18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    rutgerz

Gui makeover: UNO

Hoera, er is een nieuwe versie van UNO.

Zo ziet het proggie er uit:

En het resultaat is geweldig! Gratis en voor niks, je hebt alleen 1 of ander obscuur 7zip programma nodig maar dat is gratis.

Ik dacht ik meld het ff

edit: url gefixt, dank je Deskman, soms heeft een mens haast….:)

Bijdrager
    Deskman

Wel ff de juiste link erbij…

http://gui.interacto.net/

Bijdrager
    Maced.2

zal eens kijken wat het is….kennde het nog niet is het net iets als ShapeShifter :innocent:

Thanks voor de link Deskman en rutgerz:D

Bijdrager
    a la Mac

Ik kende het al…

Bijdrager
    Byron

Is het ook weer makelijk terug te zetten naar originele instellingen?

edit: ja dus

erg tof programma, ik had eerder safari al in unified, maar nu echt alles, maakt osx nog mooier!!

Bijdrager
    klaus

Is het zeker dat dergelijke programma’s helemaal niets achter laten van restjes, dat je dus zonder boe of ba de default instellingen kunt wissen. Sta altijd nogal weigerachtig tegenover dergelijke zaken..komt uit windows tijdperk denk ik;-)

ӈ

Ik kende het al…

Ja, en..? :? Dit bericht is dan leuk voor de mensen die het nog niet kenden..

Bijdrager
    lowfi

er is neem ik aan ook nog een guikit voor shapeshifter…?

Inactief
    Anoniem

Ik hoop dat die slordige GUI geen voorbode is van de kwaliteit van het programma zelf.:roll:

Bijdrager
    Byron
    ”lowfi”

er is neem ik aan ook nog een guikit voor shapeshifter…?

ja, alleen shapeshifter is nie gratisch:)

Bijdrager
    lowfi

Voor mij maakt dat niet uit aangezien ik het gekocht heb…:)

En koen voor mij is uno echt vele maten beter dan aqua zelf… aangezien aqua imo een beetje rommeltje is met al die verschillende “stijlen” door elkaar.

Inactief
    Anoniem
    ”lowfi”

En koen voor mij is uno echt vele maten beter dan aqua zelf… aangezien aqua imo een beetje rommeltje is met al die verschillende “stijlen” door elkaar.

Ik heb UNO zelf niet gebruikt, maar baseerde mijn opmerking alleen op het screenshot in bovenstaand bericht. Wanneer je een product maakt dat het uiterlijk van vensters uniform maakt zou je toch verwachten dat het programma zelf de HIG volgt. Dingen die mij opvielen zijn: verschillende lettergroottes (‘Aqua Windows’ en ‘Mozilla apps’), tekst begint zonder hoofdletter (‘default’ ipv ‘Default’), en elementen die niet uitgelijnd staan met het preview-view.

Bijdrager
    rutgerz

@ koen: Mail je grieven dan naar de maker, en probeer het progsel eerst eens. Tekstvauten in software betekent natuurlijk niet dat de software zelf brak is.

Inactief
    Anoniem
    ”rutgerz”

Tekstvauten in software betekent natuurlijk niet dat de software zelf brak is.

Het zal best allemaal naar behoren werken, en misschien probeer ik het vanavond ook nog wel even uit wanneer ik het niet vergeet. Desalniettemin vind ik dat wanneer de GUI er slordig uitziet, je gerust vraagtekens kunt plaatsen bij de kwaliteit van het programma zelf.

edit: en er zijn inderdaad al problemen, zie dit draadje: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=76742 :sealed:

Bijdrager
    Oppie

Ik ben niet zo dol op dit soort progjes; ze geven zoveel extra forumverkeer:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=76742:roll:

Edit: ik zie het nu, Koen was me al voor (in dezelfde minuut!) met de waarschuwing.

Bijdrager
    Deskman
    ӈ

Ik kende het al…

Hoezo? De 1.3 is gisteren uitgekomen…

Ik gebruik Uno al tijden en het is geen programma. Het is alleen een installer die de graphics aanpast.

UNO works in the “old skool” way, it themes Mac OS X in the “hardcore” way.

This means that, instead of leaving a process permanently running in the background waiting for your application to be launched and patching it (what can affect stability and performance), UNO runs once to install and once to uninstall, and works by actually replacing some graphic resources (after backing them up).

Dus over het algemeen zul je er niet een minder stabiel systeem aan overhouden.

Bijdrager
    Lexis

Mijn computer is er dood aangegaan:cry: Voor meer info, zie de url die Koen ook al heeft geplaatst, maar hier nog een keer.http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=76742

Bijdrager
    Deskman

Gelieve vooral geen flauwekul te posten.

Dat draadje is nu al drie keer aangehaald, je zegt nergens wat je nou precies gedaan hebt en van dergelijke software kan je computer onmogelijk doodgaan.

Inactief
    Anoniem
    ”Deskman”

Gelieve vooral geen flauwekul te posten.

Dat draadje is nu al drie keer aangehaald, je zegt nergens wat je nou precies gedaan hebt en van dergelijke software kan je computer onmogelijk doodgaan.

Doodgaan misschien niet, maar het kan blijkbaar wel je GUI zodanig in de war brengen, dat je Mac in ‘darwin’ opstart, zie mijn andere post hier: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1011800#1011800

Dus zeker geen flauwekul:wink:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.