10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    rogerpaolo

Guru vs MPC

ik heb al een tijdje een korg Pad Kontrol, maar ik moet zeggen dat ik m minder gebruik dan je zou verwachten. Volgens mij komt dat vooral doordat ie niet echt integreert in de EXS24 en de ULtrabeat, de standaard samplers die ik voor beats gebruik. Nou had ik Fxpansion’s Guru demo gedl’d, en dat gaat al stukken beter. De pads op de guru komen 1 op 1 overeen met die op de Pad Kontrol, dus dat maakt de workflow een stuk eenvoudiger. ik overweeg nu om deze aan te schaffen. Maar de kosten voor dit hele grapje zijn bijna 400 euro, daar heb je ook een MPC500 voor. Voordelen van laatstgenoemde zijn dat ie standalone te gebruiken is, en de MPC’s hebben naam als Swing Machine, en daar ben ik ook wel benieuwd naar, ook in vergelijking tot de swing die Guru kan creeren.

wie o wie heeft ervaring met beiden, en wil wat ervaringen met me delen?

Bijdrager
    Caffeine

Ik heb geen ervaring met beide maar ik begrijp uit je verhaal dat je het vervelend vindt dat je midicontroller niet meteen 1 op 1 goed staat met je software…

Als dit zo is is het natuurlijk een makkelijke keus, de MPC.
    Waarom?
    Die staat meteen goed, geen gezeur met je muis en je scherm, geen updates of crashes, etcetera.
    Maar ja ik ben dan ook een hardware man, ik werk natuurlijk wel met software maar met hardware ben ik gewoon produktiever omdat het meteen werkt, en hands on.
    ik stuur mijn software dan ook altijd met hardware/midicontroller aan, ik heb geen zin om met me muis alles in te klikken/tekenen.

Mocht je voor de MPC gaan verdiep je dan ook eens in de JJOS voor de MPC, die zie ik vaak voorbij komen met goede verhalen.

Succes ermee!

Bijdrager
    Marsman

Ik ga Voor Native Instruments Maschine.

Bijdrager
    rogerpaolo