8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Geert

Handbrake instellingen voor alleen ondertitels

Als ik nu mijn .mp4 bestand wil voorzien van een .srt ondertitel zodat deze in itunes gezet kan worden en ik op mijn Apple TV kan genieten van film met ondertitels, moet ik eerst met handbrake de film en ondertitel coderen. Punt is dat dit vrij lang duurt. Is er ook een instelling dat men alleen de ondertitel “toevoegt” aan het bestand, zonder dat de film zelf moet worden veranderd? Het .mp4 bestand is immers al geschikt voor itunes/appletv.

Bijdrager
    JJmac

Je selecteerde in Handbrake gewoon de ondertiteling, je kan dan kiezen voor ingebrand of als selectie.
    Een film omzetten duurt dan ca 15 min.

Bijdrager
    Geert

Ik heb vanavond de film geselecteerd (een .mp4 bestand) en een .srt bestand. Het duurt nu 2,5 uur en hij is op 91,9%. Nu nog 12 minuten…

Bijdrager
    Obliviant

als het een MP4 bestand is die al op je ATV gespeeld kan worden kun je beter subler gebruiken
    is gratis, muxed het in 5 minuutjes en je krijgt gelijk alle info erin plus cover art en zo

zonde om er voor elke film 3 uur op te gaan wachten

Subler

Bijdrager
    Obliviant
    Bijdrager
    KarelWillem

Heb je Mac die aan mag blijven staan?

Gebruik dan Beamer.

Of stream de film via een iPad, iPod, of iPhone naar de Apple TV met Air Video of Air Playit.

Dan is conversie Ć¼berhaupt nooit meer nodig en worden de losse .srt bestanden gewoon meegestuurd naar de Apple TV.

Photistic op 05 maart 2014

…Het duurt nu 2,5 uur en hij is op 91,9%. Nu nog 12 minuten…

In die tijd had je een gemiddelde film dus al twee keer kunnen kijken.:)

Bijdrager
    Geert

Hallo allemaal,

Bedankt voor de snelle reacties en praktische tips. Ik ga ermee aan de slag!

Bijdrager
    JJmac
    Photistic op 05 maart 2014

Ik heb vanavond de film geselecteerd (een .mp4 bestand) en een .srt bestand. Het duurt nu 2,5 uur en hij is op 91,9%. Nu nog 12 minuten…

Ik weet niet met welke hardware je werkt maar dat duurt veel te lang.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.