14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Bruce27

grote (film)bestanden per mail nog niet mogelijk?

grote(re) (film)bestanden per mail nog niet mogelijk?
    Ik dacht dat het nu wel eens voor elkaar zou zijn bij apple maar nog steeds krijg ik een max. melding va’n 35 Mb. per mail.
    Moet ik nog iets instellen soms?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Night. Reden: IN JUISTE SUB-FORUM GEPLAATST

Bijdrager
    tarun

Op macOS ga je naar de voorkeuren van Mail. Bij het mailaccount vink je “Verstuur grote bijlagen met Mail Drop” aan.

Bijdrager
    TheBigZ

Anders gewoon op de “oude” manier: https://www.wetransfer.com

Bijdrager
    Bruce27

we transfer gebruik ik ook en vaak maar heeft (de gratis versie) te veel beperkingen. (max. en duur)
    daarom zou apple een oplossing zijn. helaas heb ik blijkbaar een ander mailprogr. want ik zie de optie ‘maildrop’ niet staan.

mailprogr.:

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Night. Reden: image tags aangepast

Moderator
    Night

Er staat me iets van bij dat Maildrop alleen werkt als je in de systeemvoorkeuren bij iCloud ook ‘Mail’ hebt aangevinkt.
    Je moet je grote mail dan wel versturen met je iCloud mailaccount. En dat werkt al vanaf Mail 8.x.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    wouter57

Sinds macOS Sierra.

Open Mail – voorkeuren – accounts

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  wouter57.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  wouter57.

Bijdrager
    pruus

Wellicht is deze service wat om te gebruiken, minder restricties: http://www.filemail.com/

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  pruus.

Bijdrager
    GoeieDag

Werkt zo te zien enkel met IMAP mail accounts.
    Uiteraard, want POP is iets uit de oertijd. Gebruik jij nog POP, Bruce?

Bijdrager
    Shmoo

Zoiets zit meestal toch gewoon in bijna elke clouddienst verwerkt.

Videobestand in een folder droppen, wachten totdat het ge- sync/upload is en dan rechtermuis op het bestand > delen kiezen. Mailadres invullen van de persoon in kwestie en je kunt zelf bepalen hoelang iemand toegang krijgt tot dit bestand want jij kunt het bestand simpel verplaatsen of verwijderen en dan is het meteen niet meer zichtbaar voor de andere partij.

https://www.dropbox.com/help/19

Bijdrager
    Bruce27

werkt nog steeds niet, ook niet met siërra en alle accounts geprobeerd. (krijg vier suggesties) steeds “ter groot”
    houd het wel bij wertransfer tot er iets anders is gevonden.
    maar een maand of 4 geleden ging het een paar wel met mail al weet ik niet welk mailprogr. ik heb.(géén chaotisch gmail) en dropbox is me te ingewikkeld.
    bedankt voor meedenken.

Bijdrager
    wouter57

Zoals @night het beschreef.

Bijdrager
    Bruce27

ja, het werkt, waarom dat vinkje er niet stond is me een raadsel maar er zijn blijkbaar nogal wat plaatsen waar je hem aan kan zetten.
    maar hij doet het, bedankt!

Moderator
    Night

(y)

Bijdrager
    flierefluiter
    Bruce27 op 07 november 2016

… en dropbox is me te ingewikkeld…..

:-D

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.