30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 92)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

GTA San Andreas : Muis automatisch in het midden

Ik heb via Cider GTA San Andreas voor de mac aan de praat gekregen. Het geluid is van iets mindere kwaliteit, maar daar stoor ik me niet zo aan.
    Wat wel heel erg irritant is; de muis wordt in het spel automatisch weer terug ‘geschoten’ naar het midden van het beeld. Dit maakt het gebruiken van de muis in het spel dus onmogelijk.
    Weet iemand waar het aan ligt?

Bijdrager
    Barney1985

Welke muis heb je ?

Bijdrager
    The JM

Een optische van Logitech.

Het vreemde is dat ie altijd goed werkt (onder OSX, maar ook in het menu van GTA) maar niet tijdens het spel zelf.

Bijdrager
    Nielso

Ik heb ook problemen met GTA San Andreas. Volgens de instellingen zou je met space opjecten kunnen selecteren of keuzes bevestigen. Bij mij werkt ie niet. Ook problemen met de muis (standaard apple muis). en de 2e missie draait de view niet mee achter de persoon. hij blijft gewoon het beeld vanaf de zijkant weergeven.

Bijdrager
    iDarwin

Zulke problemen heb ik ook last van:x

Daarom ja is het spel moeilijk uit te spelen op Playstation etc… werkt die prima

maar op computer suckt die

Bijdrager
    The JM

Maar heeft iemand dan een oplossing hiervoor?

Bijdrager
    iDarwin

Ik wou ook dingen proberen met de instelling maar ik kon zelf er niks tegen doen :(

Bijdrager
    G-Force

Is een bekend probleem met dat spel icm. Cider. Er zijn wel configs te vinden op Internet, maar dat werkt niet bij iedereen.

Bijdrager
    The JM

Waar dan? Want ik zit al uren te googlen…

Bijdrager
    G-Force

Op het forum van InsanelyMac is wel het een en ander te vinden.

Bijdrager
    The JM

Hmm nou, ik kan daar niets vinden hoor…

Bijdrager
    jvr

ik kan daar ook niets vinden, en zit met precies hetzelfde probleem:(

Bijdrager
    The JM

Wie o wie heeft de oplossing?

Bijdrager
    LittleJohnny

Wow – hoe kan je dit op mac installeren? PM misschien?

Bijdrager
    The JM

Als je de Windows-versie van GTA SA hebt kun je die via Cider omzetten:)

Bijdrager
    Tjeerd

He verdomme, ik zit met hetzelfde probleem.

Bijdrager
    G-Force

Welke Cider gebruiken jullie? Met de Cider die bij GameTap zit zou het moeten werken.

http://www.apple.com/downloads/macosx/games/utilities/gametapliteplayer.html

Bijdrager
    The JM

Gaan we eens proberen..

Bijdrager
    The JM

Hmm..als ik Gametap opstart dan krijg ik een melding dat Gametap een spel nodig heeft… :/

Bijdrager
    jvr

ik ook, en op gametap.com staat san andreas niet tussen:(

Bijdrager
    G-Force

Het is natuurlijk de bedoeling Cider uit GameTap te rippen en die aan te passen. Ok, doe het als volgt.

Zorg ervoor dat je een werkende San Andreas hebt (kopieer deze eventueel uit de onofficiele Mac versie die je al hebt). Zoek vervolgens GameTap op, rechtermuisknop > Toon Pakketinhoud. Vervolgens ga je naar “Resources”, “transgaming” en dan naar “c_drive”. Kopieer/verplaats hier de map van San Andreas naar toe. Daarna ga je weer naar het begin van wat GameTap bevat (dus wat je het eerste zag nadat je Toon pakketinhoud deed). Hier zie je een bestand staan genaamd Info.plist. Open dit bestand met Teksteditor. Zoek in dit bestand de regels:

[code:1:2484d1814b]<key>CedegaGameDir</key>
    <string>C:GameTapbinRelease</string>
    <key>CedegaGameName</key>
    <string>C:GameTapbinReleasegametap.exe</string>[/code:1:2484d1814b]

Verander de bestandslocaties naar die van San Andreas en sla het bestand op. Dubbelklik nu op GameTap en San Andreas moet als het goed is opstarten in een window. Dus probeer het op deze manier eens en meld alle problemen (het toetsenbord werkt wellicht ook niet in deze versie) dan kan dat misschien nog opgelost worden.

Bijdrager
    jvr

TNX man, ga t NU proberen :D

Bijdrager
    jvr

hmm heb precies gedaan zoals jij schrijft, GTA start ook op, menus zien er goed normaal uit, maar wanneer ie laadt, zie ik net nog Blalla Liberty City Airport, 1992 en dan klapt ie er helemaal uit:( heb de grafische instellingen in GTA zelf al gewijzigd, maar helpt niets:(

Bijdrager
    The JM

Hmm, bij mij hetzelfde. Bij het intro-filmpje stopt hij er gewoon mee.

Bijdrager
    G-Force

Ok, zoek in Spotlight even naar de map “GameTap Preferences”, open deze map. Open het bestand “config” met Textedit. Zoek de volgende regel op:
    [code:1:99f34c6d1b]"VertexShaders" = "Y"[/code:1:99f34c6d1b]
    Verander “Y” naar “N”, sla het bestand op. Probeer het nu nog eens.:)

Bijdrager
    The JM

Het werkt:D De AbsoluteMouseSensitivity moet wel nog ff op 1 gezet worden en FullScreen moet op 1 gezet worden. Allemaal in hetzelfde bestand.

Bijdrager
    The JM

Hoe krijg ik het nou voor elkaar om de naam van ‘GameTap’ te veranderen en ‘m een ander icoontje te geven?

Bijdrager
    G-Force

Nu werkt de muis dus goed? En het toetsenbord ook?

Het icoontje staan in /GameTap.app/Resources/, de naam zou je gewoon moeten kunnen veranderen via de normale manier. Ook in Info.plist kan je nog het een en ander aanpassen qua naam.

Bijdrager
    The JM

Icoontje en naam krijg ik niet veranderd…Ik heb het icoontje in de Rersources wel veranderd, maar dan verandert het icoontje van de applicatie zelf niet.

Bijdrager
    G-Force

Dan moet je nog even Command-I doen op GameTap, links bovenin het icoontje selecteren en vervolgens op backspace drukken. Als er een Application icoontje komt moet je even een ander icoon er op plakken en vervolgens weer verwijderen. Dan verschijnt het icoon dat je in Resources hebt gezet.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 92)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.