4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

h264 in MPEG Streamclip

dag allemaal.

Ik heb even de volgende vraag voor jullie. Ik werk veel met dv tapes en als ik dit op de mac bewerkt bewaar ik het als .dv.

Nu wil ik wat van mijn materiaal gebruiken als vj materiaal en wil ik mijn dv materiaal verkleinen.

Mijn vj programma gebruikt .mov files. En nu hoor ik van alle kanten dat de h264 van apple supergoed is in compressie.

Voor het verkleinen van mijn dv matriaal gebruik ik mpeg streamclip maar hier kan ik ook een quality percentage in aangeven. Als deze op 100% staat word het bestand alleen maar groter!

hoe kan ik de h264 compressie methode het beste toepassen in mpeg streamclip??

alvast dank voor de reacties..

vriendelijke groet
    ram0n

Bijdrager
    hobbes2210

Is .mov niet alleenmaar een container naam, net als avi?

Als ik DV materiaal met MPEGstreamclip converteer naar MP4 (met H264) op 50% dan komt er prima file uit, maar ik weet niet wat voor resolutie jij nodig hebt. Gebruiker je een beamer, of presenteer je het alleen op schermen?

Ik zou zeggen, probeer wat en vergelijk de resultaten.
    DV naar MP4 zou echt een stuk kleiner moeten worden qua file size

Bijdrager
    ram0n

dank voor je reactie.

het geheel word via een beamer getoont.
    de reolutie is 600 x 800 pixels.

mp4 is kwalitatief dus een goed alternatief?

Bijdrager
    hobbes2210

Als je je video de-interlaced en voor multi pass kiest, komt er zeker een perfecte file uit.
    Je kan zelfs kiezen om niet de volledige resolutie (800×600) te kiezen, daar je deze resolutie toch niet haalt met je DV video film (720×576)

H264 is een prima codec, maar experimenteer gewoon even met diverse (kwaliteits) settings

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.