12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Thelma

Haas Unica

Ik zoek het lettertype Haas Unica, gecreĆ«erd door Team ’77 in Zwitserland.
    Omdat het teveel lijkt op de Univers, en daardoor wat licentie ruzies over gaan (o.a. door LinoType), is het nergens meer verkrijgbaar.

Kan iemand me er nog aan helpen ?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Iets zegt me dat dit geen font is maar een logo met aangepaste letters.. In illustrator zelf makkelijk te doen met een passend basis lettertype door contouren te maken van je tekstpaden..

Bijdrager
    nookie
    ”Dr.

Iets zegt me dat dit geen font is maar een logo met aangepaste letters.. In illustrator zelf makkelijk te doen met een passend basis lettertype door contouren te maken van je tekstpaden..

Ben je in de war geraakt door zijn onderschrift?

Bijdrager
    Onno Groesz
    Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”nookie”
    ”Dr.

Inderdaad, ik moest twee keer kijken… Ik dacht dus dat het om de afbeelding ging.. Nevermind dus;)

Bijdrager
    Ludo

Hmm… deze letter is dus een afgeleide van de Helvetica, en niet de Univers.
    Dus waarom niet gewoon de Helvetica gebruiken? Of luistert dit zo nauw?

Bijdrager
    Thelma
    ”nookie”
    ”Dr.

Zijn :??

Bijdrager
    Thelma
    ”Ludo”

Hmm… deze letter is dus een afgeleide van de Helvetica, en niet de Univers.
    Dus waarom niet gewoon de Helvetica gebruiken? Of luistert dit zo nauw?

Je weet hoe ontwerpers zijn….

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”Thelma”
    ”nookie”
    ”Dr.

Zijn :??

Ow jee! Een vrouw!;)

Bijdrager
    Pivni Pes

Sorry, een beetje offtopic, maar in sommige talen kan je aan de grammatica zien of het een vrouw of een man is.

Maar gaat het om veel tekst, anders zou je de tekst met Univers kunnen kloppen en met Illustrator
    na het omzetten naar contouren.
    Daarna met de hand de kleine verschillen weg werken.

Bijdrager
    nookie

Haar onderschrift…. Sorry Thelma! :lol:

Bijdrager
    remisc

kijk eens hier:

http://www.dafont.com/alte-haas-grotesk.font

ik zou ” de ontwerper ” lekker zelf t font laten aanleveren: hij/zij is toch de briljante geest die dit bedenkt…

( of gewoon keihard een aangepast font gebruiken! 9 van de 10 “ontwerpers” hebben dat niet eens door :evil: :innocent: :wink: )

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.