3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Deceipher

Ground loop via coax kabel

Hallo,

Ik zit met een probleempje. Zodra ik mijn coax kabel op mijn Elgato EyeTV EZ (USB) aansluit, krijg ik een mooie ground loop via m’n U-Control Interface (USB) over mijn speakers te horen. Dit heb ik natuurlijk liever niet. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bijdrager
    T-sec

Ken het probleem, heeft te maken met het niet centraal aarden van je apparatuur waardoor je aardlussen en potentiaalverschillen kan krijgen.
    Kan je oplossen door de appratuur alsnog op 1 punt te aarden, maar is soms onhandig.

Wat je kan doen is in de plug van je coax een ceramisch condensatortje van ca. 22pF in serie met de kern en een condensatortje van 22pF in serie met de mantel aansluiting zetten. Je sluit de kern van de coax dus niet direct aan op de plug maar soldeerd er eerst een condensatortje op en die sluit je aan op de kern van de plug. Dit doe je ook met de mantel van de coax. Mantel vlechtwerk opdraaien/twisten, condensatortje er aan solderen en de andere kant van de condensator op de massa/ground aansluiting van de coax plug zetten.

Succes!

Bijdrager
    Zeekomkommer
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.