7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mel

Growl bij installatie proefversie Dreamweaver

Ik heb zojuist de proefversie van Adobe Dreamweaver geïnstalleerd. Hiervoor moest ik eerst Akamai downloaden (volgens de instructies) voordat dit mogelijk was. Akamai heb ik inmiddels van mijn computer verwijderd maar het blijkt dat er bij de installatie ook Growl geínstalleerd is zonder dat ik hier weet van had.

Ik kan Growl niet vinden tussen mijn programma’s. Weet iemand waar Growl zich dan op mijn computer heeft neerzet zodat ik de mogelijkheid heb deze te verwijderen?

Bijdrager
    mel

Heb ‘m inmiddels gevonden onder “systeemvoorkeuren”.
    Maar verwijderen?
    Is dat überhaupt mogelijk?

Bijdrager
    Flatchoo

Growl installeerd zichzelf standaard bij alle CS5 programma’s. Voor zover ik weet is het niet normaal te verwijderen zoals bij andere programma’s. Misschien dat iemand anders hier een oplossing voor heeft? Je kunt in de systeemvoorkeuren wel alle meldingen verbergen en Growl op inactief zetten.

Bijdrager
    vutakat5

Wat voor toegevoegde waarde heeft Growl voor Adobe CS5?

Moderator
    Strifer

hiermee moet je verder kunnen:

http://www.growl.info/thirdpartyinstallations.php

Via deze link kom je bij de uninstaller en zie je ook dat Adobe in het lijstje staat dat ze het niet op de goede manier doen. Succes ermee verder!

overigens vind ik Growl een hartstikke handig en goed stukje software, een aantal programma’s die ik gebruik maken er gebruik van (oa Skype).

Bijdrager
    mel

Dankjewel voor de info Strifer..

Bijdrager
    Ir.Bob

@vutakat5 Growl wordt door Adobe gebruikt om je te informeren over updates.

Overigens is de installatie, en met name die van de trailversie, echt de slechtste ervaring die ik ooit heb gehad. Data rare Akamai gedraagt zich alsof het een willekeurige Trojan zou kunnen zijn, en vervolgens krijg je ongevraagd extra software op je Mac. Een of ander raar programmaatje wat ‘setup’ heet (welk installatie programma ken jij dat ‘setup’ heet op de Mac) een drie levels diep zit, in plaats van een normale installer, die install heet. Adobe zou zich echt diep moeten schamen voor wat ze hier hebben afgeleverd!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.