6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wouters97

grote hoeveelheid date ( 100gb+) van mac overzetten naar windows laptop.

ha,

ik heb een heleboel date ( video/film) op mijn imac staan. en wil deze naar mijn windows 8 laptop zetten, maar hoe doe ik dat snel ?
    ik las in een ander draadje ( 2004) al van ethernet kabel etc. maar werd er niet heel veel wijzer van en kon ook niet pcs vinden wat er bedoeld werd.

hopelijk kunnen jullie me helpen !

Bijdrager
    wessel145

Via shared map is het snelste als je allebei via ethernet hebt aangesloten. Anders een Externe drive.

Zelf zou ik altijd via een Shared map doen. Het minste werk.

Bijdrager
    wouters97

okk, allebei mijn apparaten zijn nu via WiFi verbonden, moet ik dan beide apparaten met elkaar koppen via ethernet, of mijn mac met de router, en laptop met de router ?

Bijdrager
    Wyodor

@ wouters97

Wifi, kabel = NETWERK

Uit de oude doos, maar nog steeds actueel :

http://www.wyodor.net/intranet/files/tcp_ip_configureren.html

Bijdrager
    computer space

Pak een kabel. Zit vast een bij je router. Gaat je veel tijd schelen. 100Gb over draadje is ongeveer half uur, via Wifi 3-4 uur.
    Kies je doelmap op Windows, rechts-klik-delen, zet delen aan inclusief schrijfrechten en je Windows map verschijnt gewoon in je Mac navigatiekolom.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    wouters97 op 22 juli 2013

ik las in een ander draadje ( 2004) al van ethernet kabel etc. maar werd er niet heel veel wijzer van en kon ook niet pcs vinden wat er bedoeld werd.

Ethernetkabel is de gewone netwerkkabel. Hoogstwaarschijnlijk is het enige dat je hoeft te doen, zo’n kabel ergens vandaan halen en dan tussen je iMac en je laptop doen — je stopt hem gewoon in de poort waar hij in past, dat gaat maar op één manier en hij klikt als hij goed zit (om hem weer los te krijgen moet je dat weerhaakje dat erop zit indrukken en terwijl je dat ingedrukt houdt, de stekker uit de computer trekken). Daarna gaat het als het goed is zoals computer space hierboven uitlegt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.