10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Qmagic

[Opgelost] Handbrake in macOS Sierra probleem

Op een nieuwe mac met macOS Sierra (10.12.5) werkt Handbrake niet meer om een dvd met copy protection om te zetten.
    Popup melding:

En resultaat is niet bruikbaar:

Op de oude mac (ook met macOS Sierra) werkt dezelfde handbrake versie wel.
    Iemand een idee hoe kan dit probleem opgelost worden?

Geblokkeerd
    Carp

Vragen is makkelijker dan zelf opzoeken?
    Als je die vraag in Google typt, is t 1ste antwoord al goed!

Sleutelbeheerder
    Night

Ik krijg dan alleen maar reclame sites voor andere video converters. Kan je iets specifieker zijn, @Carp?

Geblokkeerd
    Carp
    Sleutelbeheerder
    Night

Aha:-)

Via via komen we er wel.

Het gaat dus om deze passage waaraan gerefereerd wordt (het probleem is dus het ontbreken van de libdvdcss bibliotheek, die door de SIP in Sierra niet wordt geïnstalleerd):

But there’s a problem with Handbrake and macOS Sierra. Handbrake uses a library file called libdvdcss, which enables the app to circumvent copy protection on DVDs, but Sierra’s security system prevents the installation of this library. There’s a relatively easy way to install this, however, using the Terminal and some software called Homebrew.

Homebrew is a command-line app installation system. In short, when you install Homebrew, you can then easily install other command-line executables on your Mac. You may never need to do this again, but if you want to use Handbrake to rip discs, then this is the easiest method.

Open Terminal (it’s in your /Application/Utilities folder), and paste this line of code into the app. Make sure this entire command is on one line; the space between the first part and the second part is a space, not a line break:

/usr/bin/ruby -e “$(curl -fsSL https://raw.githubusercontent.com/Homebrew/install/master/install)”

Press Return and follow the instructions. Homebrew software will be downloaded and installed. If you haven’t previously installed the Xcode command line tools, they will also be downloaded and installed. (These are a few tools that are part of Apple’s developer software.) This process may take a couple of minutes; don’t worry if Terminal stops giving feedback while it’s downloading and installing these tools.

When this has completed, paste this command into Terminal and press Return. This tells Homebrew to install the libdvdcss file:

brew install libdvdcss

This takes just a few seconds. When this is completed, quit Terminal.

Bijdrager
    Jos Opel

@Carp, klopt het dat het probleem zich alleen op nieuwe Mac’s zich voordoet?

Geblokkeerd
    Carp

@Jos Opel, ik denk dat het door de osSierra 10.12.5 komt. Of Handbrake heeft het zelf onklaar gemaakt.

De fix schijnt eenvoudig te zijn.
    ps, ik gebruik al 10 jaar geen DVD’s meer.

Sleutelbeheerder
    Night

Heeft niets met de Mac te maken, maar met het OS. De SIP in Sierra zorgt ervoor dat de betreffende Library niet kan worden geïnstalleerd door de Handbrake installer. Via bovenstaande omweg kan je het SIP omzeilen en de Library alsnog installeren.

Bijdrager
    Qmagic

Ok bedankt voor het meedenken en zoeken, blijkbaar kan het bestand ‘libdvdcss’ dus niet geïnstalleerd worden, maar dit bestand is dus wel nodig in dit geval.
    Na een tip van een collega, heb ik deze file opgezocht op mijn oude mac, en deze gekopieerd naar dezelfde locatie op mijn nieuwe mac.
    Nu werkt het wel op de nieuwe mac.

Sleutelbeheerder
    Night

(y)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.