15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    vTroost_

Handbrake 0.9.5 probleem

Als ik een film omzet met Handbrake dan schiet mijn CPU gebruik omhoog en wordt mijn iMac gigantisch warm/heet. Waar ligt dat aan en wat kan ik eraan doen?

Inactief
    Anoniem

Niet meer converteren.

Bijdrager
    vTroost_

Met andere woorden; het hoge CPU gebruik is ‘normaal’ bij het converteren?

Inactief
    Anoniem

Juist. En de hitte ook.:)

Bijdrager
    vTroost_

Oke bedankt!

Bijdrager
    johnkeates

Converteren is gewoon een zware taak;) Het is niet voor niets ‘converteren’:D

Inactief
    Anoniem

En als ik dat overzicht zie valt het nog mee.

Bijdrager
    johnkeates

Ik vind het er zelfs goed uit zien! Met zo’n CPU (waarschijnlijk een i5 of i7?) kan je waarschijnlijk vrij hard converteren. Meer dan 7 cores vol in gebruik!

Bijdrager
    vTroost_

Oh zo had ik het helemaal niet gezien. 1 core is dan tot 100% dus ik kan tot 800%.

Een i7 inderdaad. Is het veelvoudig lang converteren ook slecht voor de hardware?

Bijdrager
    mtb

Ik Gebruik handbrake 0.95 op mijn mac mini dual core en temperaturen tussen 85 en 95 graden zijn heel normaal

Bijdrager
    TheBigZ

Mocht je er iets aan willen doen, dan kan dat door het betreffende programma minder CPU cycles te geven.

Daar zijn een aantal manieren voor:
    http://www.willnolan.com/cputhrottle/cputhrottle.html
    http://hints.macworld.com/article.php?story=20110131001708255

Bijdrager
    Mr Macintosh

Waarom zou je er in hemelsnaam iets aan willen doen? Voor dit soort taken is de hardware gebouwd, en mocht alles echt té warm worden, dan zijn er interne beveiligingen die je computer uitzetten. Gewoon converteren dus en niet te lang over nadenken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    vTroost_ op 06 augustus 2011

Oh zo had ik het helemaal niet gezien. 1 core is dan tot 100% dus ik kan tot 800%.

Een i7 inderdaad. Is het veelvoudig lang converteren ook slecht voor de hardware?
    Nee hoor. Ik heb ook een i7 iMac (mid 2010) en deze staat daadwerkelijk 24/7 aan en voert als ik er niet mee werk zware berekeningen uit. Er bestaat geen concreet bewijs dat hierdoor de levensduur wordt verkort, gewoon omdat de levensduur van een Mac (uitzonderingen daar gelaten *) sowieso langer is dan de gemiddelde tijd dat een bepaald model dienst doet. M.a.w: hij wordt vaak vervangen nog voordat de verwachte levensduur een rol gaat spelen.

* Een Mac waar iets aan mankeerde haalt meestal de eerste 6 maanden niet.

Moderator
    unSOUND

Blijf het altijd fascinerend vinden hoe mensen het voor elkaar krijgen om zich zelfs nog druk te maken over iets wat het gewoon doet…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    TheBigZ op 07 augustus 2011

Mocht je er iets aan willen doen, dan kan dat door het betreffende programma minder CPU cycles te geven.

Ik dacht dat iedereen een snelle computer wilde hebben en geen trage?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.