18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Hasoweh

Guild Wars 2 for Mac

Die zag ik niet aankomen, maar wel super tof. Guild Wars 2 voor de Mac.

Announcement

Bijdrager
    Craimasjien

Dit is inderdaad heel vet nieuws.

Bringing Guild Wars 2 to the Mac is huge for us, because it introduces the game to an entire group of players who are often ignored by game developers.

Deze tekst deed mij glimlachen. ‘Wij’ Mac gebruikers worden eindelijk eens niet vergeten:D

– B

Bijdrager
    Mr Macintosh

Dit is wel grappig. Ik was eens aan het kijken bij de minimale systeemeisen:

Mac Beta Minimum System Requirements

Mac OS®X 10.7.X or later
    Intel® Core™ i5 or better
    4 GB Ram or better
    NVIDIA® GeForce® 320M, ATI Radeon™ HD 6630M, Intel HD 3000 or better

Opmerkelijk is dat de NVIDIA 320M alleen in combinatie met een Intel Core 2 Duo is uitgebracht, dus je kan met een 320M nooit aan de eisen voldoen.

Bijdrager
    Craimasjien

De eisen zijn ten eerste natuurlijk niet final. Echter denk ik dat ze deze eisen op basis van de Windows specs hebben genomen.
    Wel frappant inderdaad dat ze een onmogelijke eis stellen haha.
    Scherp oog!

Bijdrager
    i_yell0wi7

Het is echt mooi dat er steeds meer Mac games onze kant op komen, alleen beschik niet over Guild Wars 2 dus moet ik deze aan me voorbij laten gaan.

Bijdrager
    Ostinato

Je kunt nu al meedoen met de Mac-Beta als je de Windows-versie koopt. Je hoeft dan later niet nog eens de Mac-versie te kopen, je krijgt vanzelf een upgrade naar een officiële versie.

Denk dat ik zelf wacht op de definitieve versie.

Goed nieuws, dit. Ik heb jaren WoW gespeeld, ben daar een jaar geleden volledig op uitgekeken geraakt. GW2 pakt zaken heel anders aan, heb echt zin om deze uit te proberen. Vooral de World vs World pvp lijkt me erg gaaf.

En het mooiste: geen abbonnement!

Bijdrager
    Macinzon

@Ostinato

Voor mij hetzelfde verhaal, ben nu ook uitgekeken op WoW. Echter kan mijn huidige Macbook GW2 niet aan vrees ik =P.

Bijdrager
    mslik

Die van mij wel en het ziet er vet uit in de resolutie 2880×1800. Maar totaal niet leesbaar.Dus heb heb hem op een lagere reso staan en dat gaat prima.

Je merkt ook dat het nog een beta is, het stottert een beetje en het loopt niet echt lekker, niet prettig als je druk aan het hakken bent. Ook zijn er wat glitches ed. te bespeuren, maar het is niet voor niets een Beta.

Michiel

Bijdrager
    Hasoweh

Ja, ik heb ‘m dan ook maar gekocht. Hoop dat ze het wel nog gaan oplossen dat die minder CPU verbruikt. Zodra ik guild wars start knallen alle fans vol open.

Bijdrager
    mslik

@eple

Ik heb even gekeken maar het is niet mijn CPU die zo hard gaat draaien maar de GPU. Lijkt me ook logisch met zo’n redelijk zwaar spel. Maar daarom gaan je vents zo hard draaien, de GPU moet ook gekoeld worden:D

Michiel

Bijdrager
    Piripiri

Wil de beta van GW2 graag eens uitproberen, maar die graphic vereisten…

NVIDIA® GeForce® 320M, ATI Radeon™ HD 6630M, Intel HD 3000 or better

Nu beschik ik over een 27″ iMac met 8 GB RAM met een ATI Radeon HD 4850 512 MB. Logisch gezien zou dat niet werken, als ik de vereisten lees, maar is het het proberen waard? Zou het uberhaupt werken? Of start ie helemaal niet op dan?

Wat ouder modelletje, mijn iMac, vraag me ook af of het de moeite waard is om die graphics kaart te updaten (als dat uberhaupt al kan).

Iemand die meer weet:) ?

Bijdrager
    mslik

@Piripri

De beta? Die is al een tijdje niet meer in gebruik, of heb je het over een proefperiode oid.

anyhoe. Ik denk dat het gewoon draait op je machine, niet super natuurlijk maar het draait wel. Jouw 4850 is een stuk beter dan een HD3000, al weet ik niet precies of je kaart met physics en dat soort dingen om kan gaan. Ik zou gewoon zeggen, test het een keer:) en laat het ons ook weten.

Mijn gok zou zijn, het draait.

Bijdrager
    Ostinato

@mslik

GW2 voor Mac is toch nog steeds in bèta? Ik zie op de site geen aankondiging dat de officiële versie uit is. Of heb ik iets gemist?

Bijdrager
    mslik

@Ostinato

Ik dacht even dat je duide op de beta weekenden voor de release :). Mijn fout was nog niet helemaal wakker blijkbaar hahhaa.

Ja het is een beta maar draait als een zonnetje. Op mijn MBPR op volle resolutie trekt de mac het niet maar als ik hem naar een fatsoenlijke resolutie zet en een beetje de graphics iets naar beneden zet haal ik netjes rond de 40fps.

Michiel

Bijdrager
    Ostinato

Gisteren maar eens de download opgestart… Pfff 15GB of zoiets? Heeft tot in de kleine uurtjes staan pompen maar zo te zien zonder problemen geïnstalleerd. Vanavond ga ik ‘m eens uitproberen. Ben erg benieuwd.

Bijdrager
    mslik

Ben benieuwd wat je ervan vindt. En over het downloaden. Hij is bijna net zo groot als de normale client.

Veel plezier.

Bijdrager
    Ostinato

OK, nou, wat zal ik zeggen…

Ik moet heel erg wennen aan de besturing, die nogal houterig aanvoelt vergeleken met WoW. Veel meer op toetsen gebaseerd. En het duurde even voordat ik muis-lopen had gevonden (rechts & links indrukken).

Het ziet er heel mooi uit, dat zeker (ben begonnen met een Silvari). Ik moet nog even wat tweaken, de interface is een beetje klein, maar volgens mij kan je dat wijzigen.

Maar het spel komt wel heel haastig en chaotisch op me over. Je loopt ergens, There is an active event nearby!, je krijgt quests ongevraagd in je mik geduwd, Ik denk dat ik heel bewust traag moet gaan spelen om er een beetje van te genieten. De omgevingen zijn nl. wel erg mooi.

Verder vind ik dat WoW veel meer info geeft over wat er allemaal om je heen gebeurt. Je ziet bijv. meteen het level van mobs in WoW. In GW2 word ik nogal eens overvallen door hi-levels.

Maar wat mij betreft het grootste verschil: in GW2 voel ik nog geen enkele behoefte om te communiceren met andere spelers, het voelt heel erg als een single-player spel. Terwijl ik in WoW vanaf dag 1 contact zocht met andere spelers (was ook wel nodig wat bepaalde dingen kon je gewoon niet alleen doen).

Eindconclusie: GW2 ziet er mooi uit, voelt nog onwennig en eenzaam, maar ik verwacht dat ik meer lol ga krijgen als ik het spel en de besturing wat beter heb doorgrond.

Bijdrager
    Juggala

Hey iedereen! Ik vroeg me af of ik GW2 zou kunnen draaien op mijn iMac (laat 2009 model)

specs:
    27″ iMac 4 GB RAM, ATI Radeon HD 4850 512 MB.

De persoon hier iets boven (Piripiri) had een soortgelijk systeem maar met 8GB ipv 4GB ram. Kan jij het draaien @Piripiri? Is het de moeite dat ik het probeer op mijn systeem? Ik verwacht uiteraard niet dat ik alles op max kan zetten:) maar is het speelbaar op medium of eventueel gewoon lage settings? Of is het gewoon écht niet speelbaar met mijn toestel?

Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor de info!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.