16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    pinkie

Handbrake queue (OPGELOST)

Ik geloof dat hier veel Handbrake gebruikers rondzwerven dus ik hoop op enige expertise. Is het mogelijk om meerdere DVD’s in de queue te zetten zodat Handbrake gedurende de nacht lekker door kan pruttelen? Ik heb begrepen dat het wel kan om meerdere titels van 1 DVD te queuen maar wanneer ik probeer te doen wat ik aan jullie vraag dan crashed Handbrake onmiddellijk dus misschien wil ik wel iets wat niet kan. Helaas heeft het Handbrake forum mij niet kunnen voorzien van een antwoord.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    J-P-H

Het lukt mij wel om meerdere dvd-images in de queue te zetten en ’s nachts te laten rippen.
    Kan je preciezer aangeven hoe je te werk gaat?

Bijdrager
    stavos

Als je op fysieke DVD’s doelt, kan dat niet. Tijdens het omzetten is de bron nodig. Als je die dus verwisselt voor een andere DVD gaat het mis.
    Als de DVD bestanden al op je harde schijf staan, zou het wel mogelijk moeten zijn.

Bijdrager
    pinkie

Ik doe een DVD in mijn iMac, open deze in Handbrake en nadat deze de DVD heeft gescand gooi ik de DVD eruit en doe de volgende DVD erin en herhaal het proces. Wanneer ik dan een aantal DVD’s in de queue heb staan (3) en ik zeg tegen Handbrake (in het queue venster) “start” dan crashed Handbrake.

Bijdrager
    pinkie

@stavos, dank je, ik meende dat Handbrake de DVD informatie opslaat maar dat kan ik dus mis hebben.

Bijdrager
    stavos

Precies wat ik hierboven al meld; tijdens het omzetten is de bron nodig. Door de DVD verwijderen haal je de bron dus weg en daar loopt Handbrake op vast.

Bijdrager
    pinkie

OK, dan weet ik genoeg, hartelijk dank.

Bijdrager
    diedrikringenier

Dus dvd’s rippen. Maar verwachte je echt dat handbrake in enkele seconden scannen de volledige dvd op de computer zet?

Bijdrager
    pinkie

Ja, inderdaad, overdag rippen en ’s nachts Handbrake het werk laten doen. Ik heb nog zo’n 200 DVD’s te gaan dus dat loont wel:cool:

Bijdrager
    Sascha

En hier kan je lezen hoe je gratis dvd’s naar je Mac of pc kan rippen. Ook beveiligde uiteraard.

Bijdrager
    pinkie

Dank u:nerd:

Bijdrager
    Sascha

Graag gedaan.:smile:

Bijdrager
    densing

ik gebruik handbrake om al mijn dvd’s op mijn time machine te zetten, zodat ik ze op mijn tv via apple tv kan kijken. Ik gebruik preset apple tv 2 en constant quality 20
    Nu heb ik 2 vragen:
    1) de totale proces duurt meestal langer als de film. Klopt dat? ik ben zowel met mijn imac als macbook pro bezig, dus er gaan 2 films tegelijk
    2) hoe kan ik de gehele dvd uitkiezen? ik zie alleen maar chapters en nu heb ik muziek-dvd’s zonder menu en dan is het lastig nummers uitzoeken

Bijdrager
    KarelWillem

1: Ja.
    2: Menu’s zijn niet mogelijk

Bijdrager
    densing

menu’s zijn niet mogelijk?

dat is jammer, dan ga ik een app voor de ipad zoeken, waarin ik de gegevens van de dvd’s kan zetten. iemand een suggestie? ( een soort dvdpedia dus )

Bijdrager
    densing

ik heb nu profiler en dat werkt goed zie ik

ik mis bij het encoden nu ook de extra’s. moet ik die apart doen als ik ze wil hebben of is er een mogelijkheid die mee te nemen?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.