20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    R.Iver

GTX 980 stopt 'shut down' mac pro in El Capitan 10.11.2

Hi
    Mijn Mac Pro 2010 sluit niet af via de finder. Alleen de powerknop ingedrukt houden werkt.
    Met de originele GT120 geen problemen, maar de GTX980 en nvidia driver manager combinatie (??) verhinderen een normale ‘shut down’.
    Ik heb op twee verschillende opstartschijven hetzelfde probleem. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en een eventuele oplossing?
    Robert

12 core mac pro 2010
    OSX 10.11.2
    48 gb ram

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb een GTX 980 14 dagen geleden in mijn MacPro geplaatst maar ben wat ontgoocheld over de wisselvallige benchmarks en vrees ook een beetje voor potentiële moeilijkheden bij systeemupdates. Maar ik heb dat probleem wel nooit gehad. Mijn Mac Pro is een 2009 6core 3,33 Ghz. Misschien kun je je probleem eens posten op de Macrumors forums?
    Ik gebruik wel geen trim enabler en mijn kaart is een ongeflashte GTX 980 EVGA Superclocked
    Ik heb wel een HD opstartschijf van El Capitan en een SSD van Yosemite.

Indien je een geflashte kaart hebt, hoop ik dat je hem bij MacVidCards gekocht hebt en niet bvb op ebay bij CreatePro of Mac-Factory.

Bijdrager
    Dieter_31

Mijn kaart werkt perfect. Dat is een gewone pc kaart nvidia gtx 980 4 gb. Heb je een update gedaan?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Welke kaart heb je juist R.Iver? Er zijn zoveel verschillende modellen.
    evga, asus, msi en dan nog zoveel verschillende versies, één, twee of drie fans.
    Misschien is er een conflict met een andere extensie.
    En heb je de laatste systeemupdate?

Bijdrager
    R.Iver

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels het ‘shutdown’ probleem verholpen. Ik had een systeem update gedraaid van Mavericks naar El Capitan. Dat heb ik weer opnieuw gedaan en toen werkte de kaart probleemloos….

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ben blij voor jou dat het opgelost is. Misschien kun je eens laten weten hoe jij te werk gaat bij systeemupdates. Haal je de kaart eruit of niet?
    Ik wou het zo doen:
    Volgens Macrumors moet ik dit proces volgen:
    1. Download OS update
    2. Enter sudo nvram boot-args=”nv_disable=1″ in Terminal
    3. Reboot to install update
    4. Screen share into machine and log on
    5. Download updated web drivers
    6. Enter sudo nvram boot-args=”nvda_drv=1″ in Terminal
    7. Reboot to install new web drivers
    Ik dacht van de MacOS drivers te kiezen in de nVidia Driver Manager Preferences. Is dat hetzelfde als die sudo nvram boot-args=”nv_disable=1″
    en dan vervolgens de nVidiadriver na update te kiezen in de nVidia Driver Manager Preferences. Is dat hetzelfde als die sudo nvram boot-args=”nvda_drv=1″ ?
    Dieter beweert dat dit voor een Hackintosh is, maar volgens MacVidcards en de forums van MacRumors is dat niet zo…

Bijdrager
    TheBigZ
    Mac op 17 januari 2016

Is dat hetzelfde …

Ja.

Bijdrager
    Dieter_31

Ja, ik werk vanaf nu op 4k met nvidia kaart GTX 980 4gb ?.
    Je moet gewoon de juiste nvidia driver installeren. Daarna pas de Cuda driver installeren.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    Dieter_31 op 17 januari 2016

Ja, ik werk vanaf nu op 4k met nvidia kaart GTX 980 4gb ?.
    Je moet gewoon de juiste nvidia driver installeren. Daarna pas de Cuda driver installeren.

Maar ook volgens TheBigZ moet je je kaart niet verwisselen. Screensharing is toch een oplossing?

Bijdrager
    Dieter_31

Ik heb dat allemaal niet moeten doen. ?
    Je moet niet moeilijk maken als gemakkelijk gaat.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik vind het juist gemakkelijker als je geen kaarten moet verwisselen.:)

Bijdrager
    TheBigZ

Ik vermoed dat Dieter_31 ook geen kaarten verwisselt als hij een upgrade van OS X en de Nvidia drivers doet.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    TheBigZ op 18 januari 2016

Ik vermoed dat Dieter_31 ook geen kaarten verwisselt als hij een upgrade van OS X en de Nvidia drivers doet.

Volgens een pm naar mij doet hij dat wel.

Bijdrager
    Dieter_31

Dus ik heb alles geïnstalleerd met de Mac AMD 7970 3gb erin en daarna verwisselt met de GTX 980. Je kan niet anders want anders blijft hij in de Apple driver werken en krijg Black screen

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Je kan wel anders met screen sharing. Dan moet je de kaart niet eruit halen. Gebruik een andere mac om in te loggen en je ziet het scherm op je MacPro.

Bijdrager
    Dieter_31

Ja, mijn optie lijkt me toch eenvoudig. Bekijk maar filmpjes op YouTube. Ze doen allemaal op de manier zoals ik uitgelegd heb.
    Hakintosh, dat is een ander verhaal. Screen sharing, dat helpt niet.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Screensharing helpt wel. Het is nu wachten op de nieuwe webdriver voor 10.11.3. Hopelijk is hij beter geoptimaliseerd en zijn de crashes in FCXP verholpen.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik zie dat de web driver voor 10.10.5 ook niet meer compatibel is. Dus is het wachten van updaten.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

De webdriver voor 10.11.3 is nu al beschikbaar. Het duurde dus niet lang.
    Nvidia Web Driver – 346.03.05f01

Wel vreemd. Volgens nVidia worden de 970-980 niet vermeld bij de ondersteunde kaarten…
    Het blijkt volgens Macrumors dat ze enkel de officiële Mac-kaarten opsommen.
    Er is zelfs iemand die zegt dat de crashes in FCXP zouden verholpen zijn. Als iemand dit nog kan bevestigen is dat goed nieuws.

Bijdrager
    TheBigZ
    Mac op 20 januari 2016

Het blijkt volgens Macrumors dat ze enkel de officiële Mac-kaarten opsommen.

Dat is altijd al zo geweest.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.