10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Maverick9898

{OPGELOST} Handbrake en ondertiteling

Beste mensen,

naar enorme tevredenheid gebruik ik Handbrake i.c.m. mijn eerste generatie Apple TV. Kwaliteit is uitstekend en het converteert erg makkelijk en snel. Het enige is dat ik, bij sommige films, graag (Engelse) ondertiteling erbij wens. Ik hoef dat zelf niet, maar niet iedereen in de familie is zo jong meer om het allemaal te volgen;). Daarbij heb ik ook Duitse en Russische (plus nog eentje uit Kazachstan) films en ook dat kan niet iedereen verstaan.
    Nu zit ik met het volgende probleem. Als ik een .srt toevoeg onder het tabje Subtitles in Handbrake dan gaat dat prima, maar zodra ik op Start druk, is hij zogenaamd binnen één seconde klaar met converteren. Nu heb ik een i7 iMac, maar zelfs ik weet dat GB’s aan data helaas niet zo snel verwerkt worden;). Dit probleem komt ook sporadisch voor bij films zonder ondertiteling, gek genoeg. Is dat een bekend probleem? Ik heb op het internet gezocht, maar kan niks vinden. Weet iemand hoe dit wel zou kunnen werken of dat ik misschien van tevoren al met een ander programma ondertiteling toe kan voegen?

Alvast dank!

Maverick9898

Bijdrager
    SMac

Hallo Maverick,

Heb helaas geen antwoord op jouw vraag inzake de srt in handbrake. Wel wilde ik even melden dat ik vorige week ATV Flash (Firecore) op mijn aTV1 heb gezet. Daarmee speel je je dvd’s (VIDEO_TS) gewoon af… met menu’s en al. Was zelf het converteren zat.

Bijdrager
    P-Five

De .srt file en de film moeten beide exact gelijke bestandsnamen hebben.
    Voor Film_ENG.avi moet je de srt file dus Film_ENG.srt benoemen

Bijdrager
    Maverick9898

@SMac: ik heb liever geen ATV flash op mijn ATV, maar bedankt voor de suggestie;). Ik hou het apparaat liever zoals het is.

@P-Five: dat weet ik, dat heb ik ook gedaan, maar dan nog zegt ie na 1 seconde dat mijn Handbrake queue done is. Hij waagt zich zelfs niet eens aan het converteren.

Nog een detail: ik gebruik de Handbrake preset Apple TV Legacy.

Geblokkeerd
    Bento

Ik heb dat probleem heel af en toe ook wel eens. Ik ben er nog steeds niet uit wat de oorzaak en de oplossing is. Het ligt volgens mij wel aan de .srt file want zonder het toevoegen van ondertiteling wordt het bestand wel gewoon geconverteerd. Het wijzigen van de char. code van het .srt bestand helpt ook niet. Misschien een corrupt .srt bestand. Iets anders kan ik niet verzinnen tot nu toe.

Bijdrager
    Emielgroendijk

Ik heb zelf laatst ook een ATV meegenomen uit Amerika.

Ik stuitte op hetzelfde probleem. Ik gebruik wel een andere converter want handbrake kreeg ik niet aan de praat (Ik gebruik iSkysoft iMedia converter, erg tevreden erover). Ondertitels vindt ik bij films ook wel handig en hiervoor gebruik ik een programma iSubtitle, Deze zet de ondertiteling in de film maar laat nog steeds de optie om het uit te zetten. Duurt wel lang voordat het erop staat (zo’n 3-4 uur per film). http://www.bitfield.se/isubtitle/

Hoop je te hebben geholpen en succes ermee

Bijdrager
    Maverick9898

@Bento: maar dat zou betekenen dat de meeste .srt bestanden corrupt zijn. Bij mij werkt toevoegen van .srt eigenlijk nooit namelijk. Heel raar probleem.

@Emielgroendijk: hoe doe je dat dan? Je converteert het bestand naar .m4v en voegt dan de ondertiteling achteraf toe? Dat zou ideaal zijn. Dan kan ik mijn huidige films (die al geconverteerd zijn) nog gewoon die ondertiteling geven.

Bijdrager
    Emielgroendijk

Jah dat is eigenlijk wel het idee geloof ik. Je voegt ze er achteraf aantoe maar je brand ze er niet volledig in. Je kan het nog steeds uit en aan zetten. Ik heb het nu met 3 films geprobeerd alleen 2 van de 3 keer ging het mis en kreeg ik een zwart scherm. Kan aan mij liggen hoor maar bij de andere film ging het perfect.
    Het programma heet iSubtitle. Het is heel simpel je opent je video en je .srt ermee en je zorgt ervoor dat ie hem exporteert voor appleTV. Er zit een functie bij waardoor je hem gelijk in iTunes krijgt. Ik ga nog eens kijken of ik hem voor die andere 2 films ook goed kan krijgen.

Succes!

Bijdrager
    Maverick9898

Thanks Emiel! That did the trick. Uitstekend programma. Ook voor jou dus Bento;).

Bijdrager
    Emielgroendijk

Blij geholpen te hebben

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.