12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    juliantomoriati

Handbrake doet niks meer.

Hallo,

Ik probeerde een m4v bestandje (film van iTunes) om te zetten naar een mp4 bestand zodat mijn xbox dit kan afspelen op mijn TV. Ik probeerde dit bestand om te zetten in HandBrake, alleen deze deed niks. Nu heb ik HandBrake verwijderd en een nieuwe versie op mijn mac gezet, alleen deze doet ook niks.

Weet iemand een manier hoe ik dit bestand wel kan omzetten?

Ik had al aan een aantal oplossingen gedacht, maar deze zijn vrij prijzig.

Optie 1:
    Ik heb de film ook op mijn iPhone 4 staan. Nu kan ik een Apple Component AV kabel kopen, maar levert deze dezelfde kwaliteit (film is HD)?

Optie 2:
    Apple TV, maar om dit nu aan te schaffen voor die ene film die ik wi kijken vind ik dat een beetje overdreven;)

Moderator
    unSOUND

Component zou ik niet doen, dan kun je beter een HDMI aansluiting gebruiken.

Bijdrager
    juliantomoriati

ik heb bij iCentre gevraagd naar een oplossing betreft kabels om de film van mijn Macbook Pro naar mijn TV te laten afspelen. Echter er zijn geen kabels die van mijn poort naar HDMI kunnen. Je moet dan zoveel tussenstukjes gebruiken dat de prijs uiteindelijk hoger zal uitvallen dan een Apple TV.

De goedkoopste oplossing is eigenlijk wachten tot de film uit is in Nederland en dan kopen haha.

Het is alleen balen dat HandBrake niks meer doet. Ik heb het al bij andere films geprobeerd, maar ook daar geen resultaat.

Heeft iemand nog een handig converteer appje?

Moderator
    unSOUND

Je kunt de film toch op je iPhone zetten en daar een HDMI kabel aan hangen ? Ik kijk zo vaak films vanaf mijn iPhone en iPad. Enige wat je nodig hebt is deze:

http://store.apple.com/nl/product/MC953ZM/A

Bijdrager
    juliantomoriati

Nice! Dat ik hierzelf niet opgekomen ben. En de verkoper ook niet trouwens hahaha.

Nog een vraag. De film die ik gekocht heb via iTunes is haarscherp, en zo ook op mijn iPhone. Mijn TV heeft een scherm van 82 cm. Blijft de kwaliteit hetzelfde van een film of foto?

Nog bedankt voor deze tip!

Moderator
    unSOUND

De iPhone 4 kan 720p uitspugen, meer dan genoeg om scherp te spelen op een TV.

Bijdrager
    KarelWillem
    juliantomoriati op 26 oktober 2011

…Het is alleen balen dat HandBrake niks meer doet. Ik heb het al bij andere films geprobeerd, maar ook daar geen resultaat….

Why is that?

Die hoort het toch goed te doen?

n.b.: Oh ja, dat is natuurlijk juist je vraag.:wink:

Bijdrager
    Dwee8le
    juliantomoriati op 26 oktober 2011

Ik probeerde een m4v bestandje (film van iTunes) om te zetten naar een mp4 bestand.

Waarom? Je kan gewoon de extensie aanpassen. De codec is nagenoeg hetzelfde. Er hoeft dus niets geconverteerd te worden, dus ik vind het niet gek dat Handbrake niets doet.

edit 1: Het kan ook zijn dat er DRM op het bestand zit en dat het daarom niet wil werken. Zonder DRM zou je een m4v zo mp4 moeten kunnen noemen.

edit 2: Je kan trouwens op veel plaatsen gewoon een mini displayport -> HDMI adapter kopen. Je TV wordt dan de tweede monitor. Het geluid gaat helaas niet via deze adapter, dus ik sluit soms wat extra boxen aan via minijack. Anders komt het geluid gewoon uit de macbook.

Bijdrager
    juliantomoriati

@ Dwee8le

Ik probeerde het bestand te converteren, zodat ik het op een stickje kan zetten en dan kan afspelen op mijn Xbox 360 (ja I know… een windows apparaat:P )

Ik heb namelijk wel een mp4 bestandje die wel afspeelt op mijn Xbox 360. Vandaar dat ik het wilde converteren. Nu heb ik een converteerprogramma gevonden die zelfs films moet kunnen laten afspelen om een Xbox 360. Dit heb ik gedaan, alleen ook dat werkt niet.

Dus de oplossing die unSOUND had gegeven is tot nu toe de oplossing. Apple TV lijkt me ook wel wat, alleen komt me dat qua prijs even niet uit.

Bijdrager
    KarelWillem

Optie: Via Air Video op je iPhone. Die converteert namelijk snel en fijn echt alles.

Bijdrager
    Dwee8le

ok, mooi dat het nu werkt! Ik heb soms ook wel eens m4v-bestanden, maar die hernoem ik dan gewoon naar mp4 zonder conversie. Voor zover ik het snap (en dat is niet ver :yum:) zijn mp4, m4v en m4a hetzelfde qua codec, namelijk Mpeg 4 part 10 met H.264-compressie.

Moderator
    unSOUND

Nee, het zit toch anders. De extensie slaat niet op de codering, maar op de container, de map waar je audio en video in zitten zeg maar.

Soeiwso is een M4A bestand geen film, dat is een audio bestand. Video heb je in de smaken M4V, MP4 en F4V. Dit zijn feitelijk dezelfde containers.

En een MP4 hoeft helemaal geen H.264 te zijn. Daar kan van alles in zitten. Maar waar het vaak mis gaat is de audiospoor in de film, die is soms AC3, en soms AAC. En dat bepaalt vaak of een apparaat er mee overweg kan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.