15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    athens

Gtotere harddisk in iMac

Ik wil graag een grotere harddisk in mijn iMac intel.
    De iMac is een aluminium 2,4 Ghz. intel core duo 2.
    Iemand advies welk type harddisk ?

Inactief
    Anoniem

Denk niet dat je de HD ‘even’ in je iMac propt! Het uit elkaar halen van een iMac is niet gemakkelijk!

Tenzij je weet wat je doet.

Bijdrager
    David123

Misschien heb je hier iets aan.

http://www.amfiteatar.org/content/view/155/78/lang,en/
    http://nl.youtube.com/watch?v=w9gVDH-7d34 (hij geeft het slechte voorbeeld door z’n Mac niet eens uit te zetten)

Op internet staan ook tips hoe je met tape, de glazen plaat eruit kan halen.

Bijdrager
    Job Versloot

iFixit.com

Bijdrager
    k-the-ripper

Een iMac is helaas niet ontworpen om even uit elkaar te schroeven en dan te upgraden (op het geheugen na dan)
    Is het niet goedkoper en veiliger om er gewoon een externe disk aan te hangen via je FW800 poort?
    Het zal best wel mogelijk zijn om intern de schijf te vervangen maar als het fout gaat ben je natuurlijk wel de sjaak. En met dat fout gaan bedoel ik bijvoorbeeld ook de ‘simpele’ zaken zoals stof achter het glas van je beeldscherm – ding is er makkelijk af te halen maar netjes/veilig en schoon terugzetten is fase 2 (en dat is toch op zijn zachts gezegd tricky)

Bijdrager
    G-Force

Als je een goede service manual hebt is het niet moeilijk om de computer uit elkaar te halen en de harde schijf te vervangen. Bedenk je alleen wel dat er stof achter je glasplaat kan komen…

Ik zou trouwens ook eerder voor een externe FireWire harde schijf kiezen.:) Mocht je er toch aan beginnen, vrijwel elke 3,5″ SATA schijf kan er in.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”G-Force”

Als je een goede service manual hebt is het niet moeilijk om de computer uit elkaar te halen en de harde schijf te vervangen. Bedenk je alleen wel dat er stof achter je glasplaat kan komen… […]

Dat is het probleem. Je moet met zuignappen o.i.d. de hele glasplaat eraf halen. Als je die weer terug doet moet je hem eerst helemaal antistatisch maken om te voorkomen dat er stof achterkomt. Dat ziet eruit alsof je scherm vol dode pixels zit.

Bijdrager
    Chester2

Als je naar het filmpje van David123 kijkt (zie youtube link hierboven) dan verbaas ik me wel hoe gemakkelijk die glasplaat te verwijderen is!!!

Bijdrager
    Chester2
    ”Job

iFixit.com

Beschrijft alleen laptops, iPods en iPhones. Geen desktops.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Chester2″
    ”Job

iFixit.com

Beschrijft alleen laptops, iPods en iPhones. Geen desktops.

Helaas.

Bijdrager
    R-Flow
    ”Chester2″

Als je naar het filmpje van David123 kijkt (zie youtube link hierboven) dan verbaas ik me wel hoe gemakkelijk die glasplaat te verwijderen is!!!

Achter de glasplaat zit een metalen strip die magnetisch vast wordt gehouden. Verder zit ie niet ‘echt’ vast aan de rest van de iMac zeg maar.

Bijdrager
    ajv

Ik heb een witte intel iMac, en mijn harde schijf is gecrasht.
    Nu kwam ik op alternate een Samsung HD753LJ tegen.
    http://www.alternate.nl/html/product/Harddisks_3,5_inch_SATA_-/Samsung/SpinPoint_F1/-1066672/?tn=HARDWARE&tn=HARDWARE&l1=Harddisks&l2=Serial-ATA&l3=3%2C5+inch

Weten jullie of deze goed is voor in mijn iMac?

Alvast bedankt!
    Arjan

Bijdrager
    Chester2

Ja, zou moeten werken.
    Al zou ik wel gelijk voor 1TB gaan als je je iMac toch open hebt.:wink:

Bijdrager
    ajv

Oke, bedankt voor je snelle antwoord! Ik denk dat ik inderdaad maar voor de 1TB ga.
    Als ik die schijf binnen heb, en erin heb gezet, kan ik hem dan gewoon opstarten met de leopard dvd erin, of kan ik hem beter eerst aan mijn MacBook hangen en zo Leopard erop gooien? Volgens mij is in de iMac zetten gewoon het makkelijkst toch? en zo installeren.

Bijdrager
    Chester2

Je kunt opstarten van je Leopard DVD, de schijf formatteren via Disk Utility (HFS+ Journaled) en dan Leopard installeren. Dan heb je wel een lege Mac met alleen Leopard erop.

Als een SATA Quickport o.i.d. hebt kun je hem eerst aan je iMac hangen en dan de schijf clonen met SuperDuper of Carbon Copy Cloner. Dan kun je zelf van je nieuwe schijf opstarten nadat je hem hebt ingebouwd en heb je je identieke Mac weer terug.

Kan allemaal, succes.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.