22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    iBrammer

Handbrake en ondertitels

Om MKV’s om te zetten naar Apple TV 2 formaat gebruik ik handbrake. Een behoorlijk zwaar programma maar het resultaat is goed en de presets zijn handig.

Ik heb echter één probleem. Als ik de MKV’s heb omgezet naar apple tv formaat verschijnt bij de ondertitels enkel de bovenste regel… Heb het enkel getest met Quicktime op mijn mac en met iTunes op mijn mac. De apple tv is nog niet binnen dus daarop heb ik het nog niet kunnen testen. Maar als dit probleem zich bij alle films voordoet heeft het geen zin om alles te gaan encoden

Ik kon voordat ik het encoden startte gewoon de nederlandse subtitel selecteren en verder heb ik niets aan de instelling aangepast.

Iemand enig idee waar het probleem ligt?

PS. Ik weet dat jailbreak en plex gebruiken makkelijk is maar m’n ouders willen dat voorlopig nog niet…

Geblokkeerd
    Anoniem

Is het misschien een idee om, in plaats van telkens films om te zetten (waar je soms best even geduld voor moet hebben), de Apple TV m.b.v. Seasonpass te jailbreaken, en vervolgens ATV Flash en Media Player erop te zetten?

Dan kun je namelijk zonder iTunes nodig te hebben, MKV’s e.d. afspelen, én heb je directe ondersteuning voor subtitles vanuit de Apple TV zelf:)

Check http://www.firecore.com anders eens. Zo doe ik ’t al maanden en heb er nog geen seconde spijt van gehad (plus, ’t jailbreaken is met Seasonpass ontzettend simpel).

Mvg,
    Joram

p.s.: sorry, las na het schrijven van dit berichtje pas dat je ouders (nog) geen jailbreak willen. Ik dénk dat het dan meer ligt aan een setting van de subtitles in Handbrake, en dat je daar eens met de settings zou moeten spelen:)

Bijdrager
    Sascha

Iemand was je reeds voor met dit probleem. Check dit topic maar eens: http://www.onemorething.nl/community/topic/dvd-omzetten-middels-handbrake-probleem

Bijdrager
    G4

Je beeldformaat staat te groot. Verklein bij picture size naar 1024 breed of iets dergelijks. De ondertiteling past dan wel.

Bijdrager
    iBrammer

Ik gebruik de standaard settings voor de Apple tv 2:
    Output 1280×528,
    Anamorphic: 1270×528

Dit kan ik in deze preset volgens mij niet veranderen?
    Moet ik dus een nieuwe preset creëren en welke resolutie moet ik dan pakken bij Output en Anamorphic?

Heb nog geen films geprobeerd met srt bestanden als subtitel, kan ik die wel gewoon met de normale preset gebruiken of moet ik daar ook iets anders kiezen?

Thanks voor de hulp.

Geblokkeerd
    Bento

Heb je Update Built-in Presets al gedaan?

Geblokkeerd
    Bento

Treedt het probleem op bij beide Apple TV presets?

Bijdrager
    iBrammer

Dat heb ik nu gedaan. Maar is het zeker dat dat het probleem verhelpt? Een conversie kost toch al gauw een uur of 4…

Geblokkeerd
    Bento
    iBrammer op 10 januari 2012

Dat heb ik nu gedaan. Maar is het zeker dat dat het probleem verhelpt? Een conversie kost toch al gauw een uur of 4…

Niets is zeker in het leven. Ik weet maar één manier om er achter te komen…..

Maar je kan toch een klein stukje converteren en dan kijken of het goed gaat?

Bijdrager
    iBrammer

Mag ik vragen welke settings jullie gebruiken om MKV’s 1080p te converteren naar Apple TV 2 formaat? Maybe met screenshotjes?

Geblokkeerd
    HereIsTom

Als je toch een Apple TV gaat kopen zou ik je ook een Jailbreak aanraden en aTV Flash black erop zettten, dan kun je alles vanaf je Mac zonder converteren e.d. afspelen, scheelt toch weer 4 uur per film:wink:

Bijdrager
    iBrammer

Klopt maar zoals ik al geschreven hadden willen m’n ouders niet dat ik de Apple TV jailbreak. Toch thanks voor je input.

Nog mensen die hun settings willen delen?

Bijdrager
    iBrammer

Hieronder trouwens wat screenshots van het probleem:
    1) iTunes
    [IMG]http://i40.tinypic.com/2it0lj7.png[/IMG]
    2) Quicktime
    [IMG]http://i42.tinypic.com/1zfck5.png[/IMG]
    3)VLC
    [IMG]http://i40.tinypic.com/2zoc84z.png[/IMG]

In VLC zijn de subtitels wel zichtbaar…

Inactief
    Anoniem

Je zou MKVtools kunnen gebruiken om de ondertiteling uit de MKV te hengelen. In Handbrake kan je deze dan handmatig toevoegen. Een andere optie is om deze achteraf toe te voegen in Subler.

Bijdrager
    iBrammer

Thanks. Gaan we proberen.

Bijdrager
    Finsend

Een heel goed programma (alleen voor MVK bestanden) is iVI, te downloaden in de App Store. Dit programma zet niet alleen de ondertitels goed maar zoekt er ook automatisch alle metadata bij inclusief cover. Aanrader!

Bijdrager
    iBrammer

Hoelang doet het programma ongeveer erover om een 1080p MKV van +/- 10GB te converteren naar 720p Apple TV formaat (incl subs en metadata)?

Bijdrager
    Finsend

Daar moet je wel ff voor zitten. Kan zomaar paar uurtjes duren maar het resultaat is verbluffend, vooral met alle metadata en zo.

Bijdrager
    mtb

op mijn mac mini 1,83 ghz core 2 dual 2gb intern geheugen doet handbrake ongeveer 1 gb per uur over,
    maar waarom neem je geen film van 720p gaat een stuk sneller en op je apple tv zie je toch geen verschil.

Bijdrager
    iBrammer

de meeste films die ik download worden meestal in 1080p geupload. Als er door dezelfde uploader ook een 720p variant online wordt gezet neem ik inderdaad die.

Ondertussen toch maar de boel gejailbreakt en dat werkt prima tot nu toe. Af en toe pakt de apple TV de films niet in plex (blijft gewoon op 00:00 staan) maar dan open ik gewoon airvideo op de iPad en dan werkt het wel.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Beetje vreemd, want de meest films zijn er juist in 720p! Verschil zie je toch niet met 1080p

Bijdrager
    iBrammer

Bij de torrent downloads zoek ik meestal op de volgende termen:
    2011 (vanaf nu 2012) MKV AC3 DTS

Dan verschijnen er voornamelijk 1080p films van een bepaald uploader (weet niet of ik dat hier mag delen). Meestal download ik die films. Lekker snel en goede kwaliteit en met nederlandse subs standaard ingebouwd.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.