14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    barrel1957

Grrrrr(atis?) OS X Moutian Lion

Na enige aarzeling besloot ik begin juli tot de aanschaf van mijn eerste Macbook (pro). Ik liet mij daarbij over de streep trekken door goede ervaringen met mijn IPhone en een hele goede aanbieding bij V&D.
    Omdat ik overstapte van een Windows pc/laptop, liep ik in het begin tegen wat probleempjes op. Ik werd hierbij, telefonisch, geholpen door de uiterst vriendelijke medewerkers van Apple support. Er was onder andere een probleem met de bij Apple geregistreerde aankoopdatum van mijn Macbook. Na de gescande aankoopbon naar Apple te hebben gemaild, werd dit probleem opgelost. Een van de dames wist mij zelfs te vertellen, dat ik recht had op een gratis update naar OS X Mountain Lion. Na mijn vakantie ging ik naar de Apple site om Mountain Lion binnen te halen. Hierbij kwam ik op een link terecht waar ik wat vragen moest beantwoorden en ook moest ik uiteindelijk weer een kopie van mijn aankoopbon mailen. Huh, ik was toch officieel geregistreerd bij Apple? Gelukkig had ik de gescande aankoopbon opgeslagen dus geen probleem. Helaas, het bestandje van de gescande bon was te groot. Maximaal kon ik 1 mb meesturen en het bestand (.jpg) was 1,1 mb. Aangezien ik toch licht digibetisch ben kostte dat enige moeite, maar het lukte. Dezelfde avond kreeg ik zo’n automatisch gegenereerd mailtje opgestuurd, dat de bon onleesbaar was en dat het artikelnummer op de bon ontbrak. Getverrrr. Bon opnieuw gescand en artikelnummer gecheckt. Artikelnummer stond op de bon. Wat kon er mis gaan? Zelfde middag een automatisch gegenereerd mailtje van Apple: geen artikelnummer op de bon. Aangezien het artikelnummer wel degelijk op de bon staat, de telefoon gegrepen en Apple Support gebeld. Blijkt tijdens dit gesprek, dat het om het serienummer gaat, dat niet op de bon staat. Vreemd dat Apple het verschil niet kent tussen een artikel- en serienummer. Er was absoluut geen andere mogelijkheid, dan terug naar V&D en een andere bon regelen. Aangezien het om een paar Euro gaat vertik ik dit en betaal wel voor mijn update. Ik vind het op z’n zachts gezegd heel flauw en verdenk Apple ervan e.e.a. zo moeilijk te maken, dat er nauwelijks nog sprake is van “gratis” updaten. Niet zo’n groot probleem, maar roep het dan ook niet!
    Mijn broek is licht afgezakt van Apple, maar gelukkig wordt het mooier weer.

Bijdrager
    Stirf

Is niet flauw van Apple, maar een fout van V&D.

Bijdrager
    Mars

En over een poosje zul je zien dat het op een mac ontzettend makkelijk is de grootte van een afbeelding aan te passen zonder dat je er niets meer van kan lezen.

Bijdrager
    Racketeers

Eh.. fout van V&D maar wel flauw van Apple….. Ik heb niet eens een bon hoeven laten zien voor de update code en als je een serienummer wil weten moet je niet om een artikelnummer vragen.. toch?

Bijdrager
    Beech

Geen enkel probleem ondervonden. Via dit formulier.

Bijdrager
    flyinghigh

Ik begrijp je frustratie. Het klinkt alsof ze het inderdaad zo lastig mogelijk willen maken om de gratis update binnen te halen.

Inactief
    Anoniem

Mijn ouders hadden het ook, pas na een aantal pogingen werd een scan van de aankoopbon (in dit geval van iCentre) geaccepteerd door Apple.

Kan de TS even de typo’s in de titel aanpassen? :thumbsup:

Bijdrager
    mrmilo

Hmm, hoe snel zou dat moeten gaan eigenlijk? Ik heb ook via de site een update aangevraagd en als bewijs een screenshot van de Apple Store bevestiging gestuurd. Dit is nu zo’n 7 dagen geleden gedaan en daarna heb ik niks meer gehoord.

Bijdrager
    barrel1957

@Beech, Via dit formulier heb ik het ook aangevraagd en kreeg ik ook het verzoek, een kopie van mijn aankoopbewijs op te sturen.
    Ik zie ook dat er in ieder geval één kritiekloze Apple gebruiker is.

Bijdrager
    MaartenSeuntjens

@Barrel, Ik heb dit de eerste keer ook voor gehad, vervolgens heb ik opnieuw mijn Serial Number ingevoerd maar ik had zelf een 0 getypt inplaats van een o dus toen herkende Apple de nummer wel en moest ik vervolgens geen scan meer bijvoegen van mijn aankoopbewijs.

Bijdrager
    Mathias123

Heb zelf ook een gratis update uitgevoerd, en dat is bij mij perfect gelukt
    1 dag later kreeg ik de mail met de code om het in te wisselen in de mac app store.

ondertussen kan ik ook niets verkeerd zeggen over mountain lion.:)

Bijdrager
    iep

Als je het bij Apple zelf hebt gekocht kunnen ze het in hun eigen systemen nakijken, koop je het elders dan wordt het lastig. Ze willen graag zeker zijn dat je machine in aanmerking komt dus zul je een factuur met het serienummer van de machine moeten laten zien (iedereen kan met een aankoopbon wapperen, met het bijbehorende serienummer is heel wat lastiger). Vaak wordt dit niet standaard door de winkelier gedaan en moet je er expliciet om vragen. Dat kun je bij de V&D nog eens proberen en het inscannen als pdf.

Bijdrager
    mrmilo

Het probleem bij mij was dus dat mijn mailbox vol zat :sealed: net even Apple support gebeld en aan de hand van het serienummer van mijn mac de code opnieuw verzonden naar hetzelfde adres. Apple-tje eitje. Mountain lion is nu aan het downloaden…

Bijdrager
    Twan94

Bij mij werkte de gratis update zonder problemen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.