14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    jorisy00

Growl 1.3 Probleem

Vandaag heb ik Growl gedownload uit de Mac Appstore.
    Dit zou een erg handig programma zijn die meldingen geeft van verschillende programma’s.
    Nu draai ik Lion op mijn Macbook Air, maar ondervindt problemen met Growl.

Het lijkt namelijk alsof hij geen meldingen geeft, van geen enkel programma wat ik op mijn Macbook heb staan.
    Ook als ik kijk bij de Growl voorkeuren, onder Programma’s, staat hier geen enkel programma.
    En dat terwijl de meeste gebruikers deze app als handig en een must-have zien.

Waar kan bij mij de fout zitten?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groeten,
    Joris

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Hier ook gisteren gedownload… Dacht dat programma’s zoals mail er standaard tussen stonden?! Hoe kan ik het programma werkend krijgen?

Bijdrager
    Hansi2124

Voor Mail is er een aparte versie in ieder geval.

Bijdrager
    iep

Bij voorgaande versies was dit “probleem” ook al en stond er in de FAQ op de Growl site wat je moest doen. Mij staat bij dat Growl moet draaien waarna je apps simpelweg allen maar moet starten. Als de apps gestart worden zullen ze meteen in Growl worden geregistreerd.

Persoonlijk vind ik het allemaal veel te veel afleidende poespas. De standaard notification van OS X is prima. Het enige wat je bij OS X mist is een historie van de meldingen. Je kunt dus nergens terughalen wat ie heeft gemeld zodat je dingen kunt vergeten. Niet dat dit nou echt een groot probleem is. Wel fijn dat Growl nu eindelijk ook echt gecentraliseerde meldingen heeft middels dat Rollup (voorheen werd alles los op je scherm gedumpt wat te misbruiken was en je daarna de computer niet kon gebruiken). Hopelijk wordt je nu ook gevraagd wat je met meldingen wilt doen zodra een app geregistreerd wordt zodat je niet zelf handmatig na installatie van een app de Growl settings moet afstruinen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Growl zou zonder veel verdere instellingen gelijk moeten werken. Heb je al geprobeerd om die andere programma’s te stoppen en opnieuw te starten terwijl Growl draait? Grote kans namelijk dat ze alleen wanneer ze starten controleren of Growl aanwezig is.

Wat Mail betreft: dat is een geval apart, omdat de plug-in schijnbaar voor elke versie van Mail apart bijgewerkt moet worden — Mail vertikt het namelijk om plug-ins voor vorige versies van Mail te gebruiken.

Een must-have is het niet, maar persoonlijk gebruik ik het vooral voor meldingen van iTunes over wel nummer er draait, en over aan- en afkoppelende hardware, maar er zijn veel meer programma’s die het gebruiken om meldingen te geven.

Bijdrager
    jorisy00

Ik heb inmiddels geprobeerd programma’s te starten met- en zonder dat Growl geactiveerd was, maar het heeft uiteindelijk alleen opgeleverd dat hij mijn Twitter app herkent. De plug-in voor Mail heb ik ook gedownload en werkend gekregen.
    Maar buiten die 2 programma’s herkent hij er geen, ook iTunes niet. Nu is het niet zo dat ik de meldingen van Growl echt mis, maar zou het graag willen uitproberen bij meerdere programma’s.

Bedankt voor de reacties. Ik blijf voorlopig nog even proberen.

Bijdrager
    iep

De applicaties moeten wel Growl supporten en dat is volgens mij nou niet iets wat de Apple apps zoals iTunes en Mail doen. Dan ben je afhankelijk van een 3rd party plugin en de wil van Apple om die te supporten. Zoals Jakko al aan geeft is dat bij Mail nogal slecht geregeld, iedere nieuwe Mail versie maakt plugins stuk. Hopeloos.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Om iTunes met Growl te laten werken moet je GrowlTunes installeren. Verder zou ik als ik jou was eens rondneuzen op de site van Growl om te zien welke programma’s er allemaal mee samenwerken. Om je een idee te geven, hier een screenshot van de voorkeuren bij mij, en de opmerking dat ik niks dat in die lijst staat er met de hand bij heb hoeven zetten:

Bijdrager
    iVincent

Ik heb hetzelfde probleem ook. Heeft er iemand nog een oplossing gevonden?

Bijdrager
    Hansi2124

Welke programma’s doen het niet bij jou, waarvan je wel zou willen dát ze het doen?

Bijdrager
    iVincent

Ehm, Firefox, imessage, safari. Is dat mogelijk?

Bijdrager
    iVincent

alleen mail is me gelukt via die plugin

Bijdrager
    Hansi2124

Die programma’s staan er bij mij ook niet in.

Bijdrager
    iVincent

hmmmm. ok bedankt… dan ga ik me maar even afvragen wat de meerwaarde voor mij is.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.