9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Gerrico

handbrake

Duurt het scannen van een dvd altijd zo lang?
    Ik probeer via handbrake Harry Potter op mijn iPad 2 te zetten, maar het scannen duurt zo verschrikkelijk lang. Klopt dat?

Zijn er anders ook nog andere (gratis) manieren om een dvd op een iPad 2 te krijgen?

Moderator
    unSOUND

Het kan wat langer duren, het hangt er van af welke versie van OS X je draait, en welke versie van VLC je geïnstalleerd hebt.

Bijdrager
    Gerrico

Ik heb nog een computer met Windows xp erop. Dat is ook een van de redenen dat ik een iPad 2 heb gekocht :sarcastic:

Moet je ook VLC-player geïnstalleerd hebben?

Moderator
    unSOUND

Tja, je ziet hier op een forum voor Apple gebruikers, dus wij praten over software voor de Mac. :wink:

Handbrake kan sinds enige tijd geen beveiligde DVD’s meer omzetten, vanwege de diverse rechtzaken hierover. Je moet de DVD dus wel eerst rippen naar je harde schijf. Daarna kan Handbrake er op los gelaten worden… Zie ook: https://trac.handbrake.fr/wiki/WindowsGuiGuide

Bijdrager
    Sascha

Op de Mac is het genoeg om VLC geïnstalleerd te hebben en minsten één maal te hebben geopend om met HandBrake een beveiligde dvd om te zetten. Is dat op Windows dan niet zo?

Bijdrager
    Gerrico

Dat weet ik niet..
    Ik heb nu een ander programmaatje geïnstalleerd, dat van een beveiligde dvd een kopie kan maken.
    Dat is nu gelukt, en ik ben nu bezig om die met handbrake naar een iPad-versie te converteren.
    Vooralsnog gaat dat goed, maar het duurt wel lang.

Ik post straks wel of het gelukt is!

Bijdrager
    Gerrico

Nou, het is uiteindelijk gelukt hoor. Alleen heb ik geen ondertiteling, maar dat is op zich niet zo’n ramp.

In ieder geval bedankt!

Bijdrager
    derkhove71

Voor windows werkt dvdshrink erg goed, gratis, sleutelt de beveiliging eruit, ondertiteling er onder en je kan de film als los bestand gebruikem op je hdd of meteen op dvd branden. Een dvd rippen kost zo’n 40 minuten.

Bijdrager
    Sascha

Ja, DVD Shrink icm RipIt4Me en DVD Decrypter (deze haalt overigens de beveiliging er af) is gratis werkt top op Windows. Maar dat maakt geen iPad compatibele versie aan. Ik heb trouwens op mijn website stap voor stap geschreven hoe je die programma’s gebruikt: http://macminimediacenter.tk Deel 1. Tevens staat er uitgelegd hoe je dvd’s digitaliseert onder OS X.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.