One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Webdiensten » 'grote sites' laden niet

'grote sites' laden niet

Profielfoto van jamesblub

jamesblub op 16 mei 2017 #

Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal maanden een probleem met internetten. Regelmatig is het zo dat ‘grote sites’ niet willen laden maar eenvoudige sites wel. Met eenvoudige sites bedoel ik iets als nu.nl google.nl etc. met ‘grote sites’ bedoel ik digID, mijnOVchipkaart etc. dus wat complexere sites waarvoor je meestal ingelogd moet zijn. Sorry ik weet geen betere term om het verschil te omschrijven. Meestal doen dergelijke sites het een kwartier later ofzo wel weer of na een heel aantal keer refreshen.

Mijn mac draait op Sierra en ik internet met Chrome. Beiden volledig ge-updated.

Ik zie dat het eigenlijk vooral gebeurt als ik al op dergelijke sites bezig ben en naar een volgende pagina wil. Misschien is er een probleem met de continuïteit van mijn internetverbinding?

Voorbeeld:

Maar het gebeurt ook gewoon als ik voor het eerst naar een dergelijke site wil. Dan blijft de site maar eindeloos laden terwijl andere sites als nu.nl het in een ander tabblad wel prima doen. Op gegeven moment komt dan weer bovenstaande afbeelding in beeld.

Iemand enig idee wat het kan zijn?  Bedankt alvast!

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Geen monologen a.u.b. Je kan je topic eenvoudig aanvullen of wijzigen via het driehoekje in je Avatar
Profielfoto van Night

Night [moderator] op 16 mei 2017 #

Heb je dit ook in andere browsers?
Heb je al eens gewoon je Mac herstart?
Heb je dit altijd of alleen op een bepaald tijdstip?

(ter verificatie: Bij mij laadt de site direct in Safari)

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 16 mei 2017 #

Als je op een ander netwerk het internet op gaat, gebeurt het dan ook?

jamesblub op 17 mei 2017 #

@goeiedag: ik heb zojuist een heel aantal van dit soort sites getest op de universiteit (met dezelfde browser als thuis). Daar valt op dat het allemaal gewoon ingeladen wordt en daarnaast een heel flink stuk sneller dan thuis.
@night: ik heb de mac al een aantal keer herstart en daarnaast chrome opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet.

Profielfoto van essiw

essiw op 17 mei 2017 #

Heeft waarschijnlijk met je router/modem te maken. Probeer die eens uit te zetten (eventueel voor een aantal minuten, maar meestal is een paar seconden ook al voldoende) en dan weer aan te zetten, wacht tot je weer internet hebt en probeer het opnieuw. Probeer ook eens met een ander apparaat op hetzelfde netwerk, als die het ook niet doet, weet je zeker dat het aan je router/modem/provider ligt.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 17 mei 2017 #

Nou, dan kun je de conclusie toch trekken dat het niet aan je Mac (wat voor Mac het is heb je nog niet gemeld) ligt, maar aan het internet/netwerk thuis. Bv de router.

Edit: tegelijk gepost met Essiw…

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 17 mei 2017 #

Kijk ook eens met bv. http://www.speedtest.net of je internetverbinding stabiel is.

jamesblub op 18 mei 2017 #

@night: volgens Telfort heb ik downloadsnelheid max. 40 Mb/s en de uploadsnelheid 4 Mb/s. Speedtest gaf een redelijk stabiele grafiek met als eindresultaat 45mbps down en 8,8mbps up. Dat lijkt dus wel in orde.

@essiw/goeiedag: Onlangs wilde eigenlijk alle sites niet meer laden toen heb ik in netwerkvoorkeuren->geavanceerd->tab TCP/IP-> vernieuw DHCP-lease aangeklikt. Dat werkte als een trein. Het internet werd weer even snel als op de universiteit. Dat suggereert dat het toch aan de mac lag? of aan de mac i.c.m. dit netwerk?

Ik heb ook getest met een andere macbook op dit netwerk. Deze heeft geen problemen op het moment.

Profielfoto van MrBelloNLD

MrBelloNLD op 19 mei 2017 #

DNS instellingen?, adblokker?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 19 mei 2017 #

1) Probeer eens of je met Safari hetzelfde probleem hebt
2) Verander je DNS eens naar die van Google: 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (http://osxdaily.com/2015/12/05/change-dns-server-settings-mac-os-x/)

jamesblub op 29 mei 2017 #

@night e.a.:
– het probleem treed ook op met safari
– DNS instellingen veranderen heeft geen invloed
– Het gebeurt nu af en toe ook dat simpele sites als wikipedia niet willen laden
– google doet het vreemd genoeg altijd
– toen wikipedia het niet deed heb ik een in terminal ping wikipedia.org uitgevoerd en dat werkte wel, maar in de browser dus niet. Netflix deed het zowel in terminal als in de browser niet

erg mysterieus allemaal dus…

jamesblub op 29 mei 2017 #

Overigens zijn in netwerkvoorkeuren->assistentie->probleemoplossing bijna altijd alle bolletjes groen, ook als er problemen zijn

jamesblub op 05 juni 2017 #

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen? Alvast bedankt!!!:-)

Over dit topic

Gestart op 16 mei 2017 door jamesblub

Laatste reactie door jamesblub

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?