7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Janvw

Haar in Flash

Ik wil graag een paar honderd dunne lijntjes (haartjes) laten bewegen/waaien in Flash.
    Ik kan natuurlijk allemaal losse movieclips maken, maar dan ben in in 2010 klaar en kost het veel rekenkracht.

Heeft iemand een simpelere oplossing, bijvoorbeeld een stukje kant en klare actionscript voor dit soort bewegingen.

Bijdrager
    EL Mystica

bitmapData?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Janvw

Bitmapdata lijkt me geweldig, maar daarvoor beheers ik Actionscript onvoldoende. Ik kan me wel redden met wat basisprogrammeer-dingen, maar dit lijkt me wel heftig. Ik zal nog eens kijken of ik een tutorial vind, of heb jij een tip in deze?

Die code van dat gras ga ik zeker bekijken, lijkt er op wat ik zoek inderdaad. Maar dan moeten het wel verschillende grassprieten worden, want ik wil geen gelijke haartjes/lijntjes.
    Probleem van haartjes maken is dat Flash niet dunner kan weergeven dan 0,1 punt in rechte lijn, terwijl ik eigenlijk een puntvorm wil van 0,2 naar 0,05 of zo. Maar misschien wil ik wel teveel…

Dank jullie wel alvast!

Bijdrager
    sally

Je kan al die haartjes wel in een symbol zetten
    Probeer de Timeline effects eens uit. .

Bijdrager
    Janvw

@Sally, dat was ik net aan doen. :wink:
    Gaat prima en ik hou veel controle over de bewegingen. ’t Wel even wat werk denk ik. Ik ben alleen bang dat dit veel rekenkracht gaat vragen van de processor, vandaar dat ik dacht het met actionscript op te lossen…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.