6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Koning Frank

Hamachi install – geen root account

Zie titel.
    Ik probleem hamachi te installeren (moet via terminal). Terminal geeft alleen de melding dat ik niet op een root account zit. Terwijl ik wel gewoon de hoofdgebruiker ben.
    Hoe fix ik dit?

Bijdrager
    piebas

Hoofdgebruiker is niet het zelfde als root.
    Standaard is het root-account uitgeschakeld. In de help vind je hoe je het kunt inschakelen.

Kies Apple-menu > ‘Systeemvoorkeuren’ en klik op ‘Accounts’.

Open het paneel ‘Accounts’ in Systeemvoorkeuren
    Klik op ‘Inlogopties’.

Klik op ‘Wijzig’ achter ‘Netwerkaccountserver’.

Klik op ‘Open Adreslijsthulpprogramma’.

Klik op het symbool van het hangslot om dit te openen en voer vervolgens de beheerdersnaam en het beheerderswachtwoord in.

Kies ‘Wijzig’ > ‘Schakel rootgebruiker in’ en voer vervolgens een rootwachtwoord in de vakken ‘Wachtwoord’ en ‘Controle’ in.

Let goed op wat je doet als root, je kunt alles vernielen als je niet weet wat je doet!!

Bijdrager
    Koning Frank

het werkt nog steeds niet. Heb jouw instructies uitgevoerd, alleen ben ik direct naar adreslijsthulpprogramma gegaan via hulpprogramma’s. Wijzig achter netwerkaccountserver kon ik niet vinden

computer restarten?

Bijdrager
    Koning Frank

ondertussen geinstalleerd via root.
    Volgende stap: Run ‘hamachi-init’ to generate crypto identity (any account).
    hoe doe ik dit?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Piebas, de eenvoudigere manier was geweest om aan te raden de installatie uit te voeren door sudo voor de opdracht te zetten. Wat minder risico op problemen dan door als root in te loggen, in elk geval …

No_Name op 06 maart 2011

Volgende stap: Run \’hamachi-init\’ to generate crypto identity (any account).
    hoe doe ik dit?

Ik zou denken door

hamachi-init

in te tikken in de Terminal en op de ?-toets te drukken.

Maar misschien dat dit commando argumenten vereist, dus wellicht dat

man hamachi-init

of

hamachi-init -h

of

hamachi-init --help

meer informatie geeft?

Sleutelbeheerder
    Night

De werkwijze staat gewoon overal op internet, bijvoorbeeld:
    http://www.handburglar.org/post/148279482/installing-hamachi-on-mac-os-x , of (nog uitgebreider)
    http://forum.sc2gg.com/index.php?showtopic=1291
    (zoekcriteria in Google: Hamachi installation guide OSX)

Er wordt overigens wel gewaarschuwd dat Snow Leopard en Hamachi niet elkaars beste vrienden zijn…:?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.