11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    solutions

Handbrake op de handrem?

Ik ben wat films aan het overzetten voor op mijn iPod. Ik gebruik hiervoor Handbrake. Zojuist (na ongeveer driekwart te hebben geript) stopt Handbrake en zegt dat de film klaar is. Ik haal de DVD uit mijn powerbook en zie dat hij (of is een DVD een zij?) redelijk gekrast is. Ik ga altijd erg netjes om met mijn DVD’s e.d. Zou Handbrake dit hebben veroorzaakt? Bijv. doordat het programma er letterlijk voor zorgt dat een DVD op de handrem wordt gezet om zo te kunnen rippen?

Bijdrager
    Petje

dat is volkomen onmogelijk dat een progje dat doet.
    Het zou wel aan de drive kunnen liggen. in dat geval zouden de krassen cirkelvormig moeten zijn.

Bijdrager
    TomvK

Ik heb er nog nooit van gehoord, dat software ervoor zorgt dat DVD krassen

Bijdrager
    solutions

Wat zou de gedachte zijn achter de naam Handbrake? Dit even los van mijn openingspost.

Bijdrager
    Lexilyn

ECHT ONMOGELIJK! Er is geen enkel fysiek contact tussen de DVD en de lees/brand-kop daar dit allemaal optisch gebeurd. Mocht je DVD niet helemaal goed in balans zijn dan zou het nog kunnen dat hij iets raakt maar dan ligt het echt niet aan de software hoor.
    Het is duidelijk omgekeerd hé… omdat er krassen op je DVD staan heeft Handbrake deze niet kunnen lezen en is ie ermee gestopt. Je hoeft echt geen bruutzak te zijn om dit voor te hebben hoor, vele vaak goedkopere DVD’s zijn hier erg gevoelig aan.

Bijdrager
    solutions
    ”Lexilyn”

ECHT ONMOGELIJK! Er is geen enkel fysiek contact tussen de DVD en de lees/brand-kop daar dit allemaal optisch gebeurd. Mocht je DVD niet helemaal goed in balans zijn dan zou het nog kunnen dat hij iets raakt maar dan ligt het echt niet aan de software hoor.
    Het is duidelijk omgekeerd hé… omdat er krassen op je DVD staan heeft Handbrake deze niet kunnen lezen en is ie ermee gestopt. Je hoeft echt geen bruutzak te zijn om dit voor te hebben hoor, vele vaak goedkopere DVD’s zijn hier erg gevoelig aan.

Ok, ok, duidelijk. Got the picture (alleen nog niet op mijn Ipod, ha). In dit geval ging het overigens om een hele mooie (en redelijk dure) Bruce Springsteen DVD box. Maar dat zegt natuurlijk niks.

Van mij mag dit op een groot, niet te vermijden, hangslot. Bedankt allemaal.

Tata.

Bijdrager
    Lexilyn

Je zou eens kunnen proberen of je hem met ‘Mac The Ripper’ naar je desktop kan kopiëren en dan vanuit Handbrake naar deze VIDEO_TS-map verwijzen.
    Het kan ook zijn dat het op een andere Mac wel lukt, de mijne is ook erg gevoelig aan gekraste DVD’s.

Bijdrager
    netfox
    ”Lexilyn”

vele vaak goedkopere DVD’s zijn hier erg gevoelig aan.

Onzin. De content van de DVD bepaalt haar prijs, niet de fysieke kwaliteit.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik denk dat Lexilyn beschrijfbare dvd’s bedoelt.

Bijdrager
    Lexilyn

INDERDAAD! :lol:

Bijdrager
    hansman

Bekraste DVD’s kun je herstellen door voorzichtig te poetsen met koperpoets. Werkt absoluut.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.