9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    mrdavidoff

Hackintosh met Ryzen 8 Core…:)

Een paar maanden geleden heeft mijn videokaart het begeven van mijn iMac 27″ Mid 2010.Wat moest ik doen laten repareren voor euro 600 of niet.Ik besloot het te doen. Het was een gok.Inmiddels werkt alles weer naar behoren. Maar in de tussenliggende tijd ben ik mij gaan bezig houden met het fenomeen Hackintosh. Inmiddels heft Unibeast/Multibeast/kext geen geheimen meer.Ook de belangrijkheid van alle componenten die je moet kiezen.
    Ik was al bezig om een build samen te stellen om ervoor te gaan.
    Maar toen kwam AMD een maand geleden met de Ryzen, 8 core.Voor de helft van de prijs tov Intel.
    Inmiddels zijn er hele goede ontwikkelingen om de Ryzen werkbaar te maken met Sierra in een HT build.
    Zie http://www.insanelymac.com/forum/topic/321626-ryzen-macos-1012x-sierra-kernel-researchdevelopment-thread/page-15
    Zelf denk ik dat binnen 2 maanden er een werkbare build staat met componenten op TonyMac.

Zelf denk ik dat apple AMD maar eens moet omarmen en mee in zee gaat om de aankomende nieuwe iMacs te voorzien van AMD en geen Intel meer.Ook gezien de prijsverhoudingen.
    Zo gauw er een nieuwe AMD build is koop ik deze.

Groet Davidoff.

Bijdrager
    Furbz

Zeker vet!
    Het probleem is alleen Thunderbolt: zolang Intel dat bezit (samen met Apple geloof ik!?) zie ik Apple
    niet overgaan op AMD.
    Maar een Ryzen en Vega kaart in een Apple machine lijkt me leuk!

Geblokkeerd
    Anoniem

Is Ryzen echt goedkoper dan Intel’s Kaby Lake? Als ik op diverse prijsvergelijkers kijk (waaronder op Tweakers.net), dan is Ryzen toch nog een stukje duurder:
    – Ryzen 1700X = ca. €386
    – Intel i7-6700K = ca. €332

De Ryzen 1800X vs de i7-7700K laat een zelfde verschil zien.

Moet wel zeggen dat ik die Hackintoshes enorm interessant blijf vinden… ik durf het niet aan om er één als werkmachine te gebruiken, maar het idee dat je goed kunt gamen via Windows én op dezelfde machine flink snel kan werken onder OSX, dat houdt me toch wel bezig:)

Bijdrager
    mrdavidoff

@ joram 4 of 8 core…….:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Dát is helemaal waar inderdaad:)
    Gelukkig maken steeds meer programma’s (en games) steeds beter gebruik van meer dan 2-4 cores. Maar het is niet helemaal juist om de prijs direct te koppelen aan het aantal cores denk ik… per core is Intel vaak nog wel iets sneller dan AMD namelijk, en niet alle programma’s en games zijn geoptimaliseerd dat ze dusdanig goed gebruik kunnen maken van al deze cores dat ze met AMD beter af zijn. Als je alle game-benchmarks bekijkt die een update hebben gehad voor betere optimalisatie met AMD’s Ryzen, dan zijn zelfs de 8-core Ryzen CPU’s nog steeds ongeveer net zo goed als 4 core-Intel CPU’s.

Moderator
    Night

Qua snelheid liggen de Ryzen’s nét iets onder de Intel’s. Bij tests bleek dat veel applicaties helaas geen profijt hebben aan de 8-core omdat het binnen die apps niet ondersteund werd, waardoor de snelheidswinst nog eens extra gedrukt wordt. De enige motivatie om de Ryzen te gaan gebruiken op dit moment, is dat de power-consumptie een stuk lager ligt. Verder is de Ryzen alleen te gebruiken binnen de Hackintosh door middel van een (low-level) kernel hack en tis de Thunderbolt ondersteuning op een AMD moederbord niet optimaal.

Bijdrager
    computer space

Alle echte software ondersteunt gewoon 8 core. Of 16, of 2×16. Heb je zwaar spul, dan optimaliseer je dat voor onbeperkte cores. Denk aan audio/video editing, 3d renderen etc.
    Voor al het andere is een dual core genoeg.
    En vergeet niet dat OSX ook meerder apps over meerdere cores kan verspreiden
    En Games…. Pfff. Komaan je hebt een Mac. Dan ben je sowieso al de sjaak bij gebrek aan Direct X.

Bijdrager
    mrdavidoff

Gamen is niet aan mij besteed…..Wel FCPX Motion5 en Cinema4D….:)

Bijdrager
    mrdavidoff

Inmiddels een Ryzen 2700x, Asus Crosshair VII, NZXT kast, Msi Geforce 1070 Ti, 16 Gig corsair aangeschaft.

Boot USB inmiddels gemaakt, High Sierra erop, Clover en Clover configurator inmiddels eigen gemaakt.

Flags, ncpi = ox3000, Framebuffer, Nvwebdriverlibfic.kext,Emu variable uefi,UsbInjectall.kext,PreInstall,PostInstall,

Kernel flag forcehpet=yes en ga zo maar door……:)

Hoogst interessant allemaal. Zal nog wel een tijdje duren om alles uiteindelijk werkend te krijgen, maar in de tussenliggende tijd

veel lezen zodat alles een heel stuk duidelijker wordt.

Groet David.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.