19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

H.264 afspelen in Philips Blu-ray BDP2500

Hoi,

Ik heb in Keynote een presentatie gemaakt in 1920 x 1080 als H.264 hoogste kwaliteit weggeschreven. Moet ik dit bestand op een dvd zetten als data branden of kan het ook op een cd-rom. Bestand is immers 66 MB. Heb ik dan net zo scherp beeld op de tv die aan de Blu-ray aangesloten is als op mijn iMac?

Ik kan het zelf niet testen omdat het voor een klant is. Misschien weten jullie het wel.

Bijdrager
    Hansi2124

Een dvd kan nooit 1920 x 1080 hd-kwaliteit afleveren. Zie diverse topics hier op OMT.

Bijdrager
    bjorngra

Ook niet als het een H.264 bestand is die de dvd-speler ondersteund?

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, je kan wel hd branden op een Blu-Ray schijf. Maar dan moet je hiervoor wel weer aparte software voor hebben (Toast dacht ik), want standaard wordt Blu-Ray niet door Apple ondersteund.

Bijdrager
    bjorngra

Moet je ook een Blu ray brander hebben toch?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, maar ik ging er al vanuit dat je die had (zie je eerste bericht).

Bijdrager
    Pieterr

Er zijn oplossingen waarmee je AVCHD op een gewone DVD kunt branden, zoals Revolver HD: http://www.shedworx.com/revolverhdmac
    Je kunt een Trial versie van dit programma downloaden om uit te proberen of het werkt.

Je dient dan wel over een (BluRay) speler te beschikken die zulke bestanden kan afspelen. Die Philips kan dat.

AVCHD DVDs
    .
    RevolverHD can take AVCHD movies and create high definition AVCHD DVDs.
    .
    AVCHD DVDs can be played on almost all Blu-ray players. We have tested these DVDs on Sony, Panasonic and Samsung Blu-ray players as well as the PlayStation3.
    .
    AVCREC DVDs
    .
    The Blu-ray Consortium has recently released a new disk specification called AVCREC. AVCREC is similar to AVCHD and is used to create high definition DVDs. New Blu-ray players are beginning to support AVCREC and soon all new Blu-ray players will support the format. RevolverHD supports the creation of these AVCREC DVDs.

Bijdrager
    bjorngra

@Hansi k heb helaas geen dvd brander. Ik bedoelde de Blu ray speler die aan de tv hangt.

@Pieterr dat is een goede tip. Eens even kijken of de Blu ray-speler AVHCD afspeeld. Bij Philips staat het niet bij de specs, maar als ik dit lees zou het wel moeten werken: http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/philips/bdp2500/885894/

Bijdrager
    Hansi2124

Bedankt voor de tip, Pieterr. Ik probeer ‘m te onthouden.

Bijdrager
    Pieterr
    bjorngra op 21 september 2010

Ik heb helaas geen dvd brander.

In zo’n beetje iedere Mac zit een DVD brander. Die heb je toch wel?

Bijdrager
    ernst.

en dan installeer je Toast 8,9 of 10 en dan gaan met die banaan.

Bijdrager
    bjorngra

Oh, foutje, natuurlijk heb ik een DVD-brander. Bedoelde een Blu ray brander. Ik ga het zometeen eens proberen.

Bijdrager
    bjorngra

Moet ik nu in Keynote Mpeg4 Video kiezen of H.264 als export met 24 beelden p/sec.?

Bijdrager
    Pieterr

Wat wil je doen met het resultaat? Als je een AVDHD DVD wilt branden, zou je misschien zelfs AIC kunnen kiezen als exportformaat, en Revolver HD het werk laten doen.

Gewoon een aantal exportformaten proberen, en kijken wat het beste resultaat oplevert.

Bijdrager
    bjorngra

Ik moet dus eerst AVHCD bestanden krijgen. Kan dat via Toast? Keynote maakt er geen AVHCD van.

Bijdrager
    bjorngra

Bijdrager
    shanna61

Je kunt AVCHD branden via toast alleen moet je hiervoor wel een hd plugin kopen want deze zit standaard niet bij toast in.

Bijdrager
    bjorngra

Ja maar mijn bronbestand is niet AVHCD. Maar MP4 of H.264 of .mov.

Bijdrager
    shanna61

Volgens mij moet dit lukken. Maar voor de zekerheid zal ik vanavond even een proefje maken.
    Ik neem aan dat het bestand mp4 -h264 geconverteerd is?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.