8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    pensioen

Growl

Wie kan mij iets vertellen over GROWL ?
    Is het nuttig ? Leuk ? Makkelijk ? of NIET doen ?

Moderator
    unSOUND

Over Growl vertellen doet de maker al genoeg denk ik…

http://growl.info/about.php

Of het leuk / handig / makkelijk is verschil van persoon tot persoon. Ik kreeg het ongevraagd op mijn machine door een installer van een ander programma, en wist niet hoe snel ik het er af moest krijgen. Verder staat Growl ook op mijn zwarte lijst omdat het nog wel eens voor vreemde taferelen zorgt, met name als software die Growl in de gaten houdt geupdate wordt.

Bijdrager
    Pieterr

Als je het type persoon bent dat het leuk vindt als je een popup schermpje te zien krijgt als er een nieuwe email binnenkomt is het misschien wel iets voor je. Ik probeer dat soort notificaties altijd meteen uit te zetten.

Geblokkeerd
    Anoniem

Houd je van veel popups met semi-nuttige informatie? Doen
    Houd je van een rustige desktop? Niet doen

:)

Bijdrager
    johnkeates

Ik gebruik growl vooral voor notificaties van programma’s die ik anders niet zou krijgen.

Bijvoorbeeld, als op m’n server een download klaar is, dan stuurt Transmission via het netwerk een growl notification en krijg ik een popup. Natuurlijk gebruik ik korte intervals, zodat die snel weer weg is, en heb ik Smoke (een stijl) met een opacity van 50%. Op die manier heb ik nuttige informatie die ik anders niet zou hebben.

Een ander voorbeeld is MSN, als ik Mercury aan de kant doe, of laat lopen terwijl ik een filmpje kijk, dan krijg ik over alles heen een klein popupje met wat er gebeurt. Als ik dan iets belangrijks tegen kom, dan kan ik even pauzeren en reageren.

Nog een andere handigheid is het gebruik met Transmit, als ik een lange upload of download aan het doen ben, dan kan ik die gewoon lekker laten draaien terwijl ik me met andere dingen bezig houd, en als het dan klaar is, krijg ik netjes een melding dat het zo ver is.

Mail doe ik niet via popup, dat is onnozel, om dat mail geluid maakt als er iets is. iTunes is ook dom om te doen, om dat je meestal zelf wel hoort of er een nummer speelt, en welke het dan is. Mocht ik meer weten, dan ga ik zelf wel naar iTunes. HardwareGrowler gebruik ik ook niet, een popup krijgen om dat je iets aansluit is toch wel erg idioot, als je iets aansluit, dan weet je dat meestal zelf wel (behalve als je slaap-computert, maar dan kijk je ook niet echt naar je scherm).

Kortom, als je programma’s gebruik die growl ondersteunen, en veel taken tegelijk uitvoert, met spaces werkt en op de achtergrond van alles laat lopen, dan is growl iets voor jou.

Grow maakt je desktop rustiger als je het juist gebruikt. Als je het gebruikt om constant een informatiestroom op je scherm te hebben, dan is het niet bepaald rustgevend (bijv. twitter growls – dat lijkt me erg vervelend).

Bijdrager
    prullenbak

Ik gebruik growl voor twitter notificaties (alleen @-replies en DM’s, dus die komen af en toe) en dropbox notificaties (als er een bestand doro iemand anders is gewijzigd/toegevoegd in een gedeelde map). Verder eigenlijk niet.

Ik vind dat handig, maar dat is persoonlijk.

Het is niet echt af te raden of aan te raden. Het is op zich geen troep, en makkelijk uit te schakelen, te configureren en te verwijderen, dus gewoon proberen kan geen kwaad.

Bijdrager
    guus

growl, heb ik aanstaan voor Dropbox.
    zo wordt ik onmiddellijk gewaarschuwd, of er zaken worden veranderd, verwijderd of aangepast worden.

vind dat erg handig

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik vind het een handig programma, onder meer omdat ik op die manier op de hoogte gehouden wordt van zaken als apparatuur en schijven die aan- of afgekoppeld worden, het nummer dat iTunes begint te spelen, e.d. Een groot pluspunt vind ik dat je op kunt geven van welke programma’s je wel of geen meldingen wilt zien — heb je bijvoorbeeld geen interesse in meldingen van nieuwe mailtjes maar wel in of je USB-stick wel echt ontkoppeld is voordat je hem uit de computer trekt, dan kun je dat opgeven.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.