25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Asaxx112

HACK in al mijn e-mailaccounts

Onlangs heb ik een nieuw mailaccount aangemaakt met live en gmail omdat mijn vorige OOK waren gehacked en steeds is het mijn mailadres al mijn adressen en de enige informatie die ik heb is dat het mailadres [email protected] is.
    Moet ik hiermee naar de politie gaan? Ik kan geen e-mailaccount meer beheren en ik het leven van nu heb je dat wel nodig.

Bijdrager
    Lucjuh

Ja je moet sowieso naar de politie gaan, die zullen contact opnemen met de FBI. Het kan wel even duren omdat de FBI natuurlijk vanuit de Verenigde Staten opereert, maar deze zullen je hackers zeker te pakken krijgen. Klinkt alsof de bekende Hackers groep Anonymous hier achter zit.

Bijdrager
    Ir.Bob

Euhm, hoe weet je zo zeker dat hij gehacked is? En heb je wel eens aan een ander wachtwoord dan ‘welkom’ gedacht? Maar iets als ’80t5d8H%$’?

Bijdrager
    nookie
    Asaxx112 op 23 augustus 2011

…en in het leven van nu heb je dat wel nodig.

Je bent 12…

Bijdrager
    Asaxx112

Heel flauw allemaal en A2 ik had een wachtwoord met hoofdletters cijfers en kleine letters en niet voor de hand liggend zoals welkom.

Bijdrager
    Hailstorm

Wat Lucjuh zegt!

Bijdrager
    Ir.Bob

Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag waarom je denkt dat hij gehacked is.

Bijdrager
    Lucjuh

Gewoon geen vieze filmpjes downloaden, en een goeie virusscanner halen. Zit waarschijnlijk gewoon een keylogger op je computer. En ik neem aan dat je voor je tweede email-account wel een ander wachtwoord genomen hebt?

Bijdrager
    MacKevin11

Ookal is hij 12, dan heb je ook een email account nodig… Ja misschien niet nodig maar het is behoorlijk handig.

Sinds ik een computer heb met internet, en dat is al best lang, heb ik ook een email account.
    Tegenwoordig zit iedereen toch al vanaf groep 4 ofzo op msn? Dat is al email 1;)
    Ik zeg niet dat het goed is dat kinderen dat dan al doen… Maar ze doen het… En als je het eenmaal doet is het behoorlijk verslavend.
    Ik weet het; ik ben ook nog 14… Maar ik snap hoe het zit;)

Nou even ‘to the point’ om hem even te helpen en niet meteen te zitten plagen en zo:

Lucjuh zegt dat er waarschijnlijk een keylogger op je computer zit, zoiets zou best wel eens kunnen. Heb je een andere computer tot je beschikking? Probeer daar eens een email-adresl aan te maken met een ANDER wachtwoord; ik gebruik altijd ZOIETS als K*19nl96

K = Kevin, mijn naam
    * = Staat voor mijn achternaam
    19 = eerste 2 cijfers van mijn geboorte jaar
    nl = Nederland
    96 = laatste 2 cijfers van mijn geboorte jaar

Natuurlijk is dit ff snel verzonnen, maar zo heb je een goed wachtwoord:p
    Als je op die computer gewoon een email aan maakt en dan ook alleen daar inlogt… Dan zul je dus snel weten of je het aan een klein virusje ligt ofzo.

Met vieze filmpjes zal het weinig te maken hebben… Ik ken mensen die kijken vanaf dat ze msn hebben (dus groep 4) elke dag ‘vieze filmpjes’ en ik heb hun nog nooit horen klagen.

Succes er mee iniedergeval!

Bijdrager
    Asaxx112

Ondertussen is er een mogelijkheid om de macht terug te krijgen over mijn accounts en ik ga voor de beste beveiliging nu. Momenteel ben ik een volledige scan aan het doen. Dus hopelijk vind hij een ‘virus’ (dat klonk vreemd) en kan hij dat dan behandelen!
    Bedankt MacKevin11. Ik heb ondertussen al het eerste middelbaar achter de rug en ik had VEEL mijn mailadres nodig.

Bijdrager
    Ir.Bob

Joehoe geef nou eens antwoord op m’n vraag als je geholpen wilt worden! Waarom denk je dat je gehacked bent? Antwoord op die vraag is essentieel voor de oplossing van het probleem.

Bijdrager
    Munchlax

Geleerd van xkcd.com (soort van):
    Er zijn 2 technieken die hackers gebruiken:
    Geforceerd een wachtwoord kraken en kijken in het “wachtwoordenwoordenboek”.

MacKevin11’s wachtwoord staat overduidelijk niet in het zogenaamde wachtwoordenwoordenboek, maar het is snel kraakbaar, waardoor de programma’s er best kort over doen. (Die programma’s proberen alle mogelijke wachtwoorden, je zou het kennen als je Portal 2 hebt gespeeld: aaaaa, aaaab, aaaac, aaaad… en zo verder.)

Dus, probeer zo veel mogelijk aantal tekens te gebruiken, ongeveer 12 of 13.
    En sommige sites willen ook dat je een paar cijfers in je wachtwoord hebt, vergeet die dus ook niet.

En nu het beste: het hoeft helemaal niet iets te zijn als “al3KNkj2LK32G”.
    Even goed is iets als “42klonenvanme”.

Het is maar een suggestie, maar probeer dus zo veel mogelijk tekens te gebruiken (maar let op de limiet).

Link: http://xkcd.com/936/

Bijdrager
    Hansi2124

@Asaxx112:
    Waarom heb je dit probleem in het subforum zakelijk gepost?

Bijdrager
    MacKevin11

@Munclax
    Daarbij heb je ook nog een programmatje wat je computer scant op wachtwoorden.
    Zo heb ik een crack-cd liggen om wachtwoorden van Windows (XP – Vista – 7) computers te halen, die kijkt gewoon in een bestandje wat op de computer staat.

Het werkt zo simpel…
    Start de computer op, cd er in, die heeft binnen (na het laden van 30seconden) 2 seconden de inlog-wachtwoorden van alle gebruikers op die pc.

Maar op de mac is het ook niet zo moeilijk aangezien je met de ‘herstel dvd’ gewoon de optie hebt een nieuw wachtwoord aan te maken…

Je moet nu niet van mij denken dat ik allerlei dinger hack en zo, nee… Ik gebruik het alleen als ik mijn wachtwoord vergeten ben… 1x voor gekomen, want die pc was al een jaar niet gebruikt, en ik verander nogal vaak mijn wachtwoord.

Bijdrager
    Asaxx112

@Hansi2124
    Ik vond niets anders waarbij dit topic zou passen:grin:

@Ir.Bob
    Omdat in de laatste mail die met mijn account was gestuurd naar dezelfde ontvangers waar ik eerder al een mail had naar gestuurd dit als boodschap stond : “Beste mensen, dit e-mail adres is ook in handen van de hackers, losers xxx

TLDVGSV2938″

Die ‘xxx’ maken het natuurlijk dat het niet lijkt op een hack maar op meisjes. Maar ook met mijn vorig mailadres hebben ze dit kunnen doen en ik heb mijn wachtwoord wel 3 keer gewijzigd, telkens opnieuw wisten ze binnen te geraken. en die TLDVGSV2938 is van [email protected], waarmee ze mijn vorig e-mailadres ‘gehacked’ hebben.

Bijdrager
    Ir.Bob

Is die boodschap het enige wat in het mailtje stond? Of stond je originele tekst er nog boven? Kan het zijn dat een grapjas op een onbewaakt ogenblik een handtekening in je mailclient heeft gezet? Staat die mail ook in je verzonden items?

Gebruik je altijd je eigen computer om te mailen, of gebruik je ook wel eens openbare computers? Dit lijkt me eigenlijk de meest plausibele verklaring. Een scriptkiddie die een keylogger geïnstalleerd heeft op slecht beveiligde computers van school.

Maak je verbinding met SSL ingeschakeld? (kijk even in de instellingen van mail) of als je webmail gebruikt, gaat deze dan over HTTPS?

Bijdrager
    tinus_omt

Wat ook vaak gebeurt is dat mensen wel een goed wachtwoord gebruiken maar dan vervolgens via de secret question gehackt worden. De voor de hand liggende vragen (en de vragen die door het systeem gesuggereerd worden) zijn zeker voor mensen die je kent gemakkelijk te beantwoorden. Als je gebruik maakt van de diverse sociale netwerken gebeurt het ook vaak dat je met behulp van de informatie in je profiel de vragen kunt beantwoorden. Het is veiliger om de secret question uit te schakelen of als dat niet kan er gewoon willekeurige karakters in te vullen.

Bij sommige diensten, zoals GMail, kun je in plaats van de secret question je telefoonnummer aan het account koppelen, dat is veiliger.

Andere verklaringen kunnen inderdaad zijn dat je het account open hebt laten staan op een openbare computer (let in dat geval op dat ze geen forward hebben ingesteld) of dat iemand het wachtwoord heeft geraden.

Google heeft hier informatie over wat je moet doen als je account gekraakt is:

https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=50270

Je kunt bovendien als je ingelogd bent in GMail helemaal onderaan rechts klikken op ‘Details’. Daar kun je zien vanaf welke IP adressen mensen toegang hebben gehad tot je account. Als het adressen in China zijn kun je daar weinig mee beginnen maar als het adressen in Nederland zijn (naast natuurlijk je eigen adres) ss dat belangrijke informatie om te hebben voor als je later besluit om naar de politie te gaan.

Bijdrager
    Asaxx112

Ik had gebruik SSL aanstaan en het mailtje dat ‘de hackers’ hebben gestuurd was beantwoord via mijn account. Ik ben ZO stom geweest om een al gebruikt wachtwoord te gebruiken. en ik had een secundair emailadres met hetzelfde wachtwoord. Nu heb ik voor de twee adressen mijn pa’s emailadres gebruikt (@telenet.be) en voor het belangrijkste (gmail-account) heb ik mijn gsm nummer én dat van mijn vader gebruikt. Veel kans gaat hij/zij niet meer hebben denkik.
    En ik had mijn gmail account niet op openbare pc’s gebruikt.
    Wat ook eigenaardig was dat als ik op Messenger was met mijn hotmail account dat ik en mijn vriendin konden praten én de ‘hacker’ had ook een regel te schrijven dus kon eigenlijk meepraten met ons maar in een andere kleur en onder mijn account!

EDIT: heb bij details gekeken gmail [ongekend IP-adres(‘hack’)]:

Bijdrager
    MacKevin11

Slim om dat even te doen. Deze ip adressen kun je met gmail gewoon blokken;) Dan kunnen ze via dat ip adres er sowieso niet op

Bijdrager
    Asaxx112

Hoe doe ik dat? (link is ook goed)
    en kan iemand me uitleggen waarom hij mee kon praten op msn in mijn gesprek?

Bijdrager
    Munchlax
    Asaxx112 op 25 augustus 2011

Hoe doe ik dat? (link is ook goed)

en kan iemand me uitleggen waarom hij mee kon praten op msn in mijn gesprek?Hij was waarschijnlijk gewoon ingelogd in Messenger met je account. Hij kon trouwens niet zien wat jij hebt gezegd.

Bijdrager
    MacKevin11

Munchlax

Hij was waarschijnlijk gewoon ingelogd in Messenger met je account. Hij kon trouwens niet zien wat jij hebt gezegd.

Als ik op 2 computers ben aangemeld, dan kan ik op beide zien wat ik zeg….
    Met Skype is het zelfs zo dat als je je ergens anders aan meld dat hij meteen je hele gesprekken gaat zitten downloaden…

@
    Dat blokkeren weet ik even niet. Je kunt wel inschakelen dat je een waarschuwing wilt krijgen als er verdachte omstandigheden zijn… Kijk maar:
    Je drukt onderaan bij Gmail op accounts (rechts).

Je krijgt een venster, druk dan op ‘wijzigen’ onderaan het venstertje.

Selecteer dan de bovenste keuze.

Voor meer informatie over het beveiligen van je GMail account, kun je kijken op:
    http://www.google.com/help/security/

Bijdrager
    MacKevin11

Btw, bij GMail en MSN kun je gewoon de hacker afmelden.

Dit doe je door:
    >GMail
    >(Laatste account informatie) Details
    >Log alle andere sessies uit

>MSN (windows-based)
    >Klik op je status
    (Je ziet je naam van je eigen pc)
    >Klik op ‘alle ander sessies afmelden’ -of- ‘alle sessies afmelden’ (dan meld je ook zelf af, is veiliger)

Bij msn krijg je vaak ook meteen een melding dat je ‘op 2 locaties bent aangemeld’.

Bijdrager
    Ir.Bob

Maar de hamvraag is natuurlijk: Hoe komen die ‘hackers’ aan jouw wachtwoord?

Bijdrager
    MacKevin11

@Ir.Bob
    Keylogger lijkt mij toch;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.