10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    rogerpaolo

Guru vs MPC

ik heb al een tijdje een korg Pad Kontrol, maar ik moet zeggen dat ik m minder gebruik dan je zou verwachten. Volgens mij komt dat vooral doordat ie niet echt integreert in de EXS24 en de ULtrabeat, de standaard samplers die ik voor beats gebruik. Nou had ik Fxpansion’s Guru demo gedl’d, en dat gaat al stukken beter. De pads op de guru komen 1 op 1 overeen met die op de Pad Kontrol, dus dat maakt de workflow een stuk eenvoudiger. ik overweeg nu om deze aan te schaffen. Maar de kosten voor dit hele grapje zijn bijna 400 euro, daar heb je ook een MPC500 voor. Voordelen van laatstgenoemde zijn dat ie standalone te gebruiken is, en de MPC’s hebben naam als Swing Machine, en daar ben ik ook wel benieuwd naar, ook in vergelijking tot de swing die Guru kan creeren.

wie o wie heeft ervaring met beiden, en wil wat ervaringen met me delen?

Bijdrager
    Caffeine

Ik heb geen ervaring met beide maar ik begrijp uit je verhaal dat je het vervelend vindt dat je midicontroller niet meteen 1 op 1 goed staat met je software…

Als dit zo is is het natuurlijk een makkelijke keus, de MPC.
    Waarom?
    Die staat meteen goed, geen gezeur met je muis en je scherm, geen updates of crashes, etcetera.
    Maar ja ik ben dan ook een hardware man, ik werk natuurlijk wel met software maar met hardware ben ik gewoon produktiever omdat het meteen werkt, en hands on.
    ik stuur mijn software dan ook altijd met hardware/midicontroller aan, ik heb geen zin om met me muis alles in te klikken/tekenen.

Mocht je voor de MPC gaan verdiep je dan ook eens in de JJOS voor de MPC, die zie ik vaak voorbij komen met goede verhalen.

Succes ermee!

Bijdrager
    Marsman

Ik ga Voor Native Instruments Maschine.

Bijdrager
    rogerpaolo

ja das ook nog een optie… maar het is een duur apparaatje, en dan ben je nog altijd gebonden aan je computer. Ik heb een beetje met de demo van Guru zitten spelen; mijn padkontrol integreert redelijk, ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe eea werkt. Maar de prijs is natuurlijk erg goed, voor 170 euro koop je de software….

Bijdrager
    Marsman

Klopt. Ik werk nu ook met GURU, maar hij is niet officieel van mij.
    Ik wil een andere workflow voor mn drums. Anders dan nu; GURU icm een
    muis en MIDI-keyboard. Een padkontrol achtig stukje hardware zou
    misschien ook een optie zijn voor mij, maar ik heb het gevoel dat ik dan nog steeds veel
    zal zitten te klikken met mijn muis in GURU. Maschine lijkt mij precies wat ik zoek en
    ik heb het geld er ook wel voor over.

Een MPC is inderdaad fijn als je van die computer af wil. Aangezien ik de
    rest van mijn muziek via de computer in elkaar steek, vind ik het geen
    probleem dat ik mijn computer nog nodig zal hebben bij Maschine.:)

Bijdrager
    rogerpaolo

wat ik overal lees is dat de MPC een ongeevenaarde swing heeft. In guru zitten allerlei swing templates, waarvan er enkelen wel passen bij de muziek die ik maak, maar ik ben erg benieuwd naar de swing van de MPC. jammer dat je daar geen demo van kan downloaden;-) misschien toch maar een misbruik maken van de wet kopen op afstand dan.

Bijdrager
    rogerpaolo

ik vind de integratie Pad Kontrol – Guru toch maar matig. Het werkt niet intuitief zoals in de demos van Maschine wel het geval is… dus die ook maar overwegen dan. Ik heb een paar muziekwinkels in de buurt gebeld maar niemand heeft een MPC staan waar ik mee mag spelen…

Bijdrager
    rogerpaolo

nou Marsman.. ik ben na heel wat wikken en wegen en schuiven met geld op bankrekeningen en prioriteiten heb ik NI’s Maschine gekocht, Maandag geleverd tm volgende week dinsdag de tijd om me te bedenken. Ik vrees dat dat niet nodig is. Wat een vette tool is dat zeg. En ik dacht m alleen in de studio te gaan gebruiken, maar ik zou wel gek zijn als ik hier niet live mee zou gaan…
    Daarnaast is het ook nog eens een hele goede control interface voor logic (mackie control), beter dan mijn alphatrack dus die staat nu heel zielig te verstoffen…

Bijdrager
    Marsman

Ja kan je ook knoppen toewijzen naar Logic? Hoe dat dan? Lijkt me ook wel chill ja.
    Over twee weekjes bestel ik hem zelf. Heb mijn geld eerst uitgegeven aan NI’s Komplete.:)

Bijdrager
    rogerpaolo

je met shift-control (op het apparaat) kun je er een midi controller van maken, met Mackie Control template erin. je rotary’s worden je faders, je knoppies mute/solo/select, en nog een hele berg meer opties waar ik nog niet achter ben.
    Je hebt Komplete gekocht… nou na de ervaring met Maschine denk ik dat ik ook Kore ooit een keer ga aanschaffen… die integratie HW – SW is echt geniaal, je bent echt meer muziek aan het maken en minder aan het ‘kompjoeteren’.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.