13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    koen76

Gsm, iSync en Palm vraagje….

Helleuh,

een vraagje. Ik heb een palm met Infrarood en een mac zonder bluetooth. Nu wil ik een gsm kopen zodat ik ook mijn gegevens van mijn adresboek en iCal kan syncen.

Dat lukt zonder problemen met iSync en de Palm. Maar als ik nu een gsm koop, zou ik er dan 1 moeten kopen met bluetooth?? Zoja, dan moet ik een bluetooth adapter kopen en een usb-hub…

Of is het misschien handiger dat ik een gsm met infrarood koop en dan eerst alles sync ts mijn maccie en miijn palmpie en daarna via infrarood ts mijn palm en mijn gsmpie….

Suggestie, please…ook voor modellen van gsm’s (alleen niet te duur…)
    Persoonlijk dacht ik aan de Sony T68i

Thanks voor de reacties; as always

Koen76

Bijdrager
    Torz

De T68i heeft zowel IR als bluetooth.Das wel zo makelijk kun je beiden gebruiken.
    Ik zelf gebruik alleen Bluetooth tussen de Palm en de T68i en tussen de Mac en de Palm en de T68i.
    Bluetooth is nu nog een kanaals ,je kunt maar een apparaat tegelijk gebruiken.IR bij mijn weten ook.Ik weet niet of je met iSync tegelijk de Palm via IR en de telefoon via Bluetooth met de Mac kan iSyncen.
    Ik heb wel eens de Palm tegelijk een IR poort(T68i) en bluetooth(headset) laten gebruiken.Dus in theorie kan het wel.
    Wat wil je trouwens met die USB hub doen?Heb je niet genoeg poorten over?
    Ik zou gewoon en T68i of T610 kopen met zowel BT als IR.

Bijdrager
    koen76

De bedoeling is niet om ze te samen te gebruiken, mijn palm is niet bluetooth enabled, dus…

En die hub, is idd omdat ik geen usb poorten meer over heb om constant de bluetooth adapter er in te steken…

iMac G4: 3 poorten achteraan : scanner, printer en toetsenbord
    2 poorten op toetsenbord: muis en palmcradle…(kan ik er wel af halen)

Ik heb dan wel dubbel werk, eerst syncen met palm en mac, daarna met palm en gsm….

Thanks,
    KOen76

Bijdrager
    kMIkaZu
    ”Torz”

Bluetooth is nu nog een kanaals ,je kunt maar een apparaat tegelijk gebruiken.IR bij mijn weten ook.

Ik ken ieder geval mensen die het wel tegelijk doen, vraag me niet hoe ze het doen. Ik heb trouwens ook al berichten gelezen dat de nieuwe blauwe tand muis en toetsenbord van apple, goed tegelijkertijd werken met iSync. Volgens mij zit die 10.2.8-update daar iets voor tussen, want daar zaten Bluetooth-verbeteringen bij. Maar ja, natuurlijk is ie afgehaald.:(

Bijdrager
    Torz

Bedoel je dat ze twee bluetooth apparaten teglijk met een mac laten communiceren.lijkt me vreemd?
    IR en bluetooth tegelijk kan wel.idd

Bijdrager
    mr.greenish

Ik ga binenkort ook de T610 kopen en ja ik dach omdat ik ook geen blauwe tand heb om et via USB kabeltje te doen.. Dat kan toch met de T610??

Bijdrager
    2manydjs

Er bestaat wel een datakabel voor de T610, ik denk alleen niet dat je die kan gebruiken om te synchronizeren.
    Daarnaast is een BT dongle ongeveer even duur; 30 euro.

Kan iemand met een T610 en iR bevestigen dat je wel kan iSync-en via iR met de T610?
    Heb nl. nooit ergens een optie daarvoor gezien.

Bijdrager
    koen76

Eigenlijk is de vraag nu dus:

Is het mogelijk om een IR telefoon te syncen met een palmtoestel…
    Want voor zover ik weet, hebben de macjes geen IR poort….

Ben ik nog mee of loop ik achter??

Koen76

Bijdrager
    kMIkaZu
    ”Torz”

Bedoel je dat ze twee bluetooth apparaten teglijk met een mac laten communiceren.lijkt me vreemd?

Ja, dat bedoel ik. Ik ken ook mensen die bijv. een bluetooth toetsenbord hebben en tegelijkertijd hun Palm Bluetooth en t68 syncen.

Bijdrager
    Torz

Ahum, ben wel geinterresseerd hoe ze dat laatste dan doen???
    Zou je dat misschien kunnen vragen?

Bijdrager
    kMIkaZu

Het zijn mensen van op fora (dingen die ik zo hier en daar lees of opvang). Ik ken ze dus niet echt persoonlijk. Moest ik de desbetreffende draden nog terug vinden, laat ik je zeker iets weten!

Bijdrager
    Torz

Graag :)

Bijdrager
    sean2901

Ik zit met een probleem. Mijn adresboek is momenteel leeg. Graag zou ik de nummers van mijn GSM importeren naar mijn adresboek. Ik ben al een uur aan het zoek, maar het blijkt me niet te lukken. Het via adresboek, bluephone-elite, via iSync geprobeerd. Misschien kan iemand me de truuk zegge want ik ben er ooit wel eens in geslaags. Puur toeval blijkt nu. Alvast bedankt.

Edit: Het is me gelukt. Ik heb ze in mijn adresboek gekregen, maar eigenlijk stond er niet duidelijk of hij importeerde of exporteerde. Had dus schrik dat hij mijn lege adresboek op mn GSM ging zetten. Gelukkig deed hij het omgekeerde. Dit is naar mijn mening wel een mankement en mag wat doorzichtiger worden. Want als ik geen backup had gehad van mijn nummers op mn windows was ik alle nummers kwijt geweest. iSync is naar mijn mening nog voor verbetering vatbaar.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.