7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    maassen

Handbrake 0.9.5 en presets

Ik wil dvd’s omzetten via de Apple TV 2 preset. Als ik deze aanklik verschijnt in de Framerate (NTSC video).
    Wijzig ik deze naar (PAL film/Video) dan wordt de output Settings weer Custom.
    De dvd’s die ik om wil zetten zijn home-video’s (vakantie-films), dus zelf gemaakt.
    Hoef ik dan misschien de Apple TV2 preset niet te gebruiken ?

Bijdrager
    bitsflew

Zoals je zelf al hebt gemerkt converteert de AppleTV2 preset de video naar ~30fps

De AppleTV2 gebruikt zelf 50fps, geen idee hoe dat bepaald wordt maar de AppleTV2 weet blijkbaar aan de hand van de instellingen of hij 50fps of 60fps moet gebruiken.

Gezien het bronmateriaal (PAL DVD) is het beter om 25fps te kiezen.

Het beste kun je een nieuwe preset aanmaken en wel als volgt:

Kies de AppleTV2 preset
    Wijzig de Framerate naar 25 (PAL/Film Video)
    Klik op de ‘+’ knop onderaan de presetlijst en geef de nieuwe preset een naam, b.v. “AppleTV2 PAL”

Als de DVD interlaced content bevat (kammetjes tijdens beweging) dan moet je als extra de volgende stappen doorlopen alvorens de preset te bewaren

Klik op “Picture Settings”
    Kies tabje “Filters”
    Set de Decomb/Deinterlace slider in de stand Deinterlace
    Kies de gewenste kwaliteit met de “Deinterlace” popup, zelf kies ik altijd “slow”

Bewaar als preset, vergeet niet “Use PIcture Filters” aan te vinken!

Bijdrager
    Qmagic

De framerate hoef je helemaal niet aan te passen bij de AppleTV2 preset, er staat namelijk bij de preset een “Peak Framerate (VFR)” aangevinkt, daarmee blijft een (pal)video met 25fps gewoon 25 fps.
    Probeer maar eens uit, open het resultaat maar eens in quicktime en druk op CMD+I dan zie je bij Bps (beelden per sec) 25 staan.

Bijdrager
    maassen

QMagic : De framerate blijft niet 25fps maar 29,7bps zie bijlage

Maar beiden (bitsflew en QMagic) bedankt voor de reactie.

Bijdrager
    Qmagic

apart, weet je zeker dat het origineel 25 fps was?
    Ik heb vorige week nog een video met 25 fps omgezet met de appletv2 preset, en is nog steeds 25 fps bij mij.

Bijdrager
    maassen

QMagic: Sorry, het filmpje wat ik gebruikt heb om te testen, was gemaakt met een fotocamera en inderdaad het was 30 bps. Dus ik denk dat je gelijk hebt.

Bijdrager
    maassen

Ja het klopt, ik heb het met een klein videofilmpje getest.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.