13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefiel

Handbrake film synced niet met iPhone

Hey,

ik heb net de nieuwe Prison Break (super gave serie! Oke, to the point) gedownload en ik wil hem op mijn iPhone zetten. Normaal converteer ik hem dan met iSquint en zet ik hem in iTunes, waarna deze de PB op mijn iPhone zet. Maar nu dacht ik, gezien het feit dat de ontwikkeling uit iSquint is, ik kan ook Handbrake gebruiken. Dus dat heb ik gedaan en ging allemaal goed. Alleen zet hij deze PB niet op mijn iPhone. Weet iemand hoe dit komt?

Handbrake instellingen: Normal / Target size: 300 Mb
    iTunes instellingen: zelfde als voorheen

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    sven-

Je moet niet kiezen voor Normal, maar voor iPhone of iPod o.i.d. (bij Presets).

Bijdrager
    Applefiel
    ”sven-“

Je moet niet kiezen voor Normal, maar voor iPhone of iPod o.i.d. (bij Presets).

Wordt de kwaliteit dan niet veel lager? Ik wil hem namelijk ook nog goed op m’n Mac kunnen kijken:wink:

Bijdrager
    Pieterr

Je zult een keuze moeten maken. Iets mindere kwaliteit, en ook afspeelbaar op je iPod, of het maximaal haalbare aan kwaliteit om alleen op je Mac af te spelen.

Bijdrager
    SMac

Heb zelf wel eens (originele) dvd’s omgezet met handbrake naar (hi res)ipod formaat… uitvoerbestanden zijn doorgaans meer dan 1 Gig groot (zegt wellicht niet alles over de kwaliteit, maar toch). Deze ipod bestanden heb ik daarna eens op de tv bekeken (via PS3) en dat is toch wel een zeer behoorlijke kwaliteit! Zo ook de iphone bestanden, zeer goed te bekijken op de tv. Kijken op de mac vind ik ook gewoon goed te doen. Gewoon kiezen voor iphone formaat dus.

Bijdrager
    Applefiel

Ik wil gewoon een .avi filmpje converteren naar .mp4 of zoiets. Normaal krijg ik dan een filmpje van ongeveer 300 Mb met iSquint instellingen: Beste voor TV, Kwaliteit Hoog, H.264 Encodering. Niks aan de hand. Maar met Handbrake synced niet naar mijn iPhone…

Bijdrager
    Pieterr

Dan blijf je toch lekker met iSquint werken. En anders kies je de iPhone export optie in Handbrake zoals hierboven vermeld.

Bijdrager
    themacs

Voor alle duidelijkheid zeg ik het toch maar: je moet je filmpje dat Handbrake geript heeft naar iTunes slepen en dan syncen met iTunes.
    Handbrake zelf synct niets met iPhone of iPods.

Bijdrager
    SMac

Dus dat is idd het akkefietje, geen zin om het mp4 bestand in iTunes te slepen :P

Bijdrager
    themacs

Je weet maar nooit, je leest hier soms wat hoor :lol:

Bijdrager
    Applefiel

Tuurlijk sleep ik het wel in iTunes, ik ben niet achterlijk. Maar hij synced dus niet. En het filmpje is niet geript met Handbrake, maar geconverteerd.

Maar goed. Ik heb geen idee waarom deze dus niet synced, heb hem net opnieuw geconverteerd, nu weer met iSquint. Deze versie synced, dus het probleem is weg.

Bijdrager
    Pieterr
    ”applefiel”

Maar hij synced dus niet.

Dan valt de inhoud van het filmpje dus buiten de spec http://www.apple.com/nl/ipodtouch/specs.html

H.264-video tot 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., H.264 Baseline Profile Low-Complexity met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden;

H.264-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Baseline Profile tot niveau 3.0 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden;

MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden

Je kunt met MediaInfo kijken welke video parameter buiten de geldige waarden valt.

Succes!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.