19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Doede

GSM, agenda en iSync

Hallo allemaal,

Kan iemand mij wat tips geven voor de aanschaf van een mobiel/ gsm/ telefoon/ PDA (met telefoonfunctie) die met iSync via bluetooth werkt, maar ook een goede agendafunctie heeft en als vervanger van een Palm kan dienen?

Ik heb al wat gezocht in het forum, maar er komt weinig bovendrijven. Een SE P800 of P900 zag ik bijvoorbeeld in de lijst op apple.com/isync staan. Is dat wat? Of zijn er alternatieven die beter zijn?

Bijdrager
    theothomas

ik gebruik een P800 (werkt perfect) maar volgens mij werkt een Nokia 6600 ook.

Bijdrager
    DEform

Ik heb al een P910i gehad, en een Nokia 6600, werken allebei met iSync!

Nu heb ik een nokia 7280, de superkleine, die werkt niet met iSync, maar wel met Nokia Collector (gratis op de site van nokia)

Bijdrager
    tennapel

Ik heb sinds kort een Sony Ericcson K700i. Deze werkt via Bluetooth en iSync. Synchroniseert (beide kanten op) de iCal agenda, iCal takenlijst en Adressbook telefoonnummers en e-mail adressen (niet de adresgegevens, zoals woonplaats en postcode en straat – helaas).

Bijdrager
    AppleMies

Ik heb de Sony Ericsson S700i en ik vind het helemaal ruk in combinatie met iSync (i.c.m.Powerbook). De SE verziekt per definitie steeds het Adresboek en de iCal calender. Ik heb dus iSync voor de S700i er uit gekiept. Wat ik ook instel en probeer. Hij blijft de bestanden verzieken.

gr

AppleMies

Bijdrager
    xvo

EĆ©n oplossing!
    Palm treo 650 met Missing sync for palm……
    Ik ben er weer helemaal happy mee.

Bijdrager
    pietertje

heb een n-gage, beetje te lomp maar wel de goedkoopste oplossing die ik kon vinden met geheugen stick…

Bijdrager
    MacFranky

P900. Wel gedoe met isync.

Bijdrager
    kontheur

misschien even wachten op deze Motorola: http://www.motorola.com/mot/image/11/11629_MotImage.jpg

Heeft talloze draadloze verbindingsopties, 128 MB geheugen (uitbreidbaar naar 512MB)

Meestal heeft Motorola wel goede interne agenda’s. Weet niet of je hem kunt gebruiken icm ISync.

Maar het is nog niet eens zeker of hij wel in Europa komt, is wel te hopen trouwens!

Bijdrager
    monsterke

@xvo

ik heb ook een Treo en ben er ook tevreden van .. alleen teleurstellend dat je direct al Missing Sync moet kopen om fatsoenlijk BT te syncen … maar het is een handig progje en de profiles mogelijkheid is super …

Ik heb er ineens ook datebk 5 opgezet … heel handig dat je in je agenda daarme checked (of andere) icoontjes kan zetten

ik gebruik verder Entourage … was ook een calvarietocht om dat te krijgen zoals ik het wil
    jammer dat er tussen Entourage en Palm geen echte compatibiliteit is van bv emails (tenzij met mail courier) maar die heeft geen subfolders sync mogelijkheid (Mail Courier gebruikt Ligmal)

graag had ik een conduit of suite van conduits die mail kan syncen van Entourage ook in subfolders en liefst ook van mijn Exchange server …

Heb jij al nieuws of reviews gezien van Mobile 5 van TomTom ? ik zou die als GPS oplossing kopen voor mijn Treo 650

je mag een PB sturen uiteraard … is handig om een mede Treo gebruiker op dit forum te kennen om ervaringen uit te wisselen

Bijdrager
    iljitsch

Ik heb een 6600 en het syncen gaat nogal moeizaam. Adresboek is uiteindelijk wel gelukt (foto’s eraf halen of zeer veel kleiner maken, bij mislukken nogmaals syncen), maar afspraken niet. Ook veel afspraken die ik van een Palm naar de Nokia stuur worden niet gepakt.

Bijdrager
    artimachead

Misschien een makkelijk antwoord, maar heb je deze pagina al eens bekeken?

http://www.apple.com/isync/devices.html

Bijdrager
    Movimentum

Ik zou heel graag niet alleen mijn contact+e-mail adressen willen syncen tussen de powerbook en s700i met bluetooth maar ook mijn adressen. Ik heb niet voor niets mijn adresbook helemaal goed gevuld, moet ik nu weer aales met de hand gaan invoeren in mijn s700i. Als ik dit van te voren had geweten had ik het ding nooit gekocht. Is er niet een stukkie software die het wel kan, isync blijkbaar niet.??

Bijdrager
    YoramIH

Beste Movimentum,

Om de adressen in je S700i te krijgen doe je het volgende:

1. Bij AB stel je de voorkeuren van vCard in op versie 2.0
    2. Selecteer alle adreskaarten (of een selectie die je op je telefoon wil zetten) en sleep naar bureaublad: er wordt Ć©Ć©n vCard aagemaakt met alle gegevens
    3. Verzend via bluetooth naar je telefoon (nadat je eerst het telefoonboek van je S700i hebt gewist, beveiligingscode standaard 0000) en accepteer contactgegevens op je telefoon. Klaar in seconden (afhankelijk van het aantal contacten)

NB: Adressensynchronisatie in iSync uitschakelen (helaas)! iCal-synchronisatie kan wel.

Succes!
    Yoram

Bijdrager
    Cenobyte

Ook ik was op zoek naar een GSM/PDA combinatie en heb uiteindelijk een SE K700i gekocht. Hierbij ben ik eigenlijk afgegaan op het goed kunnen syncen met een Mac. Mijn conclusie na een maand: het zuigt… Waar ik me na een maand al aan erger zijn:

1. Syncen met iCal gaat goed, maar het adressenprogramma is inmiddels compleet verziekt. Adressen worden niet meegesynced, alleen namen en telefoonnummers.

2. Ik mis toch wel de handigheid van een echte PDA: overzichtelijke software, ruimer scherm, sneller kunnen typen dan liggen pielen met cijfertoetsen.

Ik ga komende week na erg veel vergelijken van Smartphones, een PalmOne Treo650 aanschaffen!

Mijn advies: ga niet voor een opgewaardeerde telefoon als je PDA functionaliteit (agenda/adressen) zoekt, je krijgt er spijt van.

Bijdrager
    DEform

Ik heb de Nokia 7280, super toestelletje!
    Super klein, ongelofelijk design, je zou zelfs bijna zeggen dat het een Apple-product is!

64mb geheugen, bluetooth, camera, ik kan mijn foto’s wel syncroniseren vie Nokia Collector, maar iSync doet het jammer genoeg niet!

Bijdrager
    2manydjs

@treo eigenaren
    Op de Apple site staat dat iSync PalmOS PDA’s ondersteund.
    Waarom hebben jullie dan toch missing sync for palm os aangeschaft?

Bijdrager
    Aglaea

Kan iemand mij vertellen waarom iSync (Panther) mijn K700i weigert te (h)erkennen als uitwisselmogelijkheid? Hij probeert het blijkbaar wel volgens de telefoon. Want als ik probeer apparaten te zoeken, dan zegt de Mac “niets gevonden”, maar de telefoon geeft wel aan “sessie beĆ«indigd”.

Bijdrager
    Aglaea

Heb hem inmiddels aan de praat (dankzij een post ergens anders van Adriaan). Blijkbaar kun je alleen tijdens het initiƫle pairen aangeven wat je van dat ding wilt (althans, onder Panther).

Ik heb nu alleen nog problemen met het adresboek. Bij een eerste test van het los overzetten van een vCard ging het goed en kwam ook het adres mee. Maar sinds ik Sync komen de adressen niet mee, ook niet in een vCard-export, hoewel ze wel in de vCard staan. En degene die ik als eerste test apart had overgezet, daarvan zijn de gegevens nu steeds helemaal leeg! Heb de entry nu al enkele keren verwijderd en weer teruggeplaatst, zowel los als binnen een groep, maar geen resultaat.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.