ik kreeg het weer aan de praat door libdvdcss dmv. Homebrew te installeren.

Bijdrager
    auris

Zojuist Homebrew binnengehaald en geprobeerd uit te vogelen hoe ik het aan kan wenden om handbrake weer werkend te krijgen. Wil iemand mij verder op weg helpen wat ik precies moet doen?

Bijdrager
    Franky Mac

Werkte het installeren van de nieuwe versie niet?

Homebrew installeren en dan de terminal.app (uit hulpprogramma’s) openen. Geef dan in;
    brew install libdvdcss

Bijdrager
    auris

Gedaan en zonder resultaat. Ik ga mij eerst maar richten op een goede, juiste installatie van Homebrew, wellicht dat ik op het juiste spoor kom.

Bijdrager
    Franky Mac

HomeBrew is niet per se nodig, je kunt ook alleen de library downloaden:
    https://download.videolan.org/libdvdcss/1.2.11/macosx/libdvdcss.2.dylib
    Kopieer libdvdcss naar de volgende locatie op je Mac /usr/local/lib

Meer informatie:

El Capitan apparently broke Handbrake ripping copy-protected DVDs. Any clue what to do? from osx

Bijdrager
    auris

Gedaan wat je geadviseerd hebt, maar jammergenoeg verandert er niets.
    Morgen ga ik weer opnieuw proberen. ’t Is wel frustrerend.

Bijdrager
    auris

Ben nu bij momenten bezig geweest om Handbrake draaiende te krijgen, maar het lukt niet. In arren moede maar op zoek naar een alternatief, hetgeen best wel tegen kan vallen. Ik was gewend dvd’s om te zetten naar ITunes en dat verliep naadloos. Dank in ieder geval voor de hulp.

Bijdrager
    Franky Mac

Ik snap er niks van, ik heb vrijdag nog een tv-serie geript met Handbrake. Mijn PC draait ook onder El Capitan.

Bijdrager
    auris

Vanavond maar weer beziggeweest. In mijn bibliotheek ( /usr/local/lib ) staat libdvdcss.2.dylibb gewoon als geïnstalleerd.
    Weer met Hpmebrew, geen succes krijg volgende melding in terminal:

Last login: Sun Mar 27 21:28:16 on ttys001
    imacvanrvanesch:~ Cor$ brew install libdvdcss
    -bash: brew: command not found
    imacvanrvanesch:~ Cor$
    imacvanrvanesch:~ Cor$ brew install libdvdcss.2.dyllibb
    -bash: brew: command not found
    imacvanrvanesch:~ Cor$

Welaan, wat een toestand

Bijdrager
    Franky Mac

Zo te zien heb je HomeBrew niet geïnstalleerd. Open een Terminal en copy/paste het volgende erin:
    /usr/bin/ruby -e “$(curl -fsSL https://raw.githubusercontent.com/Homebrew/install/master/install)”

Hierdoor wordt HomeBrew geïnstalleerd en daarna kun je libdvdcss installeren met:
    brew install libdvdcss.2.dyllibb

Bijdrager
    auris

Vanochtend met de suggestie aan de slag geweest, maar tevergeefs. Ik heb ook de volgende stappen gezet met de volgende suggestie, ook tevergeefs.

Bijdrager
    auris

Deze melding krijg ik van handbrake. Het programma blijft halverwege hangen op 18 tetels

handbrakevenster.jpg

Bijdrager
    auris

Deze melding krijg ik van handbrake. Het programma blijft halverwege hangen op 18 titels

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.