20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    MaxVanRingen

Grote gunst gevraagd

Wie kan een minidisc omzetten naar mp3?

Bijdrager
    MaxVanRingen

Oops… Daar ging wat fout. Te snel verzonden vanaf mijn iPhone.

Het gaat om het volgende: toen ik 15 was, is mijn oma overleden. Vlak voor haar dood heb ik een telefoongesprek met haar gehad en heb dat opgenomen op een minidisc. Dat fragment, zo’n 16 jaar oud, zou ik graag digitaal willen hebben zodat het bewaard blijft.

Nu heb ik een MacBook zonder audio ingang en kan het niet overzetten van minidisc naar een audio-bestand. Is er toevallig iemand in Zwolle of omgeving die dat wel kan en mij een hele grote dienst wil bewijzen? Ik kan vast allemaal dure randapparatuur kopen maar ben slechts een arme student en voor eenmalig gebruik vind ik dat een beetje zonde…

Ik hoop dat er iemand is die kan helpen. Vereiste: mijn audio-out (twee tulpstekkers) kunnen aansluiten…

Groeten en alvast bedankt!

Moderator
    unSOUND

De MacBook heeft wel een audio-in als het goed is hoor, de 3,5 mm poort kan zowel voor in- als uitgaande signalen zorgen. Enige wat je dan nodig hebt is een speler en een kabeltje…

Maar misschien is het handiger om even aan te geven in welke regio je woont, want ik wil het wel doen, maar als jij aan de andere kant van Nederland woont wordt het wat lastig…:smile:

Bijdrager
    MaxVanRingen

Hallo unSOUND,

Ik heb twee weken geleden een MacBook Pro gekregen voor mijn verjaardag. Het instap-model van € 1080,52 euro (studentenkorting). Is het echt zo dat hier ook inkomende audio op kan worden opgenomen? Mijn minidisc speler heb ik nog wel, alleen een tulp-3,5mm Jack kabeltje ontbreekt…

Zou je dit nog kunnen bevestigen? Want als dat zo is, dan fiets ik gelijk naar de winkel en haal zo’n kabeltje…!

Geblokkeerd
    Bento
    unSOUND op 29 februari 2012

De MacBook heeft wel een audio-in als het goed is hoor, de 3,5 mm poort kan zowel voor in- als uitgaande signalen zorgen. Enige wat je dan nodig hebt is een speler en een kabeltje…

Maar misschien is het handiger om even aan te geven in welke regio je woont, want ik wil het wel doen, maar als jij aan de andere kant van Nederland woont wordt het wat lastig…:smile:

Ik vermoed in de omgeving van Zwolle;-)

MaxVanRingen op 29 februari 2012

Is er toevallig iemand in Zwolle of omgeving …!

Bijdrager
    Yost

De audio-uitgang van je MacBook Pro is tevens audio-ingang. Je hebt wel een speciale verloopkabel nodig van je tulpstekkertjes naar de juiste mini-jackstekker voor in je MacBook.

Heb dit zelf nog nooit gedaan, dus weet niet of het een duur verloopsnoertje is. Bij de MacBook specs staat namelijk dat *digitale* audio ondersteund wordt. Je tulpstekkertjes zijn *analoge* audio.

Succes.

Bijdrager
    Koezel

Het is een standaard i/o poort.
    Je hebt dus een kabeltje nodig van 2 x tulp naar 1 x mini-jack 3 polig (stereo)
    Kost hooguit een paar euro.

Inactief
    Anoniem

En natuurlijk niet vergeten bij Systeemvoorkeuren/Geluid aan te geven dat je de audiopoort voor geluidsinvoer wilt gebruiken.

Moderator
    unSOUND
    Bento op 29 februari 2012

Ik vermoed in de omgeving van Zwolle;-)

MaxVanRingen op 29 februari 2012

Is er toevallig iemand in Zwolle of omgeving …!

Toen ik mijn post schreef stond dat er nog niet bij…

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Bijdrager
    timsteenbergen

@nautdeapplefan Waarom reageer je dan op dit topic? Beetje nutteloos vind je zelf ook niet?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

sorry, spijt me.

Bijdrager
    SunKeeper

Ontopic graag.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Maar je kan het ook aardiger zeggen.

Bijdrager
    Realmusic

Mocht je er niet uitkomen, ik wil je met alle plezier helpen. Ik zit in enschede.

Bijdrager
    MaxVanRingen

Ik heb vandaag een kabeltje gekocht (€ 0,69 euro!) en ga het morgen uitproberen… Bedankt voor jullie hulp!

Moderator
    unSOUND

Opnemen kan met software als QuickTime, Amadeus, Audicity, Garageband en nog veel meer…

Bijdrager
    SMac

Vond het altijd gaaf die minidiscs, maarre, dat is toch ook digitaal:-)

Bijdrager
    MaxVanRingen

Het is gelukt… Brok in mijn keel. 15 jaar haar stem (of de opname) niet gehoord. Ben heel erg blij dat het gelukt is en dat de opname nu veilig is. Gelijk een kopie naar mijn e-mail, externe harde schijf, Dropbox en Wuala. Dit bestandje van een paar mb is voor mij goud waard. Meer dan dat, zelfs.

Bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    jesper211232

veel plezier ermee:smile:

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.