5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    mrdavidoff

Hackintosh op een AMD Ryzen 2700x met MSI Geforce 1070ti

Ik heb eerder een post gedaan over dat mijn videokaart van mijn iMac 27″ het had begeven ik besloot destijds om alsnog euro 600 voor een andere videokaart.Iedereen verklaarde me voor gek, maar toch heb ik het gedaan. Toen besloot ik me te gaan verdiepen in het hele hackintosh gebeuren. Maar toen kwam AMD met de Ryzen, 2700x 8 core en veel goedkoper dan de intell variant.Iedereen verteld mij dat het een stuk makkelijker was om via Unibeast en Multibeast het te proberen, maar dat was via de Intell weg.

Ik besloot toch om het via de AMS weg te gaan doen. Heel veel lezen op de bekende sites en toen heb ik deze build gekocht……

AMD ASUS ROG CROSSHAIR VII HERO
    CPU AMD RYZEN 2700X
    GPU MSI GEFORCE 1070 TI 8 GIG
    SEASONIC PRIME ULTRA GOLD 550W
    CORSAIR DDR4 VENGEANCE LPX 2X8 GIG
    SAMSUNG SSD 860 EVO 250 GIG (FOR WINDOWS 100)
    SAMSUNG SSD 860 EVO 500GIG (FOR MACOS HIGH SIERRA)
    NZXT H700i
    MONITOR SAMSUNG 4K ON DISPLAY PORT

Ik kwam erachter dat je 2 builds had.

Een van Bronya en een van Shanee. Beide heb ik uitgeprobeerd en uiteindelijk is het gelukt met de Installer van Shanee.

Als je het weet hoe je het moet doen is het eenvoudig, maar dt is alles in het leven.

Mijn systeem is veel sneller dan een Mac Pro, kost vele duizenden euro’s minder en het ziet er veel mooier uit dan een Mac Pro. Zie de foto’s.

Groet MrDavidoff

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Mooi.

Waarom staat er nog Windows op?

Wat doe je ermee?

100% functioneel? (WiFi, Bluetooth noem maar op).

Wat heeft het je in totaal gekost?

Heb je ook benchmarks?

Bijdrager
    mrdavidoff

Dank voor je compliment,…..er staat geen windows op, maar de Windows 10 SSD heb ik los gekoppeld,uiteindelijk wil ik alleen MacOs HS draaien,

en alleen FCPX en Motion. Het is nu in de komende dagen alles finetunen.Kosten van mijn Build euro 1600. Het aller belangrijkste is dat je uiteindelijk een  stabiel systeem kunt hebben. En dat is zeker mogelijk.Er zijn veel mensen niet tevreden over de koers van Apple…… Een hackintosh is de uitkomst, en zoals ik al eerder vertelde, het is niet zo moeilijk, als je weet wat je moet doen.

Groet mr Davidoff

Bijdrager
    Rick

Waarom niet macOS Mojave?
    Ik vind het veel te veel gedoe een hackintosh

Bijdrager
    Costas van de Velde

Zover ik weet houd Apple de release van de NVidia Web drivers en CUDA voor MacOS Mojave tegen.

Daarom gebruiken veel Hackintoshers AMD Videokaarten, die dan ook Metal ondersteunen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.