19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    arnout

Haargel/vet

Een idioot topic, ik ben me ervan bewust, maar ik heb de volgende vraag:
    Wie kent er een haargel die een beetje vettig is en niet sterk (zoet) ruikt?

De haarprocedure die ik al enkele jaren volg is de volgende:
    Ik trim mijn haar kort met een tondeuse en zodra het wat langer begin te worden gooi ik er een combinatie van Palmers Coconut haircreme en Nivea haargel in om er wat model in te krijgen.
    Het vet gebruik ik om mijn droge stugge haar wat zachter te maken.
    De Nivea gel gebruik ik om de overheersende kokosgeur wat te temmen)

Gaat het uiteindelijk te veel tijd kosten om mijn haar ‘s-ochtends in fatsoen te krijgen dan trim ik het weer kort met de tondeuse.

Ik heb echter geen zin meer om mijn haar met een tondeuse te trimmen en wil mijn haar eerst wat langer laten groeien om daarna door een kapper echt goed model in mijn haar te laten knippen.
    Maar de hoeveelheid vet en gel die er nu voor nodig is om mijn dikke en stugge haar wat in model te krijgen gaat er voor zorgen dat ik iedere ochtend stink als de gemodelleerde gelkop van een puber.
    De kokos in het Palmer’s haarvet is echt veel te zoet.

Het enige alternatief voor Palmer’s haircreme is Brilcreme maar dat vet vind ik wel godsgruwelijk ranzig.
    Wax heb ik ook geen goede ervaringen mee, het maakt mijn haar kurkdroog en het voelt direct na het inbrengen al alsof ik mijn haar maanden niet gewassen heb…

Wie kent een mild, niet zoet ruikend haarspulletje dat het haar wat vetter maakt en gelijk wat modelleert?
    Prijs doet er eigenlijk niet toe

Bijdrager
    d.C.

Ik weet niet of je van wax houdt, maar over het algemeen ruikt dat veel minder hard dan gel. Ik gebruik wax van Wella. Is tamelijk vettig en ruikt dus niet…

Bijdrager
    julesp

Ik vind deze het heel fijn:
    L’Oréal Out Of Bed

Bijdrager
    arnout

Die Out of bed heb ik ook nog staan, de geur is best wel ok, maar niet als je grotere hoeveelheden moet gebruiken, dan ruikt het toch te sterk.

Ik ga Wax een herkansing geven.
    De Wella ruikt dus niet sterk? Da’s al een begin.

Thanks!:)

Bijdrager
    sven-

Maar besef dat er in de goedkope producten (de producten die overal te koop zijn, in de AH etc.) veel vaker geurstoffen en andere rotzooi zit. Je kunt ook wat duurdere merken proberen als Fuente en Fudge.

Bijdrager
    trabant
    ”arnout”

Wax heb ik ook geen goede ervaringen mee, het maakt mijn haar kurkdroog en het voelt direct na het inbrengen al alsof ik mijn haar maanden niet gewassen heb…

Vrijwel alle waxprodukten zijn gebaseerd op minerale olie. Wil je dat wat je in je tank gooit ook op je hoofd smeren? Ik krijg er in elk geval een vreselijke jeuk van.

Vrouwlief hier adviseert: Pure sheaboter 8)
    Bij Mariposa 13 euro voor een blik waar je eeuwen mee doet en dat ook bij huidkloven en wat al niet meer helpt. (Bij de verbouwing heb ik zelfs die stoere bouwvakkers enthousiast gekregen.)
    Overweeg eventueel ook een sodium laureth/lauryl sulfate-vrije shampoo.

Bijdrager
    Yeti

Waarom vraag je dat niet bij de kapper, als je daar dan toch bent?:)

Moderator
    Poezenbeest

Omdat we hier alles weten… van gaststellen, tot wentelteefjes…

En kappers geven toch alleen de producten mee, die ze zelf verkopen…

Bijdrager
    trabant

De verschrikkelijke sneeuwman moet nog veel leren…
    Je moest de kappers eens de kost geven, die iedere kop dezelfde behandeling geven, ongeacht wat er op groeit en wat de drager van dat haar er zelf van vindt.:x
    Ik kan hier heel vaak aan het haar zien uit welk dorp een vrouw komt.

”Zerk”

gaststellen

vertel! :P

Bijdrager
    1984

Vraag het aan Jules Deelder

Moderator
    Poezenbeest

Sorry, dacht aan kappers… en dan krijg je dat soort versprekingen… maar we dwalen af…

Verder met de haren van Arnout….

Ik gebruik zelf de strong gel New Wave… ik vind de producten uit die lijn niet zo erg ruiken…

Bijdrager
    Yeti
    ”Zerk”

Omdat we hier alles weten… van gaststellen, tot wentelteefjes…

En kappers geven toch alleen de producten mee, die ze zelf verkopen…

Oja, nou, fijn om te weten dat we hier alles weten, dan weet ik dat ook weer.

Nu ik toch weet dat jullie alles weten, vroeg ik me af wat de lekkerste tandenstoker was.

Bijdrager
    Calpa

Ik gebruik al jaren dezelfde gel.. maar die ruikt eigenlijk een beetje naar houtlijm; “New Wave; Clay and Play”

…..hmmm houtlijm.

Bijdrager
    trabant

Ze smaken allemaal naar mint.

Bijdrager
    Stripe

Ik zweer bij L’oreal Paris Studioline Remix. Ruikt lekker maar niet erg sterk en geen gel, valt onder wax maar echte wax is het ook niet.

Verder kan ik je ook nog Murrays aanraden. Dit is echt extreem vet, ruikt ook lekker. Maar is zo vet dat je het er echt niet goed uit krijgt en dat je je haar (dat van mij is een cm of 20) er echt recht mee overeind kan zetten.
    (Ik gebruik dat al een tijdje niet meer, trok de haren uit me hoofd als ik het erin deed:P )

Bijdrager
    arnout

Dank voor alle antwoorden:)

@Sven
    Die Nivea creme gel gebruik ik in combinatie met Palmer’s coconut creme, is inderdaad ok, maar niet vet genoeg om alleen te gebruiken.

@trabant

Goeie tip!, die ga ik bestellen
    Is dat overigens de enige site waar ik dit goedje kan krijgen?

@Yeti

Voor dat ik naar de kapper ga wil ik mijn haren wat langer laten groeien, anders krijg ik direct weer een stekelkoppie en daar wil ik juist vanaf.

(ik hoop overigens dat ik dadelijk de kapper kan overuigen geen “fris en vlot koppie” te knippen, want zodra ze dat zeggen weet je dat je de eerste weken voor lul gaat lopen…)

Bijdrager
    trabant

Kijk ook uit voor kappers die het over ‘pittig’ durven hebben (al ben je geen 40+ vrouw)

Ook handig te weten is het bestaan van Skin Deep, waar heel veel cosmeticaproducten bijna tot op de molecuul worden gefileerd en geanalyseerd…
    Verdomd handig bij (mogelijke) allergieën.

Bijdrager
    Nick Nack

Ik heb zelf ook veel afkeer tegen veel haar producten die te erg ruiken of niet werken.

Zelf ben ik na lang zoeken eindelijk iets tegen gekomen.

Shine wax en hard gel van fructis. Ruikt gewoon een beetje naar citroen en werkt erg goed. Heb er al jaren plezier van.

Bijdrager
    proud

Alle supermarkt merken zijn rotzooi. Als je een vette wax nodig hebt ga dan op zoek naar één in het wat duurdere segment. Ik gebruik al jaren Fudge fat hed, deze is vet, droogt niet uit, blijft heel de dag moduleerbaar en ruikt niet zo sterk. (bestelbaar via internet)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.