7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    IOS dude

Hackintosh

Hallo,
    Ik weet dat ik dit een maand of wat geleden dit al eens gepost heb maar daar ben ik niet veel wijzer mee geworden (mischien is het omdat ik nogal laat heb gereageerd maar ik weet et niet) hierbij dus nog maar eens de vraag.
    Ik zou graag mijn alienware mx17 r4 dual booten met windows 7 en OSX maar ik weet niet juist hoe ik dat juist moet doen en of het mogelijk is.

Hier de specs:
    Processor : Intel Core i7-3610QM (6MB Cache, up to 3.3GHz w/ Turbo Boost 2.0)
    Display : 17.3″ WideHD+ (1600 x 900 ) WLED LCD
    Camera : Integrated Skype HD Certified FullHD Camera with dual digital microphones
    LCD Back Cover : Soft Touch – Nebula Red
    Ship Accessory : Western Europe Docs (EN, FR, IT, GER, DUT)
    Resource DVD : Alienware M17x
    Placemats : Placemats (Eng, Fre, Ger, Ita, Dut)
    Memory : 8192MB (2×4096) 1600MHz DDR3 Dual Channel
    Hard Drive : 500GB 7,200rpm SATA 6Gb/s HDD
    Optical Drive : DVD+/-RW (Read/Write)
    Power Cord : Euro 250V
    Power Supply : Alienware 240W AC Adapter
    Battery : Primary 9-cell 93W/HR LI-ION
    Graphics : 2GB GDDR5 NVIDIA GeForce GTX 675M
    Sound Card : Creative Sound Blaster Recon3Di with THX TruStudio Pro Software
    Wireless : Intel 2230 Wireless Card + BT
    Keyboard : Internal Dutch Qwerty Keyboard

Bijdrager
    Jer.War

Over je toetsenbord, batterij, oplader, dvd speler, harde schijf, werkgeheugen, scherm zelf en processor hoef je je sowieso niet druk te maken.
    Waar je wel naar moet kijken is je moederboard, grafische kaart, geluidskaart, WLAN kaart, bluetooth en camera.
    Je grafische kaart is al gelijk een probleem, het is nog niet mogelijk deze kaart standalone te gebruiken, je zou gebruik kunnen maken van intel hd 4000 integrated graphics, als deze aanwezig is.
    Je draadloos internet gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken, officieel zijn intel hd draadloze kaarten niet ondersteund door apple omdat ze vooral atheros en Broadcom gebruiken. Er zijn enkele 3th party drivers alleen deze werken vrijwel niet, tot helemaal niet dus weinig hoop daar.
    Als je moederboard (ik weet niet welke je hebt dus daar zul je zelf even research naar moeten doen) werkt kan je wel je lan connectie gebruiken als dat geen punt zou zijn.
    Je geluidskaart zou het moeten doen (misschien niet out of the box) maar er zijn zeker verschillende drivers beschikbaar op het web, creative heeft meestal ook originele officiële mac os x drivers beschikbaar.
    Meestal hoef je niks te doen voor bluetooth op mac os x en dat werkt dan ook meestal zonder wat extra’s te installeren. Dus daar zou ik als ik jou was geen punt van maken, je kan desnoods altijd nog een dongeltje erin prikken.
    De camera zal waarschijnlijk ook wel werken, en anders zijn er waarschijnlijk wel drivers voor beschikbaar, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
    Als ik jou was zou ik het niet proberen om OS X te draaien met deze build, in mijn ogen gaat dit niet echt geweldig werken.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ben je iets met de info hier?
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1343099&highlight=hackintosh
    Er staan links naar meerdere sites.
    Persoonlijk heb ik wel liever een echte Mac. Ik geloof dat er problemen kunnen opduiken als je updates uitvoert en ik zie het niet zitten om steeds maar te sleutelen om iets compatibel te krijgen.

Bijdrager
    IOS dude

@Jer.War
    Ik zou vooral OSX willen installeren om de keynotes van mn pa zijn iPad af te spelen/bewerken(bij convertie naar PowerPoint is er namelijk veel kwaliteitsverlies zoals niet beschikbare animaties, afbeeldingen die verspringen,…) dus is het draadloos internet niet zo een punt.
    Wat de grafische kaart betreft: inderdaad wel spijtig dat de nvidia kaart niet werkt maar bij de meeste dingen die ik nu draai gebruik ik deze toch niet (enkel adobe CS6 premiere pro en need for speed most wanted).
    Ik heb nog wat research gedaan voor het moederbord en ik dewnk dat het de ACPI x64-based PC is. Denk je dat dit moederbord het zal doen of niet?
    Indien wel dan ga ik het er waarschijnlijk toch op wagen om de dual boot te doen.

Bijdrager
    IOS dude

Denken jullie dat mijn eSata poort nog zal werken op OSX want ik denk niet dat apple dat ondersteund.

Bijdrager
    IOS dude

hier is een print screen van men moederbordspecs
    /img]/img]img]

Bijdrager
    IOS dude

srry
    board: Alienware M17xR4 A10
    Serial Number: .FHTBGS.CN1296126E01B1
    Bus Clock: 100 megahertz
    BIOS: Alienware A10 06/29/2012

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.