5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    RiFF

Guitar Rig 3

Zo te zien is niet alleen Apple bezig geweest met updaten van hun muzieksoftware, maar ook Native Instruments!! Heeft iemand al een exemplaar van Guitar Rig 3 weten te bemachtigen? Ik heb hele goede ervaringen met Guitar Rig 2, altijd fijn mee opgenomen en zelfs een keer live gebruikt zonder problemen (dan merk je overigens toch wel dat het programma niet opgewassen is tegen een “echte” buizenbak op volume 10, dat terzijde).

http://www.native-instruments.com/index.php?id=guitarrig3

Iemand al ervaring met dit programma? Groeten!

Bijdrager
    Lazy B

Available October 2007

Bijdrager
    RiFF

Zie het nu ook, dat wordt nog ff geduld hebben;)

Bijdrager
    bassmac

Wat bedoel je met het verschil van de GR met een loeiende buizenbak?
    Als je alles via de PA afluisterd, klinkten ze dan niet hetzelfde?
    Of mis je dan al spelen de druk van een overstuurde versterker met speakerkast?
    Hoor je dat wel in de eindmix?

(Zelf vind ik dat digitaal net niet zo lekker laat horen hoe de hele versterker meerammelt, en dat het digitaal geluid een beetje “platter” is. Maar ik ken alleen Digitech, Behringer, en het Guitar-combo setje van N.I)(Heb een jcm900 die tot 20 kan en en klein VOXje)
    Ben nieuwsgierig, want het is lang niet zo overduidelijk als het verschil tussen buizen en transistor…

Bijdrager
    RiFF

Het is erg moeilijk uit te leggen wat ik bedoel. Net zoals je aan een blinde niet kan uitleggen wat de kleur rood is. Je zult vast het geluid van een oversturende buizenbak kennen, en dit heb ik nog niet uit GR weten te halen. Ik heb GR ook eens door een setje Celestion Greenback speakers laten lopen, maar toch klonk dit behoorlijk anders dan met mijn Marshall buizentop er op aangesloten. Is een gevoel, je krijgt gewoon meer dynamiek uit een echte versterker. Maar ik probeer GR absoluut niet af te kraken. Ben er zeer tevreden over en zeer blij mee. Heb er ook veel nummers mee opgenomen. Voor opname is het perfect, heeft bij mij de voorkeur t.o.v. analoog. Maar live gaat volgens mij nog steeds niets boven een goede buizenbak die je lekker open kan draaien. Dat geluid is volgens mij niet 100% te “reduceren” naar nulletjes en √©√©ntjes.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.