7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

Hama card reader driver.

Ik heb zojuist een Hama Card reader gekocht zo’n 35in1. Tijdens het insteken knippert het twee keer en daarna geen licht.

Het wordt wel herkend door mijn mac in systeem info.

Productcode: 0x1345
    Fabrikantcode: 0x048d (Integrated Technology Express, Inc.)
    Versie: 1,00
    Serienummer: 100
    Snelheid: Maximaal 480 Mb/sec
    Fabrikant: Generic
    Locatiecode: 0xfa400000 / 2
    Beschikbare stroom (mA): 500
    Vereiste stroom (mA): 500

Echter de SD memory card wordt niet gezien. Ik weet, OSX laat alleen wat in de finder zien als er een kaartje inzit wat als een geldig device beschouwd kan worden en daar heb ik niets aan. Ik wil meer!!

Ik schrijf namelijk log data op dit kaartje door een PIC ( MCU ) welke wat metingen verricht tijden het testen van het ontwerpen van mijn domotica. Ik ben trouwens heel mijn PIC en AVR omgeving aan het omzetten naar de mac dus dit moet ook werken.

Nu de systeem beheer vraag, wie weet er een driver die toelaat dat ik het kaartje kan bekijken? Als de driver er is kan ik het kaartje lezen nl. Werkt perfect onder windows n.l ( helaas niet op de mac dus ).

Iemand?

Bijdrager
    SunKeeper

Is de kaartlezer wel compatible met de Mac en Mac OS X? (zie info die erbij zat)

Welke versie van Mac OS X heb je?

Bijdrager
    jobz

hier staan een paar drivers
    http://www.hama.co.uk/service/download/drivers/usb/cardreader;jsessionid=0DD439F9A464BEF6ED980B9DEA1B4246.node_uk_lin34

p.s. heb ik met Google gevonden, een reuzehandige zoekmachine…
    hier nog een topper… http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=67549

Bijdrager
    lord anubis

Ik heb Lion. Het kaartje staat omschreven als OSX compatiable. Zelfs OS9 nog.

@jobz.
    Bedankt voor je reactie, maar je roept iets te snel over google als het wapen der oplossingen.;-) Als je goed gelezen had wat ik schreef en de resultaten van google bekijk zie je dat Hama geen drivers uitgeeft voor OSX.
    En ik weet niet of je je eigen tweede aangehaalde link heb gelezen, maar dat is dus zeker geen topper maar een bummer.

Deze cardreader gebruikt de USB standaard osx drivers.
    Daarom zal je een kaartje pas zien als deze als een drive device is geformateerd.
    Ik zoek dus geen HID driver maar een driver die het kaartje op een lager niveau kan lezen.

Ik had trouwens zo’n reader die dat kon, maar wist ik veel dat uitlenen erg dom is. :((

Andere ideen?

Bijdrager
    jobz

Heb je mijn link gezien? Daar staat wel 37 keer Mac OS…

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Ik begrijp weinig van de terminologie (PIC, MCU) maar waarom wordt volgens jou je kaartje niet als geldige device gezien? Omdat hij geformatteerd is in een voor OSX onbekende indeling?

Bijdrager
    lord anubis

Bedankt voor de reacties.

Omdat het eventueel helemaal niet geformatteerd hoeft te zijn. B.v raw data inlezen.

@Jobz, als je verder naar rechts kijkt dan zie je geen driver voor OSX.:grin: OSX heeft standaard HID device drivers volgens de HID standaard, dus daarom werkt het out of the box voor standaard zaken. Plus de OSX standaard driver is voor een SD kaartje dat ingedeeld is als een geformatteerde device. Dus al zou er een driver bij zitten dan is dat niets meer dan voor een geformateerde device driver.

Waarschijnlijk kan ik het lezen via DD, ( hier met een GUI )maar de usb reader wordt wel herkent in de systeem info maar het kaartje niet in diskutils, en dat is vreemd. Want ik zou altijd de keuze moeten krijgen om het te formatteren.

PIC, AVR zijn microControllers ( MCU ). Heeeeel erg simpele gezegd een programmeerbare processor met eigen geheugen en eigen In en Out pinnen, soms usb en uart etc, die iets kunnen aansturen.
    Je laat ze iets uitvoeren en ik wil dat loggen op een SD kaartje. En dat wil ik inlezen via de Mac.

Ik kan het kaartje formatteren, maar dan moet ik een mijn PIC’s opnieuw programmeren met meer specifieke ‘Driver/bestands’ bibliotheken die te groot zijn kwa geheugen gebruik voor in de PIC.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.