30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    Janjans

HandBrake instellingen

Beste allen,

Ik wil enkele dvd’s op mijn harde schijf zetten, met redelijke hoge kwaliteit. Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik heb het programma HandBrake gekregen. Wat zijn de beste instellingen, ook met het oog op de toekomst?

MP4 of MKV?

Constant Quality of Average Biterate
    (als Constant Quality, welke instelling dan? RF 0 of RF 51? Als Average Biterate, welke instelling dan? Staat standaard op 2500, maar ik weet niet dat dat betekent. Ook is er de optie van 2-pass encoding, ik weet niet wat dat betekent.)

Wat is heel het ‘Use x264 Advanced Option Panel’ eigenlijk? Of kan ik dat beter gewoon laten voor wat het is?

Moderator
    unSOUND

Ik zou zeker in het begin gewoon rechtbovenin op het knopje “Presets” klikken en kiezen voor AppleTV 3 of een soortgelijke preset.

Bijdrager
    Janjans

@unSOUND ik zie daar ‘Toggle Presets’ staan, is dat okay?

En wat bedoel je met ‘in het begin’? Ik wil de bestanden ook later goed kunnen gebruiken, met voldoende kwaliteit.

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon altijd de standaard preset High Profile pakken.

Bijdrager
    Janjans

Dank voor jullie reacties en hulp! Een en ander wordt langzaam wat duidelijker. Op internet is wel een en ander te vinden, maar vaak toch wat verwarrend en gedateerd….

Ik lees nu net op internet dat materiaal dat dmv HandBrake verkregen is niet geschikt is voor het bewerken in iMovie.

Is dit nog steeds zo? Zo ja, wat kan ik dan het beste gebruiken?

De dvd’s die ik op mijn HD wil zetten zijn volgens mij wel beschermd. Moet ik daar nog speciale rekening mee houden, buiten dan VLC installeren?

Bijdrager
    Fester

Inderdaad net een handbrake MP4 file in iMovie 9.0.9 gezet, maar krijg daarna de strandbal en de film verdwijnt uit iMovie.

Bijdrager
    Janjans

Wanneer ik via HandBrake icm VLC de dvd in mijn computer daad, dan krijg ik al resultaat vreemd beeld, met schokkerig geluid. Wanneer ik de dvd via VLC wil afspelen krijg ik ook dat schokkerige geluid, beeld valt dan helemaal weg.

Iemand een idee wat dit is?

Welk andere programma zou ik kunnen gebruiken, want deze ervaringen met HandBrake zijn nu niet echt goed…..

Bijdrager
    mollie319

Je hebt iets nodig wat een DVD ript en omzet naar een H.264 .MOV bestand om er in iMovie iets mee te kunnen doen.
    Zoiets als dat ze hier uitleggen.

Bijdrager
    KarelWillem
    Janjans op 31 oktober 2013

…Ik lees nu net op internet dat materiaal dat dmv HandBrake verkregen is niet geschikt is voor het bewerken in iMovie….

Dat is me nog nooit opgevallen.

Net nog even getest, en geen enkel probleem hoor.

Bijdrager
    Janjans

@mollie319 ik ga dat dit weekend eens proberen, mocht ik er met HandBrake echt niet uitkomen.

@KarelWillem
    wellicht doe ik iets fout, maar ik kom zelf niet eens zover dat ik iets kan importeren in iMovie. De bestanden die HandBrake produceert zijn onbruikbaar. Schokkerig, beeld valt weg of beeld is opgebouwd alsof de videokaart kapot is (wat niet het geval is aangezien het beeld verder en bij het afspelen van de dvd in iDVD, normaal is). Geheel begrijpen doe ik het niet, dit weekend maar eens mee aan de slag.

Dank voor jullie reacties, ze helpen me verder en zorgen ervoor dat ik blijf proberen.

Bijdrager
    KarelWillem

…Schokkerig, beeld valt weg of beeld is opgebouwd alsof de videokaart kapot is…

Als de dvd die je tracht te converteren is beveiligd, kan dat het resultaat zijn ja.

Bijdrager
    Barabas2005

Zelf gebruik ik Handbrake alleen nog maar om series van DVD om te zetten (helaas zijn er nog geen series te koop in de Nederlandse Apple store).

De DVD zet ik dan eerst om naar een MKV bestand met behulp van MakeMKV (http://www.makemkv.com). MakeMKV kan de beveiligingen van de meeste DVD’s en BR’s omzeilen. Daarna zet ik deze MKV bestanden om in Handbrake met gebruik van het normale ‘Apple TV3’ profile. Dat geeft best een goed resultaat.

De MKV bestanden gaan naar mijn Lacie schijf als back-up. Dan kan ik deze later weer snel opnieuw converteren mocht dat nodig zijn voor een Apple TV4 of iets dergelijks:) .

Bijdrager
    Janjans

Veel dank voor de reacties! Ik zal met het makemkv aan de slag gaan.

Het lijkt alsof je met makemkv een soort raw-materiaal maakt dat je dan vervolgens omzet in het gewenste type. Klopt het wanneer ik het zo zie?

Ik zal vervolgens proberen of ik het in iMovie krijg dmv het high profile in HandBrake

Bijdrager
    TheBigZ
    Janjans op 31 oktober 2013

Ik lees nu net op internet dat materiaal dat dmv HandBrake verkregen is niet geschikt is voor het bewerken in iMovie.

Als je het materiaal van een DVD wilt gaan bewerken in iMovie is het handiger om het naar een formaat (‘codec’) om te zetten waarmee iMovie goed uit de voeten kan, zoals DV of nog beter AIC (Apple Intermediate Codec). H.264 is de codec die je gebruikt voor het eindresultaat, om films op je TV af te spelen (via Apple TV of een andere mediaplayer).

http://www.google.nl/search?q=dvd+bewerken+in+imovie+site:onemorething.nl

Bijdrager
    KarelWillem

iMovie kan uitstekend overweg met (H)DV, mp4, mov, m4v.

AIC is geen bron-formaat, In die zin, dat je meestal niet start met een AIC-filmbestand.

Maar zolang je in Handbrake geen MKV kiest, kan iMovie met alle output hiervan aan de slag.

Bijdrager
    Fester

Dankjewel KarelWillem, ik ga mijn .mov bestand weer in iMovie zetten ( omgezet van dvd dmv Handbrake ).
    Ik deed het altijd met Cinematize 2.0, deze werkt echter niet meer.
    Hoop dat als ik nu de niet gewenste delen uit mijn homevideo verwijder, de film deze keer wel blijft staan.
    Nu gooi ik namelijk de prullenmand leeg, is de film compleet uit de gebeurtenissen verdwenen, terwijl mijn video nog altijd op de desktop staat.

/uploads/community/3ee47e42cf04844e76b704b9b18567ce87c9d493_0.png

Bijdrager
    Fester

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb net naar hartelust zitten knippen en plakken in een .mov in iMovie 10.
    Maar daar gebeurt echt niets raars. Er verdwijnt niets o.i.d. Gebeurtenissen blijven ook in tact.

Daar is dus iets vreemds aan de hand in jouw iMovie.
    En ik denk dat het weinig te maken heeft met het bronbestand.

Bijdrager
    Fester

Ben nu geheel opnieuw begonnen met kopiƫren, dan naar handbrake en wederom importeren.
    Het gaat weer even duren, maar ik houd je op de hoogte.
    In ieder geval bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    Fester

KarelWillem, het is nu gelukt.
    Nu hoef ik Cinematize niet te updaten.
    ( werkte met segmenten van ongeveer 6 minuten, anders ging de audio uit sync. )

/uploads/community/bdd94f4f06f5e4104d00af903f93a2096954de8c_0.png

Bijdrager
    Fester

Bijdrager
    KarelWillem

Helemaal top. De aanhouder wint.:)

Bijdrager
    TheBigZ
    KarelWillem op 01 november 2013

iMovie kan uitstekend overweg met (H)DV, mp4, mov, m4v.

AIC is geen bron-formaat, In die zin, dat je meestal niet start met een AIC-filmbestand.

Als je in iMovie speciale dingen wilt doen (dwz anders dan knippen en plakken) bijvoorbeeld een stukje film in slow-motion zetten of de kleuren aanpassen, dan zal iMovie je vragen om de H.264 om te zetten naar AIC. Je kunt dus beginnen met H.264 (zoals jij doet).

De TS (Janjans) begon echter met een DVD als bronmateriaal wat een MPEG2 formaat is en geen MPEG4. Vandaar mijn opmerking om de DVD naar AIC ipv H.264 om te zetten, als je nog spannende dingen in iMovie wilt doen.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je in iMovie speciale dingen wilt doen (dwz anders dan knippen en plakken) bijvoorbeeld een stukje film in slow-motion zetten…

Is dat zo?

Echt nog nooit meegemaakt eigenlijk. Vanochtend nog een slomootje gemaakt zonder conversie.

Ik heb net een stukje film van anderhalve minuut geconverteerd naar H.264 (High Profile).
    In iMovie alles er op los gelaten wat ik kon vonden, inclusief vertragen e.d.
    Maar iMovie converteert niets voor zover ik kan zien.Laat staan dat hij daar om vraagt.

Bijdrager
    Janjans

@Fester Goed te horen dat het bij jou gelukt is!

Bij mij blijft het nog huilen met de pet op. Dit weekend maar weer eens verder kijken. Ik blijf het vreemd vinden dat HandBrake in combinatie met VLC geen goede resultaten levert bij mij.

Ik ben nu bezig met dvd’s van BBC EARTH. Wellicht is daar iets vreemds mee?

Pakt HandBrake het eigenlijk ook wanneer er meerdere afleveringen op 1 schijf staan?

Bijdrager
    KarelWillem
    Janjans op 01 november 2013

…Ik blijf het vreemd vinden dat HandBrake in combinatie met VLC geen goede resultaten levert bij mij….

Met andere players wel dan?

Heb je al eens een film geopend in Quicktime Player, of in MPlayer (die bij mij 27000 x sneller is dan VLC)?

Bijdrager
    Fester

Ik heb nu met Handbrake gewerkt, maar er zijn er nog veel meer die dit trucje kunnen.
    Zelf altijd met Cinematize 2.0 gewerkt, hier kan je de scenes zelf instellen,
    maar dit werkt niet meer onder Mavericks en je hebt de MPEG-2 playback component van Quicktime nodig.

Bijdrager
    Janjans

@KarelWillem ik heb VLC alleen maar geinstaleerd omdat dit zou helpen bij het omzeilen van de beveileging van de dvd’s. Klopt dit of is dit onzin?

De MPlayer, weet iemand wat een betrouwbare site is waar ik deze zou kunnen downloaden? Vind op internet over de meeste sites niet echt goede berichten…. Zoals over softonic….

Bijdrager
    TheBigZ
    Janjans op 02 november 2013

ik heb VLC alleen maar geinstaleerd omdat dit zou helpen bij het omzeilen van de beveileging van de dvd’s. Klopt dit of is dit onzin?

Dat was voorheen zo. Nu dien je zelf een klein libje te installeren.
    http://lifehacker.com/5888078/vlc-20-breaks-handbrake-dvd-ripping-heres-how-to-fix-it

Bijdrager
    Janjans

@theBigZ Veel dank, nu lukt het!!!! Ik krijg nu bestanden van rond de 700MB voor een half uur beeld en geluid. Ik ga nu kijken of ze in iMovie te bewerken zijn.

Ik kies voor de High Profile instelling en krijg .m4a bestanden. Dit op aanraden van @KarelWillem.

Wat nog wel het vermelden waard is, is het volgende:

“Head to this page and download the libdvdcss.pkg file and run the installer. When it’s done, you should be able to rip DVDs again. Alternatively, you can download the libdvdcss.2.dylib file from that page and manually place it in the /usr/lib folder on your Mac”

Het bestand libdvdcss.2.dylib lijkt niet meer te werken op de pagina waarnaar verwezen wordt op

http://lifehacker.com/5888078/vlc-20-breaks-handbrake-dvd-ripping-heres-how-to-fix-it

Dit is “this page” in het bovenstaande citaat:

http://download.videolan.org/pub/videolan/libdvdcss/1.2.11/macosx/

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.