14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Bonafide

Halve cd collectie op IPod, maar die vindt van niet….

Heb ik net 650 tracks op m’n hagelnieuwe Ipod photo 30gieg gezet, kan ik geen enkele track meer terugvinden in de ipod. Als ik m dan weer aan de pc hang, kan ik via itunes wel alle tracks zien op de ipod. Ik heb alle tracks uit de itunes bieb gegooid maar die staat niet op automatisch syncen dus dat kan het niet zijn.
    Ik snap er niets van en ben er aardig verdrietig van. Als iemand mij hiermee kan helpen, ben ik hem of haar eeuwig dankbaar!

Moderator
    Strifer

je iPod synced in principemet je bibliotheek, dus die leeghalen is waarschijnlijk niet zo slim. afhankelijk van je instellingen is het toch maar een link systeem naar je mp3’s op je hd, dus waarom zou je je bibliotheek leeghalen?

wat staat er bij de informatie van de iPod zelf? is er ruimte verbruikt… in de zin van dat er een hap weg is omdat die 650 nummers dat gebruiken?

en gebruik je een echte pc, of heb je een mac?

Bijdrager
    Bonafide

Ha strifer, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een echte pc (winxp). De tracks die ik op m’n ipod heb gezet zijn van cd’s afkomstig en staan dus niet op m’n hd. Als ik m’n ipod aan de pc hang zie ik in itunes bij de ipod alle tracks staan en geeft ie ook aan dat er 11.5 gb in gebruik is. Maar los van de pc is er op de ipod dus niks van terug te vinden.
    Ik heb trouwens plaatjes toegevoegd aan de track info en bovendien de ene helft van de nummers in Apple lossles en de andere helft in AAC op de ipod gezet. Maakt dat misschien iets uit?

Bijdrager
    PietjePuk

De verschillende structuren van de audiofiles zijn natuurlijk geen enkel probleem, maar de muziek die afkomstig is van je cd’s moet wel op je PC staan.

Bijdrager
    Buzz

Nee dat moet niks uitmaken. Het klinkt alsof je iPod het niet helemaal goed doet. Meestal helpt het om hem simpelweg te resetten. Zoek maar even op het forum voor instructies daarvoor. Als dat niet helpt moet je hem waarschijnlijk met de iPod updater restoren. Als het nodig is om te restoren moet je wel daarna al je muziek er weer opnieuw opzetten.

EDIT: volg dit linkje voor instructies

Om je het werk van het opnieuw CDs rippen te besparen is het dus verstandig om je muziek altijd nog ergens anders dan op je iPod op te slaan (harde schijf of DVD-ROM bijvoorbeeld). Met iTunes kan je namelijk niet de muziek van je iPod terug naar je computer overzetten, en als je iPod een keer crasht kan het natuurlijk al helemaal niet meer en zal je al het werk opnieuw moeten doen.

In jou geval zou je nog wel kunnen proberen met een programma als Anapod je muziek terug te kopieren. Hopelijk laat je iPod dat nog wel toe. Kijk uit met het gelijktijdig gebruik van Anapod en iTunes, want die kunnen elkaar in de weg zitten. Als je Anapod gebruikt moet je dus eerst zorgvuldig de instructies volgen voor het uitschakelen van automatische iTunes synchronisatie.

Succes!

Bijdrager
    pieter010

mmmm nu weet ik niet precies hoe het zit met iPod & iTunes en Windows PC’s

Maar begrijp ik uit bovenstaande dat al die nummers niet in iTunes staan?

Op de Mac moet je syncen via iTunes. Misschien is het op de PC ook wel. Zou mij niet verbazen als al je nummers wel op je iPod staan maar dat die gezien worden als ‘data’ ipv afsleepbare muziek.

Moderator
    unSOUND
    ”pieter010″

Zou mij niet verbazen als al je nummers wel op je iPod staan maar dat die gezien worden als ‘data’ ipv afsleepbare muziek.

Nee, dan zouden de nummers namelijk niet op de iPod te zien zijn vanuit iTunes, en dat is wel het geval.

Bonafide: Kun je wel in iTunes nummers afspelen vanaf de iPod ? Dus in plaats van je library te openen de iPod aan te wijzen, en daar een nummer dubbelklikken.

Bijdrager
    Bonafide

unSound: dat is inderdaad mogelijk.

Anderen: bedankt voor jullie reacties!

Moderator
    unSOUND

Wat staat er in het info-venster van je iPod zelf over aantal nummers e.d. ?

Dus bekijk in je iPod zelf:

menu > instellingen > info

Bijdrager
    Webbiker
    ”pieter010″

Op de Mac moet je syncen via iTunes. Misschien is het op de PC ook wel. Zou mij niet verbazen als al je nummers wel op je iPod staan maar dat die gezien worden als ‘data’ ipv afsleepbare muziek.

Dat is op een PC ook zo, je kunt de iPod alleen vullen door je iTunes bibliotheek te syncen (automatisch of handmatig).
    Als je files sleept of kopieert naar de iPod via de Windows Verkenner worden ze niet gezien door de iPod terwijl ze er wel opstaan.

@Buzz_D: Dat Anapod lijkt me een gave tool, ga het gelijk proberen!

Bijdrager
    Bonafide

Sybke: ik heb alle cd’s geript in itunes en vervolgens handmatig uit de itunes-bieb gesleept naar de ipod. Is dat gelijk aan syncen? Maar m’n bieb heb ik dus weer helemaal geleegd. Misschien dat die anapod tool uitkomst bied…

Bijdrager
    pieter010

Neen dat is niet syncen. Ik denk dat je nummer echt als ‘gegevens’ gezien worden op iPod.

Probeer de gegevens van de Ipod weer terug te slepen naar je harde schijf. Dan de nummer toe te voegen aan iTunes en de iPod syncen via iTunes.

Misschien heb je ANAPOD wel niet nodig als de muziek gewoon als ‘gegevens’ op je iPod staan. ( ? )

Pieter

Bijdrager
    Webbiker
    ”Bonafide”

Is dat gelijk aan syncen?

Als je je iPod aansluit op je PC is hij te zien in het menu links in iTunes (bij je playlists). Als syncen op automatisch staat, gebeurt dit direct nadat iTunes de iPod herkent heeft. Anders moet je rechtsklikken op het iPod icoon en kiezen voor syncen.

Dit gebeurt echter maar 1 richting op, van iTunes naar de iPod. Als iTunes dus leeg is zal hij de iPod ook legen. Open dus eerst de iPod in de Windows Verkenner, sleep de audio-files naar iTunes, wacht totdat het kopieren klaar is, verwijder daarna de files op de iPod en daarna iTunes laten syncen.

Bijdrager
    Bonafide

Goed, dan ga ik dat eerst maar proberen.

zijn er nog andere suggesties?

in elk geval heel erg bedankt allemaal, ik heb weer een beetje moed!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.