16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    arw

haarscheur bij mute knop

ik heb een haarscheur bij de mute knop zitten toestel is 1,5 week oud. ik lees er veel over op internet maar eigenlijk niet wat je nu het beste kunt doen en hoe het wordt opgelost, ik wil mijn telefoon eigenlijk niet 2 weken kwijt.

Wie heeft er ervaring mee:

A: wat kan ik het beste doen heb hem gekocht bij the phone house met een t-mobile abb
    B: Wat is de procedure
    C: Stel dat hij in wordt genomen of omgeruild hoe haal ik dan het snelst alle gegevens eraf zodat hij leeg is ?
    D: Ik heb hem aan itunes gehangen er is dus een reserve kopie, als ik de nieuwe er aan hang en herstel druk is hij dan weer net zoals die met een haarscheur nu is ?

Ik hoop op veel advies.

Bijdrager
    1973

A.0800-7111
    B.0800-7111
    C.Resetten in het toestel
    D.Ja

Bijdrager
    EmuuuH

ik heb dat ook al een hele tijd, ik let er niet meer op.

Misschien dat ik een maandje voor het aflopen van de garantie nog ff ga proberen een nieuwe achterkant te krijgen.

Bijdrager
    arw

Dank voor je antwoord

A:meteen gebeld medewerker zegt niet van bekend haarscheurtje ?? ga maar naar the phone house (ga ik ook doen)
    B:
    C: Ik snap het resetten niet zo goed op internet lees ik home button en sleep knop indrukken maar dn restart hij hem en is nit alles leeg
    D: super bedankt hele geruststelling

Iemand nog tips voor B en C

Bijdrager
    Barry1979

Ik ben vorige week teruggegaan met mijn iPhone, omdat ik ook een haarscheur bij de muteknop had. Daarnaast werkte bij mij de muteknop ook niet goed, doordat deze relatief los zat en daardoor continu contact maakte waardoor het toestel bleef trillen.

Volgens de mevrouw in de T-Mobile winkel waren dit allebei bekende problemen dus het toestel wordt omgeruild. Helaas moet wel de officiele procedure worden gevolgd, dus het toestel is opgestuurd. Als het goed is krijg ik binnen 2 weken een sms dat ik mijn nieuwe toestel op kan halen. We wachten af…

Bijdrager
    1973

Is het toestel gesimlockt? Met andere woorden kun je er al alleen een TM kaart indoen? Zo ja….naar TM (bv een T-Shop). Zo niet ga je naar je naar de Phone house.

Voor het resetten van je toestel : instellingen – algemeen – en dan helemaal onderaan.

Bijdrager
    Barry1979
    ”1973″

Is het toestel gesimlockt? Met andere woorden kun je er al alleen een TM kaart indoen? Zo ja….naar TM (bv een T-Shop). Zo niet ga je naar je naar de Phone house.

Voor het resetten van je toestel : instellingen – algemeen – en dan helemaal onderaan.

Gesimlockt of niet, T-Mobile is de officiële servicepartner voor ALLE officieel in Nederland verkochte iPhones. Als je een iPhone uit het buitenland hebt, kan je helaas niet in Nederland bij de winkel terecht. Als je de telefoon bij Phone House hebt gekocht, is het logisch dat je hem daar ter reparatie aanbied. Phone House zal hem vervolgens naar T-Mobile sturen.

In het instellingen menu kan je kiezen om alle fabrieksinstellingen te herstellen, op deze manier worden alle privé gegevens ook gewist. Dit duurt ongeveer 1,5 tot 2 uur.

Bijdrager
    1973

Dat is ook wat ik bedoel.

Bijdrager
    sanderman

inmiddels heb ik al aardig wat ervaring (positief) met the Phone House.
    Als je telefoon kuren heeft (de mijne had stof onder het scherm) doe je het volgende:
    – gekocht bij the Phone House? Dan ga je naar die winkel.
    – je vraagt of het onder garantie valt of onder je verzekering (of heb je geen lifeline(=PhoneHouse) verzekering op je iPhone?)
    – the Phone House stuurt em op
    – de termijn bedraagt 15 werkdagen. Dus drie weken.
    – the Phone House stuurt em niet op naar T-Mobile. the Phone House stuurt em op naar Dynafix ( http://cms.dynafix.com/ )
    – Dynafix controleert en constateert de (al dan niet aanwezige) problemen
    – omdat Dynafix weinig tot niets kan met de iPhone, is de kans 90 procent dat ze hem door zullen sturen naar een “externe reparateur”. Of dit Apple of T-Mobile is, dat weet ik niet.
    – de externe reparateur zorgt voor een gerepareerd / nieuw toestel (in mijn geval het laatste, dat zal voor hen waarschijnlijk het goedkoopste zijn).

dat is ongeveer het proces van een reparatie bij the phone house. Je krijgt overigens een vervangend toestel, maar dat is niets meer dan een basis nokia ( 3310 anyone?) of iets soortgelijks.

edit: omdat haarscheuren bijzonder klein zijn, kán het misschien handig zijn om er op aan te dringen dat een verduidelijkende foto (die je zelf hebt gemaakt) mee wordt gestuurd naar de reparateur, wellicht dat een foto dynafix helpt.

succes!

Bijdrager
    arw

Sanderman dit zijn nog eens tips ontzettend bedankt voor de genomen moeite een 10 met een griffel !!! tnx

Bijdrager
    Barry1979

Vandaag heb ik een nieuwe iPhone opgehaald bij T-Mobile. Binnen 9 dagen heeft T-Mobile het probleem vastgesteld en een nieuw toestel opgestuurd. :D

@arw, succes met de reparatie/omruiling van je toestel!

Bijdrager
    Lennertpichel

btw… bij kassa (VARA) was er een ding over de scheurtjes van de iphone…. is wel goed om ff te bekijken

Bijdrager
    patsneok

Hmmm, die aflevering moet ik ook maar eens bekijken..
    Wat was de conclusie/het advies?

Bijdrager
    Lennertpichel
    Bijdrager
    Macman

Ik heb dus ook een haarscheurtje aan de achterkant van mijn iPhone, waar de brede stekker ingaat. Ben altijd heel voorzichtig met mijn iPhone gewest. Ik was net een paar dagen buiten de garantie, maar ik vond dat zoiets toch niet mag gebeuren binnen iets meer dan een jaar en ben naar T-Mobile gegaan. Daar werd er ‘Kassa’ bij gezet. Volgens de medewerker van T-Mobile is de garantie voor dit soort dingen meer dan 1 jaar, dus ik ben redelijk optimistisch!

Hij is maandag weggebracht, als ik meer weet laat ik het hier weten. :|

Bijdrager
    GJB

macman, hoe is dit afgelopen? Ik heb ook een scheurtje op die plek in mijn 3gs toestel.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.