25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Anneke

GSM?

oké, ik denk wel dat dit onderwerp al vaak aan bod is gekome,
    maar toch…

ik ga een nieuwe gsm aanschaffen,
    maar welke is het best geschikt voor met Bluetooth te communiceren met mac?
    Ook zou het leuk zijn, dat het een gsm is, die er nog goed uitziet & stevig is..
    (ik ben helemaal weg van ‘klapgsm’)…
    zou iemand me kunnen helpen??

Groetjes

Bijdrager
    NeFerMeTu

Heel tevreden van m’n Motorola V3.
    Bluetooth syncen gaat vlot, nog geen seconde spijt dat ik m’n T610 heb weggedaan.

Bijdrager
    atropos

Sony Ericsson Z510i als je zot bent van klapgsm’s:)

Bijdrager
    PietjePuk
    ”atropos^”

of de z800i (mijn persoonlijke favoriet)

Bijdrager
    jeroenimo

K750i van Sony Ericsson

Helemaal super! en een onwijs leuk cameraatje er in die hele redelijke foto’s maakt
    iSync gaat super via BT en zelfs iPhoto herkend de camera zodat je met iPhoto je foto’s kan beheren .

geniaal !

Moderator
    unSOUND

Tja, een bluetooth GSM kan op 3 manieren samenwerken met je Mac…

• iSync mogelijkheid
    • Bladeren door de GSM vanuit de finder
    • Bellen en SMS-en via het adresboek van OS X

Ik weet eerlijk gezegd niet welk model alle 3 deze mogelijkheden heeft, maar het 1 garandeert dus niet het ander. Mijn vorige GSM ( Nokia 6820 ) kon bellen en SMS-en via het adresboek, en ik kon er in bladeren, maar iSync pakte hem niet. Dus ik dacht dat een iSync compatible telefoon de oplossing was… fout. Deze ( Nokia 7610 ) werkt alleen met iSync, ik kan er niet meer in bladeren, en het adresboek ziet hem ook niet.

Bijdrager
    Skip
    ”NeFerMeTu”

Bluetooth syncen gaat vlot, nog geen seconde spijt dat ik m’n T610 heb weggedaan.

Ik heb hem ook net een paar dagen… hoe kan ik hem syncen met m’n iMac?? Ben er nog niet achter..

Op dit moment toch wel de GSM onder de GSM’s, lekker plat, alu behuizing en waanzinnig in de black edition

Bijdrager
    Gijs Raggers

Palm Treo 650.

Bijdrager
    Audio Bully

Sony Ericsson K700i, top.

Bijdrager
    vic
    ”atropos^”

weet iemand wat die gaat kosten?

Bijdrager
    dede

Geen enkele telefoon kan aan de look & feel tippen van de Motorola V3 . Hiervoor had ik een SE P900 , maar de belkwaliteit vd Motorola is stukken beter. En zeggen dat ik eerst zoveel vooroordelen had tegen Motorola.

Bijdrager
    hansenonline

ik gebruik nu de p910i en als telefoon en agenda is het een fantastische telefoon, maar de camera is erg slecht. nu geeft dat wel weer grappige effecten en heb ik de telefoon er ook niet voor gekocht.

daan.

Bijdrager
    ming

kijk hier even..

Moderator
    unSOUND

ming: dat is alleen een lijstje van telefoons die met iSync werken… maar hoe zit het met bellen/SMS-en via het adresboek ? En met browsen in de telefoon vanaf de Mac ? Dat zijn zaken die niet alle toestellen op dat lijstje kunnen…

Bijdrager
    Applemoes
    ”Skip”
    ”NeFerMeTu”

Ik heb hem ook net een paar dagen… hoe kan ik hem syncen met m’n iMac?? Ben er nog niet achter..

Op dit moment toch wel de GSM onder de GSM’s, lekker plat, alu behuizing en waanzinnig in de black edition

alleen jammer dat je er geen extra geheugen bij kunt prikken…

Bijdrager
    ming
    ”unSOUND”

ming: dat is alleen een lijstje van telefoons die met iSync werken… maar hoe zit het met bellen/SMS-en via het adresboek ? En met browsen in de telefoon vanaf de Mac ? Dat zijn zaken die niet alle toestellen op dat lijstje kunnen…

oh..:o

Bijdrager
    lowfi
    ”jeroenimo”

K750i van Sony Ericsson

Helemaal super! en een onwijs leuk cameraatje er in die hele redelijke foto’s maakt
    iSync gaat super via BT en zelfs iPhoto herkend de camera zodat je met iPhoto je foto’s kan beheren .

geniaal !

Hopelijk gaat dit ook allemaal werken met de w800 wat broertje van de 750 is:)

die heb ik namelijk besteld…

Inactief
    Anoniem

http://www.gsmarena.com
    je kan de zoekfunctie gebruiken en zo ingeven wat de gsm moet kunnen :)

Moderator
    unSOUND

@ ming:

Ik wist het eerst ook niet. Ik had een telefoon nodig die goed werkte met de Mac, en dus eentje gekozen die op het lijstje stond… er stond een vinkje bij het adresboek, dus dat zal wel goed zijn.

NOT.

Wat blijkt: dat vinkje bij het adresboek betekend alleen dat iSync het adresboek kan syncen… het is geen garantie dat het programma Adresboek je GSM ook ondersteund… zo bleek de mijne ook buiten die boot te vallen… ook door de telefoon browsen ging niet… sterker nog, het adresboek overzetten is het enige dat werkt…

Het is dat ik nu geen geld heb voor een andere, anders ging deze over het balkon…

Bijdrager
    wietdapp

Sony Ericsson T630. SMSen via adressbook, Synchroniseren, plaatjes heen en weer sturen, opbellers worden in adressbook geregistreerd, opbellen en aannemen via adressbook, en ik zal nog wel wat vergeten zijn. Alleen het cameraatje is niet zo goed. Dat word dan weer goedgemaakt door het uitklapbare bankstel met yacuzi!

Bijdrager
    dimelot

Kijk ff hier

Bijdrager
    ming
    ”unSOUND”

@ ming:

Ik wist het eerst ook niet. Ik had een telefoon nodig die goed werkte met de Mac, en dus eentje gekozen die op het lijstje stond… er stond een vinkje bij het adresboek, dus dat zal wel goed zijn.

NOT.

Wat blijkt: dat vinkje bij het adresboek betekend alleen dat iSync het adresboek kan syncen… het is geen garantie dat het programma Adresboek je GSM ook ondersteund… zo bleek de mijne ook buiten die boot te vallen… ook door de telefoon browsen ging niet… sterker nog, het adresboek overzetten is het enige dat werkt…

slik, dan hoop ik dat de motorola V3 die ik in bestelling heb dat wel kan.:oops:

Bijdrager
    lowfi

dit heb ik van een ander forum:

Chaser2600 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:39:
    […]

Ik gebruik hem op de mac.
    Zodra je de telefoon met usb aan je mac koppelt wordt er een removable drive zichtbaar op je desktop, dat is de memorycard in de telefoon.
    Met bluetooth kan je eenvoudig browsen door de inhoud van je telefoon en ook het vesturen van plaatjes, mp3’s en games is een fluitje van een cent (lees: plaatje, mp3 of game slepen op het bluetooth file exchange icoontje, erg handig als je deze in je dock hebt staan)

Sinds de laatste update wordt de K750i geloof ik ook ondersteund door iSync maar voor het synchroniseren gebruik ik deze website http://www.mobical.net/, gratis! (ook voor windows gebruiker).
    En daar wordt in ieder geval elk veldje ondersteund… adres, email, telrnr, geboortedatum, calendar, todo, etc. etc.
    Een voordeel hiervan vind ik dat ik er overal bij kan waar een internet aansluiting is (thuis en op het werk dus de zelfde agenda met de zelfde gegevens).
    En je kan de gegevens exporteren naar een vCard file die op zijn beurt weer te importeren is in het addressbook.

Ik heb zojuist ook even in het addressbook gekeken en “Dial with K750i” is bij mij grijs, ik ga er dus vanuit dat dit niet mogelijk is maar het kan zijn dat ik iets daarvoor moet instellen.
    De optie “Send SMS to …” kan ik wel gebruiken.

Oh en erg handig om te weten voordat je je k750i met de kabel aan je mac hangt….
    http://www-users.kawo2.rwth-aachen.de/~razzfazz/k750igrabber/

betreft dus de k750i en waarschijnlijk ook de w800i die ik heb besteld (zelfde telefoon ander jasje)

Bijdrager
    chaser2600
    ”lowfi”

dit heb ik van een ander forum:

Chaser2600 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:39:
    […]

Ik gebruik hem op de mac.
    Zodra je de telefoon met usb aan je mac koppelt wordt er een removable drive zichtbaar op je desktop, dat is de memorycard in de telefoon.
    Met bluetooth kan je eenvoudig browsen door de inhoud van je telefoon en ook het vesturen van plaatjes, mp3’s en games is een fluitje van een cent (lees: plaatje, mp3 of game slepen op het bluetooth file exchange icoontje, erg handig als je deze in je dock hebt staan)

Sinds de laatste update wordt de K750i geloof ik ook ondersteund door iSync maar voor het synchroniseren gebruik ik deze website http://www.mobical.net/, gratis! (ook voor windows gebruiker).
    En daar wordt in ieder geval elk veldje ondersteund… adres, email, telrnr, geboortedatum, calendar, todo, etc. etc.
    Een voordeel hiervan vind ik dat ik er overal bij kan waar een internet aansluiting is (thuis en op het werk dus de zelfde agenda met de zelfde gegevens).
    En je kan de gegevens exporteren naar een vCard file die op zijn beurt weer te importeren is in het addressbook.

Ik heb zojuist ook even in het addressbook gekeken en “Dial with K750i” is bij mij grijs, ik ga er dus vanuit dat dit niet mogelijk is maar het kan zijn dat ik iets daarvoor moet instellen.
    De optie “Send SMS to …” kan ik wel gebruiken.

Oh en erg handig om te weten voordat je je k750i met de kabel aan je mac hangt….
    http://www-users.kawo2.rwth-aachen.de/~razzfazz/k750igrabber/

betreft dus de k750i en waarschijnlijk ook de w800i die ik heb besteld (zelfde telefoon ander jasje)

Heeej nog een Tweakert;)
    Aangezien de K750i en W800i hardwarematig en voor 99% softwarematig hetzelfde zijn kan je er denk ik wel vanuit gaan dat het zal werken.

Bijdrager
    sh3llo

mag ik vragen wat je budget is voor deze gsm?

motorola v3 is leuk, die SE Z520i gaat er ook wel leuk uitzien volgens mij

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.