6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    maarten_van_roon

Handbrake vraagje

Beste mensen,

Ik heb een vraagje concerning Handbrake. Vindt het een geweldig programma, maar vindt ook dat de kwaliteit een beetje tegen valt. Als ik namelijk uiteindelijk afspeel via Frontrow de resolutie niet echt om over naar huis te schijven. Kan er hier iets aan gedaan worden, of is er een ander programma die hetzelfde gebruiks gemak heeft als handbrake die omzet naar .mov?

Vindt het trouwens ook belachelijk dat je in quicktime geen fullscreen (zonder pro) kunt hebben, maar via Frontrow (wat volgens mij quicktime draait) wel gewoon in fullscreen kunt kijken. Geef dan gewoon iedereen een Pro versie.

Bijdrager
    freshface

Zet je settings hoger in handbrake als je betere kwaliteit wilt.

Bijdrager
    rastabob

Handbrake maakt gebruik van standaard Mpeg4 converters, dus een ander programma zal je probleem niet oplossen

de kwaliteit van het filmpje worden bepaald door de kwaliteit van het origineel én de settings van het bewerkingsprogramma.
    Is het origneel goed, maar het omgezette beeld niet? Zet dan de bitrate hoger, of de beeldgrootte.

als je fullscreen wilt bekijken, dan zou ik de beeldgrootte zeker niet verkleinen tov het origineel….

Moderator
    unSOUND
    ”maarten_van_roon”

Vindt het trouwens ook belachelijk dat je in quicktime geen fullscreen (zonder pro) kunt hebben, maar via Frontrow (wat volgens mij quicktime draait) wel gewoon in fullscreen kunt kijken. Geef dan gewoon iedereen een Pro versie.

Waarom de Fullscreen optie in Pro zit snap ik zelf ook niet… maar dat iedereen dan maar Pro moet krijgen vind ik weer een ander uiterste. De Pro versie heeft enorm veel functies, meer dan alleen maar full-screen afspelen.

Als je Fullscreen wilt afspelen, kijk dan eens naar QTamateur. Dit is een klein programma wat filmpjes fullscreen kan afspelen, en heeft ook een super handige exporteer-functie, en is gratis.

Wat Handbrake betreft: het ligt er helemaal aan hoe je hem insteld…

Bijdrager
    bommels

.. of VLC. Dan kun je ook fullscreen op een ander video device (je 2e monitor…) afspelen

Bijdrager
    Xigh

Ik gebruik VLC sowieso al overal voor. Veel meer mogelijkheden wat betreft afstellen van je film enzo. Quicktime is ook heel fijn hoor, no offence, maar de keuze tussen de gratis versie van Quicktime of VLC (wat sowieso al gratis is) is heel snel gemaakt:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.